MS Windows
briani 27239
Kan scanne sine egne porte ?
Fra : Autocadster

Dato : 02-08-07 20:14

Skal finde en port til et kameraovervågningssystem, men uanset hvilken
port jeg vælger, siger software at porten er lukket.

Kan man sig frem til en der er brugbar ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-08-07 21:49

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal finde en port til et kameraovervågningssystem, men uanset hvilken
> port jeg vælger, siger software at porten er lukket.
>
> Kan man sig frem til en der er brugbar ?

netstat -a

Fra : Kim Nielsen

Dato : 02-08-07 22:03

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> netstat -a

netstat -a viser de porte der er i brug.
http://www.iana.org/assignments/port-numbers kan du se den "normale"
anvendelse af port nummer - bemærke at de første 1024 er reservert - så brug
et højre nr.

/kim

Fra : Autocadster

Dato : 03-08-07 09:32

Kim Nielsen udtrykte præcist:
> [...]
> anvendelse af port nummer - bemærke at de første 1024 er reservert - så brug

Ja ok, det gør jeg pt. men uanset hvilken jeg prøver, så siger
softwaren at porten er lukket, har givet de rigtige rettigheder i min
firewall...

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Desserten

Dato : 03-08-07 13:42

> [...]
> siger software at porten er lukket.
>
> Kan man sig frem til en der er brugbar ?

Bruger du router ??

Fra : Autocadster

Dato : 03-08-07 19:22

Desserten formulerede spørgsmålet:

> Bruger du router ??

Yes sir...

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Desserten

Dato : 04-08-07 12:22

> Desserten formulerede spørgsmålet:

> Yes sir...

Har du været inde i din router og åbne den / de porte du vælger i dit program ?. Jeg
gætter på din router som udgangspunkt har lukket alle ikke gængse porte !