MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke install xp uden angreb af virus
Fra : Per Christiansen

Dato : 02-08-07 07:17

Hej

Jeg har et stort problem hos en kammerat, når jeg instalere xp kan jeg ikke
nå at instalere avast virusprogram inden den er infiseret med virus.

Det er lige som om at hans linie fra tdc bliver bombaderet med virus, hjemme
hos mig selv er der ikke nogen problemer.

Hvad kan jeg gøre så jeg kan nå at instalere virus programmet og opdater det
inden der går virus i den igen.

Fra : Otto

Dato : 02-08-07 07:39

Hen antivirusprogrammet ned på en memorystick

Tag pc'en af netværket.

Formater og geninstaller XP,

installer antivirusprogram fra memorystik

Sæt pc på netværket.

Fra : Per Christiansen

Dato : 02-08-07 07:50

"Otto" <OTTO@tototomail.dk> skrev i en meddelelse
> Hen antivirusprogrammet ned på en memorystick
>
> Tag pc'en af netværket.
>
> Formater og geninstaller XP,
>
> installer antivirusprogram fra memorystik
>
> Sæt pc på netværket.

Jeg piller den også af nettet ind til jeg har instaleret
avast men avast skal jo opdatere fra nettet for at få
den nyeste informationer og jeg tror det er der det går galt.

Jeg har avast på cd

Fra : Holst

Dato : 02-08-07 07:40

Per Christiansen wrote:

> [...]
> hos mig selv er der ikke nogen problemer.
>
> Hvad kan jeg gøre så jeg kan nå at instalere virus programmet og opdater det

Hvad med at tage hans computer med hjem til dig og gøre det der.

Fra : Per Christiansen

Dato : 02-08-07 07:55

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at tage hans computer med hjem til dig og gøre det der.

Jo men det er det jeg gerne vil slippe for, det har jeg harft gjordt med
hans kones pc og så var der ikke noget problem.

Kan man mun få TDC til at ændre ip adressen på hans linie eller vil det ikke
hjælpe.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 02-08-07 07:46

Per Christiansen wrote :

> [...]
> hos mig selv er der ikke nogen problemer.
>
> Hvad kan jeg gøre så jeg kan nå at instalere virus programmet og opdater det

Vent med at sætte netværksstikket i maskinen til du har installeret
Windows _og_ slået den indbyggede firewall til.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Per Christiansen

Dato : 02-08-07 08:02

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> Vent med at sætte netværksstikket i maskinen til du har installeret
> Windows _og_ slået den indbyggede firewall til.

Det gør jeg også men avast skal jo først opdatere og det er der det går galt
tro jeg.

Er firewallen ikke slået til når man har ny instaleret win xp, det skal lige
siges at den
køre kun med servicepak 1 for den kan ikke køre med pak 2 ( det er en ældre
1200 hk maskine ).

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-07 08:16

Per Christiansen skrev:

>Er firewallen ikke slået til når man har ny instaleret win xp, det skal
>lige siges at den køre kun med servicepak 1 for den kan ikke køre med pak
>2 .

ved servicepack 1 er firewall'en ikke slået til pr automatic

>( det er en ældre 1200 hk maskine )

øh nå, jeg har nogle små pc'er (omkring 500 MHz) som kører fint med
servicepack 2

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-08-07 08:30

Ivan V. Klattrup skrev:

>snip

Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per Christiansen

Dato : 02-08-07 09:00

Det prøver jeg lige så er den jo helt frisk og skulle mappe de virus der
kommer ind.

Fra : Per Christiansen

Dato : 02-08-07 08:35

> ved servicepack 1 er firewall'en ikke slået til pr automatic

> øh nå, jeg har nogle små pc'er (omkring 500 MHz) som kører fint med
> servicepack 2

Jeg har også instaleret nogle små maskiner med 2eren men den her køre meget
dårligt og er langsom og på nettet går det helt galt.

Fra : Jack

Dato : 02-08-07 08:17

> [...]
> lige siges at den
> køre kun med servicepak 1 for den kan ikke køre med pak 2 ( det er en

Så skal der en firewall på inden du går på nettet, enten en software eller
gem den bag en router med firewall

Fra : Per Christiansen

Dato : 02-08-07 08:41

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skal der en firewall på inden du går på nettet, enten en software eller
> gem den bag en router med firewall

Løsningen bliver nok at jeg tager den med hjem.

Er der ikke nogen der har haft samme problem med at deres adresse bliver
bombaderet med virus, jeg mener
man må da kunne få en ny adresse så det ikke sker mere.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-08-07 08:50

Per Christiansen wrote:

> Er der ikke nogen der har haft samme problem med at deres adresse bliver
> bombaderet med virus, jeg mener
> man må da kunne få en ny adresse så det ikke sker mere.

