/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mazda 6 Erfaring
Fra : Henrik


Dato : 16-06-07 11:58

Hej alle

Jeg søger erfaring med Mazda 6
Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.

MVH

Henrik



 
 
Klaus D. Mikkelsen (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-06-07 12:00

Henrik skriver:
>
> Jeg søger erfaring med Mazda 6
> Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.


RUST!

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper Juul (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 16-06-07 12:23

Henrik skrev:
> Hej alle
>
> Jeg søger erfaring med Mazda 6
> Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.
>
> MVH
>
> Henrik
>
>

Rust lader det til.

Jesper

Martin Johansen [600~ (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-06-07 12:41

On Sat, 16 Jun 2007 12:58:15 +0200, "Henrik" <brakentorp@hotmail.com>
wrote:

>Hej alle
>
>Jeg søger erfaring med Mazda 6
>Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.

Som de to andre skriver.. RUST!!

Har den ikke fået dinitrol fra dag 1, så gå udenom den...

Støddæmpertårne, udstødning, ophæng mv i undervogn er udsatte steder..

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Michael Kirkegaard (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 16-06-07 13:58


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:50j773lb2cr6tb88s9u51e3v1k8cmksfc3@4ax.com...
> On Sat, 16 Jun 2007 12:58:15 +0200, "Henrik" <brakentorp@hotmail.com>
> wrote:
>
>>Hej alle
>>
>>Jeg søger erfaring med Mazda 6
>>Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.
>
> Som de to andre skriver.. RUST!!
>
> Har den ikke fået dinitrol fra dag 1, så gå udenom den...
>
> Støddæmpertårne, udstødning, ophæng mv i undervogn er udsatte steder..
>

Hvor finder I disse oplysninger henne?
Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver det.

Michael



Martin Johansen [600~ (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-06-07 16:58


>Hvor finder I disse oplysninger henne?

FDM og AutoBild.

>Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver det.

Tja.. det er de mærkeligste biler der kåres som årets biler.. hehe.

Mener det var FDM der skrev.. og jeg citerer:

"Har bilen ikke fået supplerende fra begyndelsen så gå langt udenom.."

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Frank (16-06-2007)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 16-06-07 18:38


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:832873d20njn0l2dpssplptsuf7460ksmt@4ax.com...
>
>>Hvor finder I disse oplysninger henne?
>
> FDM og AutoBild.
>
>>Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver
>>det.
>
> Tja.. det er de mærkeligste biler der kåres som årets biler.. hehe.
>
> Mener det var FDM der skrev.. og jeg citerer:
>
> "Har bilen ikke fået supplerende fra begyndelsen så gå langt udenom.."
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://martinlj.blogspot.com
> http://picasaweb.google.dk/martinlj

Og så skal man bare lige huske alle de andre mærker som heller ikke er
beregnet til det danske klima. Behøver vel ikke nævne Mondeo, Mercedes
osv. Min fars Volvo V40 begyndte at ruste efter 4 år. Kikkede under den og
den havde overhovedet ikke rustbehandling fra fabrikken.
Jeg tror ikke Mazda 6 er værre end så mange andre biler hvad angår rust.
Den er så til gengæld utroligt stabil teknisk, så find en pæn udgave og få
den undervognsbehandlet, så er du godt kørende. Jeg har selv en Mazda 626
årg.2000, som også er kendt for at ruste i de bagerste skærmkanter, men min
bil står fuldstændig som ny fordi den bliver passet med Tectyl og
lakforsegler.

Mvh
Frank



HN (17-06-2007)
Kommentar
Fra : HN


Dato : 17-06-07 09:34


"Frank" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:46741fdc$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:832873d20njn0l2dpssplptsuf7460ksmt@4ax.com...
>>
>>>Hvor finder I disse oplysninger henne?
>>
>> FDM og AutoBild.
>>
>>>Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver
>>>det.
>>
>> Tja.. det er de mærkeligste biler der kåres som årets biler.. hehe.
>>
>> Mener det var FDM der skrev.. og jeg citerer:
>>
>> "Har bilen ikke fået supplerende fra begyndelsen så gå langt udenom.."
>>
>> --
>> Martin Johansen [6000]
>> http://martinlj.blogspot.com
>> http://picasaweb.google.dk/martinlj
>
> Og så skal man bare lige huske alle de andre mærker som heller ikke er
> beregnet til det danske klima. Behøver vel ikke nævne Mondeo, Mercedes
> osv. Min fars Volvo V40 begyndte at ruste efter 4 år. Kikkede under den
> og den havde overhovedet ikke rustbehandling fra fabrikken.
> Jeg tror ikke Mazda 6 er værre end så mange andre biler hvad angår rust.
> Den er så til gengæld utroligt stabil teknisk, så find en pæn udgave og få
> den undervognsbehandlet, så er du godt kørende. Jeg har selv en Mazda 626
> årg.2000, som også er kendt for at ruste i de bagerste skærmkanter, men
> min bil står fuldstændig som ny fordi den bliver passet med Tectyl og
> lakforsegler.
>
> Mvh
> Frank
>

