Problemer med netkort under Windows ME
Fra : Anders Andersen

Dato : 14-01-01 17:24

Jeg kan ikke få et netkort af typen Typhoon til at køre under WME.(Merlin
forhandler det, koster 198 uden kabel). Samme type indgang som til de
kabelmodems som bruges hos Stofa/StofaNet.

Når jeg har installeret det under "Tilføj Hardware", skal jeg genstarte
maskinen.
Efter re-booten, går jeg ind i Kontrolpanel/Netværk og ser at Windows har
fjernet kortet.

På et tidspunkt kunne jeg se min egen maskine, men ikke de andre der var i
netværket(4 stk.).

Hvad kan man gøre for at finde sin egen IP-adresse og dermed sætte det op så
det virker med de andre pc'ere?

Hilsen

Martin Andersen
(martinandersen1976@hotmail.com)

Fra : Eivind Olsen

Dato : 14-01-01 17:40

Hvilken IP adresse har de andre PCere ??

i en dos prompt kan du skrive

# ipconfig /all

hvis der ikke er en IP adresse på kortet så har du et problem
Men du behøver nødvendigvis ikke at køre IP for at spille i et lokal
netværk.
men følgende skal være der for at IP virker.

i kontrolpanel - system - enhedshåndtering
Skal kortet være der uden at have et "gult" spørgsmålstegn ude foran.
Kortet skal også være i Netværk, og hvis du har installeret IP protocollen
så skal der også være en
tcp/ip -> Typhoon netkort

under den kan du sætte en Fast IP addresse eller hvis du har en DHCP server
behøver du ikke gøre noget, så kommer det hele helt automatisk
Hvis andre skal se din PC, skal du sætte "fnugger" i fildeling, og så
genstarte.

mvh

Eivind