Sæt en NAT-router op. De koster ikke alverden og de fjerner problemet én
gang for alle.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 02-08-07 11:53

On Thu, 02 Aug 2007 09:50:24 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Sæt en NAT-router op. De koster ikke alverden og de fjerner problemet én
>gang for alle.

Nemlig. Er selv lige ved at installere en ny XP maskine og den har
kørt i et par dage uden antivirus eller firewall, men med NAT router.
Har lige kørt Norman virusscan plus fuld scan med Spywaredoctor og de
fandt intet som helst.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-08-07 14:54

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Sæt en NAT-router op. De koster ikke alverden og de fjerner problemet én
> gang for alle.

Set til 199,- kroner i Aldi.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-08-07 21:12

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote in

> Set til 199,- kroner i Aldi.

Interessant! Routeren har tilsyneladende ikke nogen MAC adresse. Iflg
vejledningen, til opsætning med TDC ADSL, skal man "clone" sin PC's
netkorts MAC adresse!

--
- You like Billie Holiday?
- I love him.

Clueless

Fra : emj

Dato : 02-08-07 21:38

Axel Hammerschmidt skrev:

>Interessant! Routeren har tilsyneladende ikke nogen MAC adresse.

Selvfølgelig har den da det.

Iflg
>vejledningen, til opsætning med TDC ADSL, skal man "clone" sin PC's
>netkorts MAC adresse!

Ja under WAN men vel ikke under DHCP

Hilsen emj

--
http://lamaguf.dk/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-08-07 19:24

emj <emj@> wrote:

> Selvfølgelig har den da det.

MAC adressen står som regel på kabinettet. Her står ikke noget.

> Ja under WAN men vel ikke under DHCP

Hmm!

Der er heller ikke nogen FCC ID selv om der står på en sticker: "This
device complies with Part 15 of the FCC rules."

Bliver nok nød til at skille den ad.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-07 11:01

<snip>

> Bliver nok nød til at skille den ad.

Det er sandsynligvis (ligner meget på kabinettet) en Zonet ZSR0104CP
selv om der på et mærke bag på kabinettet står "4R0104P".

<http://www.zonetusa.com/DispProduct.asp?ProductID=60>

Producent er opgivet som 4NET og der henvises i dokumentationen (ja, den
kommer med en manual) til:

<http://www.4-net.dk>

Der er dog ikke nogen henvisning til lige netop "4R0104P" under Router
knappen ude til venstre. Der hedder den eneste router de her faktisk
"ZSR0104CP rev. 2" ... ?

Når jeg skiller den ad, finder jeg en MAC adresse på et klistermærke der
er sat på inddækningen til LAN portene: 08 10 74 0E B3 62.

<http://standards.ieee.org/regauth/oui/index.shtml>

og søger på de første 3 byte (08-10-74) kommer der dog ikke nogen
producent frem ... ?

På printet står der:

PB-841-M02F-00-GP

og

MAR 07 2005

(det er nok produktionsåret).

Jeg har ikke afprøvet den endnu.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 05-08-07 11:35

On Sun, 5 Aug 2007 12:01:22 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

<snip>

>Når jeg skiller den ad, finder jeg en MAC adresse på et klistermærke der
>er sat på inddækningen til LAN portene: 08 10 74 0E B3 62.

Når jeg fra en browser starter brugerinterfacet, viser dette følgende
MAC-adresser:

WAN-siden: 08-10-74-0E-B0-E9
LAN-siden: 08-10-74-0E-B0-E8

>Jeg har ikke afprøvet den endnu.

Det har jeg og den fungerer glimrende.

Jeg købte den som (forsøgsvis) erstatning for min gamle LinkSys BFR41
V.2, og den virker mere stabil end LinkSys'en på min TDC ADSL
4096/256.

Desuden har den en funktion, der automatisk holder DynDNS opdateret -
smart.
--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-07 13:35

Gert Søgaard Jensen <nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> wrote:

> [...]
> 4096/256.
>
> Desuden har den en funktion, der automatisk holder DynDNS opdateret -

Ja, og nu har jeg osse

Jeg har købt den som reserve. Den router jeg ellers bruger er ret gammel
(med printserver med parallel port og RS-232 port til analog modem).

Men jeg ikke kan slå ICMP Echo fra - eller osse har jeg ikke fundet
stedet endnu.

Den har i øvrigt Wold of Warcraft - eller sådan noget lignende - port
trigger sat til pr default. Det må være en gamer/P2P router.