Mazda6 har det de samme sealer problemer som Mondeo (Mazda og Ford er i
familie og har haft brugt samme defekte sealer) og der kan du smøre lige så
meget rustbeskyttelse på uden effekt. Men man skal aligevel vælge en der har
fået rustbeskyttelse fra ny da der allerede er rust angreb efter et par år.
Dette er også bekræftet af ejere af Mazda6 her i gruppen.

Mvh
Thomas



KASO (17-06-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 17-06-07 18:54


"Frank" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:46741fdc$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:832873d20njn0l2dpssplptsuf7460ksmt@4ax.com...
>>
>>>Hvor finder I disse oplysninger henne?
>>
>> FDM og AutoBild.
>>
>>>Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver
>>>det.
>>
>> Tja.. det er de mærkeligste biler der kåres som årets biler.. hehe.
>>
>> Mener det var FDM der skrev.. og jeg citerer:
>>
>> "Har bilen ikke fået supplerende fra begyndelsen så gå langt udenom.."
>>
>> --
>> Martin Johansen [6000]
>> http://martinlj.blogspot.com
>> http://picasaweb.google.dk/martinlj
>
> Og så skal man bare lige huske alle de andre mærker som heller ikke er
> beregnet til det danske klima. Behøver vel ikke nævne Mondeo, Mercedes
> osv. Min fars Volvo V40 begyndte at ruste efter 4 år. Kikkede under den
> og den havde overhovedet ikke rustbehandling fra fabrikken.
> Jeg tror ikke Mazda 6 er værre end så mange andre biler hvad angår rust.
> Den er så til gengæld utroligt stabil teknisk, så find en pæn udgave og få
> den undervognsbehandlet, så er du godt kørende. Jeg har selv en Mazda 626
> årg.2000, som også er kendt for at ruste i de bagerste skærmkanter, men
> min bil står fuldstændig som ny fordi den bliver passet med Tectyl og
> lakforsegler.

Jeg kiggede på et "familiemedlem" - en Premacy - for nylig. 3 år gl. - og
med rust i skærmkanterne. Jeg kiggede ikke på resten af bilen - men FDMs
brugttest + mange andre beretninger viser tydeligt, at rustbeskyttelse ikke
er Mazdas stærke side...



Frank (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 17-06-07 19:27


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:46757514$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Frank" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:46741fdc$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>> news:832873d20njn0l2dpssplptsuf7460ksmt@4ax.com...
>>>
>>>>Hvor finder I disse oplysninger henne?
>>>
>>> FDM og AutoBild.
>>>
>>>>Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver
>>>>det.
>>>
>>> Tja.. det er de mærkeligste biler der kåres som årets biler.. hehe.
>>>
>>> Mener det var FDM der skrev.. og jeg citerer:
>>>
>>> "Har bilen ikke fået supplerende fra begyndelsen så gå langt udenom.."
>>>
>>> --
>>> Martin Johansen [6000]
>>> http://martinlj.blogspot.com
>>> http://picasaweb.google.dk/martinlj
>>
>> Og så skal man bare lige huske alle de andre mærker som heller ikke er
>> beregnet til det danske klima. Behøver vel ikke nævne Mondeo, Mercedes
>> osv. Min fars Volvo V40 begyndte at ruste efter 4 år. Kikkede under den
>> og den havde overhovedet ikke rustbehandling fra fabrikken.
>> Jeg tror ikke Mazda 6 er værre end så mange andre biler hvad angår rust.
>> Den er så til gengæld utroligt stabil teknisk, så find en pæn udgave og
>> få den undervognsbehandlet, så er du godt kørende. Jeg har selv en Mazda
>> 626 årg.2000, som også er kendt for at ruste i de bagerste skærmkanter,
>> men min bil står fuldstændig som ny fordi den bliver passet med Tectyl og
>> lakforsegler.
>
> Jeg kiggede på et "familiemedlem" - en Premacy - for nylig. 3 år gl. - og
> med rust i skærmkanterne. Jeg kiggede ikke på resten af bilen - men FDMs
> brugttest + mange andre beretninger viser tydeligt, at rustbeskyttelse
> ikke er Mazdas stærke side...

