MS Windows
briani 27239
Ændre drevbogstav
Fra : jane

Dato : 31-07-07 14:37

Jeg har en ny HD som jeg har formateret på min gamle computer, og skal nu
sætte den i den nye. Problemet er bare at den nu har fået følgende
betegnelser "System(I:)" og "Lager(J:) og det skulle jo gerne være (C:) og
(D:) kan jeg ændre det når XP er installeret på (I:) eller kan jeg gøre det
undervejs

Hvis XP bliver installeret på (I:) og jeg så bagefter ændre drevbogstavet
til (C:) hvad sker der så, ingenting eller hvad?

Måske er der en helt anden mulighed ?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bo

Dato : 31-07-07 14:51

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en ny HD som jeg har formateret på min gamle computer, og skal nu
> sætte den i den nye. Problemet er bare at den nu har fået følgende
> betegnelser "System(I:)" og "Lager(J:) og det skulle jo gerne være (C:) og

Du skal formatere den og så putte den i den ny com. der partitionere du den
under instalationen, og så får de drev du der opretter de "rigtige" navne

Fra : Bo

Dato : 31-07-07 14:51

" ps du behøver ikke omformatere, du sletter bare dine partitioner under
install, og opretter nye

Fra : jane

Dato : 31-07-07 15:07

"Bo" <no>>>>>@mail.db> wrote in news:f8neka$c2h$1@news.net.uni-c.dk:

> " ps du behøver ikke omformatere, du sletter bare dine partitioner under
> install, og opretter nye

Så kan jeg vel slette partitionerne igen, ved igen at tilslutte den til den
gamle computer? og jeg skal så ikke vente på at den bliver formateret igen
under installationen i den nye computer, den opretter bare 2 nye partioner.

Det er fordi der kommer en og hjælper mig i aften med at samle den, og så
vil jeg bare gerne forbered´e så meget som muligt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-07-07 18:16

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev :

> Problemet er bare at den nu har fået følgende
>betegnelser "System(I:)" og "Lager(J:) og det skulle jo gerne være (C:) og
>(D:)

Hvorfor det?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-08-07 00:16

jane skrev:

> [...]
> gamle computer, og skal nu sætte den i den nye.
> Problemet er bare at den nu har fået følgende
> betegnelser "System(I:)" og "Lager(J:) og det skulle

Jamen, har du allerede installeret XP på den, og har
fået de drev-bogstever?

Jeg har set mange med forkerte drev-bogstaver når
der er en kortlæser i maskinen under installationen,
har du det?

> Måske er der en helt anden mulighed?

Ja, hiv kortlæserens stik ud af bundkortet, og installer
XP igen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk