MS Windows
briani 27239
kan ikke slå win firewall fra ...
Fra : rasmus

Dato : 01-08-07 20:36

Hejsa,

jeg kan pludselig ikke slå win firewall fra ... det er noget skidt, for den
driller min sonic wall vpn til min arbejdsplads. PC'en er en arbejdspc, der
er meldt i arbejedspladsens domæne. Det hele har virket indtil for en uges
tid siden, hvor firewall pludselig var slået til og ikke kunne slås fra.

Nogen bud?

ars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-07 20:48

On Wed, 1 Aug 2007 21:35:30 +0200, "rasmus" <preben@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>tid siden, hvor firewall pludselig var slået til og ikke kunne slås fra.

Group Policies...

Enten fordi jeres systemadministrator har justeret lidt på sikkerheden
- Eller via en opdatering fra Microsoft Update...

<mlr>

Fra : rasmus

Dato : 01-08-07 21:30

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpamDou.dk> skrev i en meddelelse

> Group Policies...
>
> Enten fordi jeres systemadministrator har justeret lidt på sikkerheden

- det tror jeg ikke ...

> - Eller via en opdatering fra Microsoft Update...

- lyder mere sandsynligt

ras

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 21:03

rasmus wrote:
> [...]
> arbejdspc, der er meldt i arbejedspladsens domæne. Det hele har
> virket indtil for en uges tid siden, hvor firewall pludselig var

Hvis din Windows er meldt ind i et domæne, så er firewall'en
efter al sansynlighed styret og sædvanligvis "låst" via policies derfra.

Den KAN "låses op" og derefter slås fra igen, med lidt hiv og
sving, men der er lige et par ting du skal være opmærksom på:

1) Da det er en arbejdsplads PC, så vil frakobling af firewall'en
kunne betragtes som en brud på firmaets it-sikkerheds politik.
Og den slags kan få kedelige følger!

2) Hvis Windows fortsat er i domænet, så vil førnævnte policy
sikre, at firewall'en hurtigt bliver slået til og "låst" igen. Og så er
du lige vidt.

Hvad siger firmaets IT-afdeling?

-E.G.

Fra : rasmus

Dato : 01-08-07 21:31

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis din Windows er meldt ind i et domæne, så er firewall'en
> efter al sansynlighed styret og sædvanligvis "låst" via policies derfra.

- jo men gennem et helt år indtil i sidste uge var det ikke noget problem af
slå firewallen fra ...

> [...]
>
> 1) Da det er en arbejdsplads PC, så vil frakobling af firewall'en
> kunne betragtes som en brud på firmaets it-sikkerheds politik.

- det er ikke et issue

> 2) Hvis Windows fortsat er i domænet, så vil førnævnte policy
> sikre, at firewall'en hurtigt bliver slået til og "låst" igen. Og så er
> du lige vidt.

- det er til gengæld noget skidt.

> Hvad siger firmaets IT-afdeling?

- kigger på det ...

ras

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-07 15:25

rasmus skrev:
> "El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> - det er til gengæld noget skidt.

> - kigger på det ...

Standard svar fra IT-folk: "Vi kigger på det."

Men hvis de, engang med tiden, finder frem til, at det IKKE er dem,
som har "enforced" en ny domain policy, så skulle det ikke være noget
problem at låse op for dine firewall indstillinger:

http://portal.aguk.net/2006/12/windows-firewall-options-are-greyed-out/

Brug "Method 1".

Hvis du ikke selv bryder dig om selv at bruge Regedit, så sig til.
Dann haben wir anderen metoden!

-E.G.