Så jeg konstaterer at det afhænger meget af hvordan bilen bliver passet.
Min første 626 fra 1992 kørte til gengæld 310000 km uden et eneste uforudset
værkstedsbesøg. Den jeg har nu, har kørt 183000 km indtil nu og har heller
aldrig krævet andet end nye bremser og olie/filter + en påfyldning af
klimaanlægget hver andet år. Det er det som får mig til at blive ved at
køre Mazda...

Mvh
Frank
>
>



Jesper Juul (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 17-06-07 20:30

Frank skrev:
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:46757514$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Frank" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46741fdc$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:832873d20njn0l2dpssplptsuf7460ksmt@4ax.com...
>>>>> Hvor finder I disse oplysninger henne?
>>>> FDM og AutoBild.
>>>>
>>>>> Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver
>>>>> det.
>>>> Tja.. det er de mærkeligste biler der kåres som årets biler.. hehe.
>>>>
>>>> Mener det var FDM der skrev.. og jeg citerer:
>>>>
>>>> "Har bilen ikke fået supplerende fra begyndelsen så gå langt udenom.."
>>>>
>>>> --
>>>> Martin Johansen [6000]
>>>> http://martinlj.blogspot.com
>>>> http://picasaweb.google.dk/martinlj
>>> Og så skal man bare lige huske alle de andre mærker som heller ikke er
>>> beregnet til det danske klima. Behøver vel ikke nævne Mondeo, Mercedes
>>> osv. Min fars Volvo V40 begyndte at ruste efter 4 år. Kikkede under den
>>> og den havde overhovedet ikke rustbehandling fra fabrikken.
>>> Jeg tror ikke Mazda 6 er værre end så mange andre biler hvad angår rust.
>>> Den er så til gengæld utroligt stabil teknisk, så find en pæn udgave og
>>> få den undervognsbehandlet, så er du godt kørende. Jeg har selv en Mazda
>>> 626 årg.2000, som også er kendt for at ruste i de bagerste skærmkanter,
>>> men min bil står fuldstændig som ny fordi den bliver passet med Tectyl og
>>> lakforsegler.
>> Jeg kiggede på et "familiemedlem" - en Premacy - for nylig. 3 år gl. - og
>> med rust i skærmkanterne. Jeg kiggede ikke på resten af bilen - men FDMs
>> brugttest + mange andre beretninger viser tydeligt, at rustbeskyttelse
>> ikke er Mazdas stærke side...
>
> Så jeg konstaterer at det afhænger meget af hvordan bilen bliver passet.
> Min første 626 fra 1992 kørte til gengæld 310000 km uden et eneste uforudset
> værkstedsbesøg. Den jeg har nu, har kørt 183000 km indtil nu og har heller
> aldrig krævet andet end nye bremser og olie/filter + en påfyldning af
> klimaanlægget hver andet år. Det er det som får mig til at blive ved at
> køre Mazda...

Det kan godt være det er mig som ikke kan se det, men hvad pokker har
det med Mazdas rust problemer at gøre?