Forresten, hvorfor vil routeren hele tiden forbinde fra port 64042,
63881, 45385, 43346 mm, til forskellige eksterne ip-adresser, iflg
logen?

F.eks 222.067.120.163, 083.019.026.170, 217.153.164.082, 121.227.164.183
- for at nævne nogle stykker.

(Kinesisk, Polsk osv).

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-08-07 18:46

<snip>

> [...]
> logen?
>
> F.eks 222.067.120.163, 083.019.026.170, 217.153.164.082, 121.227.164.183

Det er åbenbart ip-adresserne der sender data-pakker til routerens
ip-adresse. Efter en reset med knappen forsvandt noget af opsætningen
mht dyndns og ligeså henvendelserne til ovennævnte porte.

I øvrigt er det smart, at den osse logger udadgående forbindelser! F.eks
min Powerbooks forbindelser til Apple's time server.

Det er faktisk en meget fin router til prisen.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-08-07 09:37

On Sun, 5 Aug 2007 19:46:15 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

<snip>

> [...]
>min Powerbooks forbindelser til Apple's time server.
>
>Det er faktisk en meget fin router til prisen.

Det er jeg enig med dig i.

En fin lille DHCP-funktion (som min gamle LinkSys ikke havde) er
muligheden for sammenknytning af en IP-adresse med en given
MAC-adresse.

Herved får en given PC på husets netværk altid den samme IP-adresse,
selv om den hentes via DHCP.

Før jeg fik 4Net-routeren, kørte jeg med lokalt opsatte faste
IP-adresser på PC,erne.
--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-08-07 04:10

Axel Hammerschmidt wrote:
> vejledningen, til opsætning med TDC ADSL, skal man "clone" sin PC's
> netkorts MAC adresse!

Så kan den sættes op uden release af IP-adresse og uden at bede TDC om
at reset'e linien.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 02-08-07 09:22

Per Christiansen wrote :
> [...]
> tro jeg.
> Er firewallen ikke slået til når man har ny instaleret win xp, det skal lige

En virus kommer kun ind hvis man selv henter den, så en virusscanner
skulle sagtens kunne hente opdateringer uden det går galt. En firewall
standser orme og den slags snask der ligger som "baggrundsstøj" på
nettet og søger efter maskiner uden firewall.

Som andre nævner, er den indbyggede firewall ikke slået til som
standard før SP2, så det _skal_ gøres inden du overhovedet sætter
netværkskablet i - eller som Jesper skriver; brug en almindelig
bredbåndsrouter med indbygget firewall eller NAT.

Fra : Joke

Dato : 02-08-07 10:52

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse > En virus kommer kun
> [...]
> før SP2, så det _skal_ gøres inden du overhovedet sætter netværkskablet
> i - eller som Jesper skriver; brug en almindelig bredbåndsrouter med

Det er formentligt en af de orme der er lukket i sp2 der bøvles med
"formentligt den der lukker pcen efter 60 sekunder"

Når nu du ikke vil have sp2 på den må en router være at foretrække så xp sp1
ikke står åben ud ad til

hilsen

Johnny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-07 13:23

Den 02-08-07 08.16 skrev Per Christiansen følgende:

> Jeg har et stort problem hos en kammerat, når jeg instalere xp kan jeg ikke
> nå at instalere avast virusprogram inden den er infiseret med virus.

Som Joke skriver, så er det nok den virus, der er blevet stoppet med en
ændring i Service Pack 2. Og som Ivan skriver, burde pc'en sagtens kunne
køre med Service Pack 2. Så den allerbedste løsning vil være at
installere XP med Service pack 2, så vil du sikkert ikke få problemet.

Bortset fra det, så er pc'en slet ikke blevet inficeret af virussen
under installationen. Den er blot blevet angrebet. Problemet er så, at
angrebet får pc'en til at lukke ned (hvis det er den pågældende virus,
som Joke og undertegnede tænker på). Du skulle kunne stoppe lukningen
ved at klikke på Start => Kør => skriv: shutdown -a => OK.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Per Christiansen

Dato : 03-08-07 07:33

> [...]
> undertegnede tænker på). Du skulle kunne stoppe lukningen ved at klikke på
> Start => Kør => skriv: shutdown -a => OK.

Så er den klaret, jeg instsleret nyeste vertionaf Avast og nyest VPS update
til Avast inden jeg satte netstikket i

Den kan ikke køre med servicepak 2 der er noget hardware der laver balade
den bliver langsom og låser og på nettet er der en masse side den slet ikke
vil vise, jeg har prøvet mange gange men når jeg så sletter Sp2 så køre den
igen.

Det den gør når jeg har formateret og instaleret, hd maser hele tiden og den
er tilsidst ikke til at gøre noget med.