Jesper

Frank (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 17-06-07 21:13


"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46758b46$0$1544$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Frank skrev:
>> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>> news:46757514$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Frank" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:46741fdc$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:832873d20njn0l2dpssplptsuf7460ksmt@4ax.com...
>>>>>> Hvor finder I disse oplysninger henne?
>>>>> FDM og AutoBild.
>>>>>
>>>>>> Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde
>>>>>> bliver det.
>>>>> Tja.. det er de mærkeligste biler der kåres som årets biler.. hehe.
>>>>>
>>>>> Mener det var FDM der skrev.. og jeg citerer:
>>>>>
>>>>> "Har bilen ikke fået supplerende fra begyndelsen så gå langt udenom.."
>>>>>
>>>>> --
>>>>> Martin Johansen [6000]
>>>>> http://martinlj.blogspot.com
>>>>> http://picasaweb.google.dk/martinlj
>>>> Og så skal man bare lige huske alle de andre mærker som heller ikke er
>>>> beregnet til det danske klima. Behøver vel ikke nævne Mondeo,
>>>> Mercedes osv. Min fars Volvo V40 begyndte at ruste efter 4 år.
>>>> Kikkede under den og den havde overhovedet ikke rustbehandling fra
>>>> fabrikken.
>>>> Jeg tror ikke Mazda 6 er værre end så mange andre biler hvad angår
>>>> rust. Den er så til gengæld utroligt stabil teknisk, så find en pæn
>>>> udgave og få den undervognsbehandlet, så er du godt kørende. Jeg har
>>>> selv en Mazda 626 årg.2000, som også er kendt for at ruste i de
>>>> bagerste skærmkanter, men min bil står fuldstændig som ny fordi den
>>>> bliver passet med Tectyl og lakforsegler.
>>> Jeg kiggede på et "familiemedlem" - en Premacy - for nylig. 3 år gl. -
>>> og med rust i skærmkanterne. Jeg kiggede ikke på resten af bilen - men
>>> FDMs brugttest + mange andre beretninger viser tydeligt, at
>>> rustbeskyttelse ikke er Mazdas stærke side...
>>
>> Så jeg konstaterer at det afhænger meget af hvordan bilen bliver passet.
>> Min første 626 fra 1992 kørte til gengæld 310000 km uden et eneste
>> uforudset værkstedsbesøg. Den jeg har nu, har kørt 183000 km indtil nu
>> og har heller aldrig krævet andet end nye bremser og olie/filter + en
>> påfyldning af klimaanlægget hver andet år. Det er det som får mig til
>> at blive ved at køre Mazda...
>
> Det kan godt være det er mig som ikke kan se det, men hvad pokker har det
> med Mazdas rust problemer at gøre?
>
>
> Jesper

ha-ha, ja det kan du jo have ret i. Min pointe er bare at jeg godt
vil bruge lidt tid og knofedt på at holde rusten væk på min Mazda når bare
det tekniske fungerer. Jeg er ansat i et biludlejningsfirma med mange
forskellige bilmærker og ser alt for ofte hvor dyrt det er når diverse
moderne teknik bryder sammen.
Men bortset fra det, så syntes jeg også, at det er for dårligt at Mazda ikke
gør mere ud af rustbeskyttelsen når nu resten af bilen nu er skruet så godt
sammen.

/Frank



Jesper Juul (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 18-06-07 08:05

Frank skrev:

>> Det kan godt være det er mig som ikke kan se det, men hvad pokker har det
>> med Mazdas rust problemer at gøre?
>>
>>
>> Jesper
>
> ha-ha, ja det kan du jo have ret i. Min pointe er bare at jeg godt
> vil bruge lidt tid og knofedt på at holde rusten væk på min Mazda når bare
> det tekniske fungerer. Jeg er ansat i et biludlejningsfirma med mange
> forskellige bilmærker og ser alt for ofte hvor dyrt det er når diverse
> moderne teknik bryder sammen.
> Men bortset fra det, så syntes jeg også, at det er for dårligt at Mazda ikke
> gør mere ud af rustbeskyttelsen når nu resten af bilen nu er skruet så godt
> sammen.

Enig, de producerer ret så fejlfri biler, ligesom eks. Toyota hvis de så
bare kunne få styr på rusten ville det være rart.


Jesper

Karsten Feddersen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 19-06-07 00:11

Hej

Frank skrev:
> Men bortset fra det, så syntes jeg også, at det er for dårligt at Mazda ikke
> gør mere ud af rustbeskyttelsen når nu resten af bilen nu er skruet så godt
> sammen.

Det gør de også. Mazda har lige netop helt gratis givet min 6'er noget
ekstra rustbehandling. Min 10 år gamle 626'er har i øvrigt ikke skyggen
af rust fordi de forrige ejere har passet den godt.

I øvrigt ret sjovt, så mange erfaringer har ud fra at læse
brugtvognstests.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Henrik B. (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-06-07 08:05

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:4677111e$0$13957$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> Men bortset fra det, så syntes jeg også, at det er for dårligt at Mazda
>> ikke gør mere ud af rustbeskyttelsen når nu resten af bilen nu er skruet
>> så godt sammen.
>
> Det gør de også. Mazda har lige netop helt gratis givet min 6'er noget
> ekstra rustbehandling. Min 10 år gamle 626'er har i øvrigt ikke skyggen af
> rust fordi de forrige ejere har passet den godt.

Du kan ikke sammenligne rustbehandlingen af Mazda 626 med Mazda 6, da det er
vidt forskellige biler. Iflg. mit lokale Dinitrolcenter, så er de to store
problemer med Mazda 6 filt-inderskærmene, som kommer til at gnave mod
metallet, når der kommer sand imellem. Dernæst er der galvaniseringen i
undervognen, som ikke er god nok. D.v.s. at den løsner sig omkring
punktsvejsningerne.

> I øvrigt ret sjovt, så mange erfaringer har ud fra at læse
> brugtvognstests.

Ja, sådan nogle motorjournalister de griber tingene ud af det blå, uden at
spørge sig for, eller sætte sig ind i tingene. )

--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk



Karsten Feddersen (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 20-06-07 16:38

Hej

Henrik B. skrev:
> Du kan ikke sammenligne rustbehandlingen af Mazda 626 med Mazda 6, da det er
> vidt forskellige biler. Iflg. mit lokale Dinitrolcenter, så er de to store
> problemer med Mazda 6 filt-inderskærmene, som kommer til at gnave mod
> metallet, når der kommer sand imellem. Dernæst er der galvaniseringen i
> undervognen, som ikke er god nok. D.v.s. at den løsner sig omkring
> punktsvejsningerne.

Dinitrolmanden som behandlede min siger ellers at i 6'eren har Mazda
fået styr på tingene og at den ab fabrik er væsentlig bedre behandlet
end fx VW. Toyota lå ifølge ham også i top. Faktisk stod han lidt
uforstående over hvorfor jeg ville have den behandlet.


> Ja, sådan nogle motorjournalister de griber tingene ud af det blå, uden at
> spørge sig for, eller sætte sig ind i tingene. )

Der bruges bestemt ikke ligeså meget tid på stangvarer som på eksklusive
modeller.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

HN (16-06-2007)
Kommentar
Fra : HN


Dato : 16-06-07 14:04


"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bnPci.16$Sf2.10@news.get2net.dk...
> Hej alle
>
> Jeg søger erfaring med Mazda 6
> Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.
>
> MVH
>
> Henrik
>


RUST her en brugttest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C8829654-37B6-48E6-A4D3-ECAA86BA03A8/0/7881.pdf

Mvh
Thomas



Karsten Feddersen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 19-06-07 00:23

Hej

Henrik skrev:
> Jeg søger erfaring med Mazda 6
> Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.

Jeg vil tillade mig at komme med lidt emperiske erfaringer. Jeg har også
læst FDM-brugtvognsrapporten og jeg synes det er utroligt så meget de
går op i noget der koster et par tusinde at løse fra dag et.

Hvor gammel har du tænkt dig den skal være? Som ved hvilken som helst
anden bil, skal du kun købe den hvis den er ekstra rustbeskyttet fra dag
et eller næsten ny og ingen rust. Derudover så skal du tjekke at
bremserne ikke er skæve. Afhængig af hvordan bilen er blevet kørt, kan
bremserne være skæve.

Hvis den du kigger på har Xenon-lygter, så sørg for at få en prøvetur i
mørke med bilen. Nogle Xenon-lygter ryster/blinker og det ses muligvis
kun i mørke.

Hvis det er en 2,3'er du kigger på, så tjek oliestanden og ikke mindst
servicehæftet. 2,3'eren bruger ca ½l liter olie pr 5-10.000. Det må den
gerne, men hvis der har været problemer eller der ikke er blevet
efterfyldt, så kan de mangle.

Alle større Mazda'er har en kompliceret undervogn og en
kantstenspåkørsel kan slå den skæv. Vær sikker på, at bilen er sporet
korrekt, så tjek dækkenes slid og tilstand.

I efteråret 2005 kom der et facelift. Det har givet et 6. gear til 2,0
og 2,3'erne. Udstyrsniveauet er også blevet forbedret. Bemærk dog at et
godt stykke ind i 2006 solgte mange forhandlere stadig den første udgave
og jeg har også set forhandlere som har parallelimporteret nogle 6'ere
af den gamle, som blev solgt billigt sidste år.

Held og lykke med købet. Jeg kan kun varmt anbefale sådan en.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

KASO (19-06-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-06-07 05:57


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:467713cc$0$13957$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Henrik skrev:
>> Jeg søger erfaring med Mazda 6
>> Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.
>
> Jeg vil tillade mig at komme med lidt emperiske erfaringer. Jeg har også
> læst FDM-brugtvognsrapporten og jeg synes det er utroligt så meget de går
> op i noget der koster et par tusinde at løse fra dag et.
>

Man løser ikke problemet for et par tusinde - man kan lappe på det for
2-4000kr. hvert andet år.....

Ingen efterbehandling kan bringe en bil med dårlig rustbeskyttelse ab fabrik
på niveau med en bil, der er konstrueret og behandlet fra fabrikken til at
modstå rust. Men ja: Man kan da forsinke problemet en tid ved korrekt
efterbehandling....



Karsten Feddersen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 19-06-07 17:26

Hej

KASO skrev:
> Man løser ikke problemet for et par tusinde - man kan lappe på det for
> 2-4000kr. hvert andet år.....
>
> Ingen efterbehandling kan bringe en bil med dårlig rustbeskyttelse ab fabrik
> på niveau med en bil, der er konstrueret og behandlet fra fabrikken til at
> modstå rust. Men ja: Man kan da forsinke problemet en tid ved korrekt
> efterbehandling....

Ja og et enkelt stenslag kan ødelægge alt hvad fabrikken har gjort på
forhånd. Jeg kan virkelig ikke se problemet. Selv en fra fabrikken
beskyttet bil skal efterbehandles i Danmark. En bil skal vedligeholdes
igennem hele dens livstid og herunder hører vedligehold af rustbeskyttelse.

Nu er det jo heller ikke sådan, at en Mazda ikke er rustbeskyttet. De
giver trods alt samme garanti som de fleste.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Martin Johansen [600~ (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-06-07 18:06


>Nu er det jo heller ikke sådan, at en Mazda ikke er rustbeskyttet. De
>giver trods alt samme garanti som de fleste.

Hvis du lægger mærke til det, så er der faktisk ingen af os der sider
6 er en ringe bil... men blot, at den, mere end andre måske, kræver
beskyttelse fra dag 1.

Jeg ville uden, at blinke vælge en 6'er hvis det var mig der var på
udkig efter slige type. Blot med øje for en der var beskyttet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Karsten Feddersen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 19-06-07 19:09

Hej

Martin Johansen [6000] skrev:
> Hvis du lægger mærke til det, så er der faktisk ingen af os der sider
> 6 er en ringe bil... men blot, at den, mere end andre måske, kræver
> beskyttelse fra dag 1.

"Alle" siger det samme baseret på FDM's artikel, men ingen kommer med
egne erfaringer. Man har generelt i mange år beskyldt japanerne for at
lave dårlig rustbeskyttelse af deres biler, men jeg tror nu nok, at
Mazda og Toyota alligevel har haft mere styr på det end Mercedes, Opel
og VW. Ja, hov VW. Tyske Autobild har nemlig lige gennemgået Golf'en i
alle dens generationer og fælles for dem alle er RUST! Tada - biler
ruster og så længe man bruger jern vil de fortsætte med det. Derfor
undrer det mig, at man til stadighed bliver ved med at advare mod rust.
Desuden er det måske lige lovlig meget at generalisere over nogle få
eksemplarer som de har gennemgået grundigt.

FDM har også til stadighed noget imod filtinderskærme. Jeg havde dem i
min Fiesta i 4 år, uden at se antydningen af rust overhovedet.

Men siden der er blevet klaget over rust i 6'eren, så har Mazda faktisk
et program kørende som går ud på at give ekstra rustbeskyttelse. De
berørte modeller får det i forbindelse med almindeligt service.


> Jeg ville uden, at blinke vælge en 6'er hvis det var mig der var på
> udkig efter slige type. Blot med øje for en der var beskyttet.

Det ville jeg også. Var faktisk ved, at overveje en mere så sent som i
dag

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

KASO (20-06-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-06-07 07:20


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:46781baf$0$14007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Martin Johansen [6000] skrev:
>> Hvis du lægger mærke til det, så er der faktisk ingen af os der sider
>> 6 er en ringe bil... men blot, at den, mere end andre måske, kræver
>> beskyttelse fra dag 1.
>
> "Alle" siger det samme baseret på FDM's artikel, men ingen kommer med egne
> erfaringer. Man har generelt i mange år beskyldt japanerne for at lave
> dårlig rustbeskyttelse af deres biler, men jeg tror nu nok, at Mazda og
> Toyota alligevel har haft mere styr på det end Mercedes, Opel og VW.

Ja - Toyota har mere styr på det - Mazda har ikke - og det er ikke kun FDM's
undersøgelse, der viser det. Jeg så som nævnt på en 3 år gl. Premacy - med
rust i bagskærmene. Bilen er ellers holdt efter foreskrifterne - men
ruster - det gør den...



Henrik B. (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-06-07 08:09

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:4678c715$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> "Alle" siger det samme baseret på FDM's artikel, men ingen kommer med
>> egne erfaringer. Man har generelt i mange år beskyldt japanerne for at
>> lave dårlig rustbeskyttelse af deres biler, men jeg tror nu nok, at Mazda
>> og Toyota alligevel har haft mere styr på det end Mercedes, Opel og VW.
>
> Ja - Toyota har mere styr på det - Mazda har ikke - og det er ikke kun
> FDM's undersøgelse, der viser det.

Nej, det samme siger mit Dinitrolcenter, som siger at de ser 2-3-4 år gamle
Mazda 6, hvor rusten allerede har godt fat, hvor der på f.eks. Avensis, som
også har filtinderskærme, ikke er noget.

Dernæst er der måske en grund til, at Mazda kører et
"efterbehandlingsprogram". Man har nok fundet ud af, at fabriksbehandlingen
er for mangelfuld.

--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk



KASO (20-06-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-06-07 07:18


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:46780395$0$14007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> KASO skrev:
>> Man løser ikke problemet for et par tusinde - man kan lappe på det for
>> 2-4000kr. hvert andet år.....
>>
>> Ingen efterbehandling kan bringe en bil med dårlig rustbeskyttelse ab
>> fabrik på niveau med en bil, der er konstrueret og behandlet fra
>> fabrikken til at modstå rust. Men ja: Man kan da forsinke problemet en
>> tid ved korrekt efterbehandling....
>
> Ja og et enkelt stenslag kan ødelægge alt hvad fabrikken har gjort på
> forhånd. Jeg kan virkelig ikke se problemet. Selv en fra fabrikken
> beskyttet bil skal efterbehandles i Danmark. En bil skal vedligeholdes
> igennem hele dens livstid og herunder hører vedligehold af
> rustbeskyttelse.
>

Øhh - nej! Jeg har netop solgt en Renault Mégane Coupé, der var 8 år gl. Den
havde fronten fuld af stenslag - flere af dem næsten lige så gamle som
bilen, men en fornuftig galvanisering sørgede for at der ikke kom rust.
Bilen havde været efter behandlet 2 gange undervejs og var "rustfri".

> Nu er det jo heller ikke sådan, at en Mazda ikke er rustbeskyttet. De
> giver trods alt samme garanti som de fleste.

Ja - og Mercedes giver 30 års rustgaranti - det afholder dem jo ikke
ligefrem fra at ruste......
Mazdas behandling er stort set = ingen behandling - desværre. Dumt - for
bilerne er jo i alle andre henseender godt skruet sammen.



Kim Kristensen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 19-06-07 18:30

On 16 Jun., 14:58, "Michael Kirkegaard" <flirtinggo...@hotmail.com>
wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:50j773lb2cr6tb88s9u51e3v1k8cmksfc3@4ax.com...
>
> > On Sat, 16 Jun 2007 12:58:15 +0200, "Henrik" <brakent...@hotmail.com>
> > wrote:
>
> >>Hej alle
>
> >>Jeg søger erfaring med Mazda 6
> >>Hvilke ting skal jeg kikke efter på en sådanne bil.
>
> > Som de to andre skriver.. RUST!!
>
> > Har den ikke fået dinitrol fra dag 1, så gå udenom den...
>
> > Støddæmpertårne, udstødning, ophæng mv i undervogn er udsatte steder..
>
> Hvor finder I disse oplysninger henne?
> Den er kåret til årets brugtbil 2007, mærkeligt at en rustfælde bliver det.
>
> Michael

Hvis det er denne http://www.bilbasen.dk/votings/Default.aspx?source=RESULT&votingid=1
fra Bilbasen kan jeg stadig undres over at det er den bil der har fået
tredje flest stemmer der vinder, men det kan være at der er en
forklaring på det.

Det med rusten skriver de blandt andet noget om her
http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=12945

Med venlig hilsen Kim


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste