MS Windows
briani 27239
Slå sikkerheden "fra" i Vista ?
Fra : sjp

Dato : 31-07-07 12:32

Jeg kører med Vista og er temmelig træt af at jeg skal bekræfte flere gange
før jeg kan installere eller køre et program.
Hvor helt nøjagtigt slår jeg dette fra så det ikke bliver mere besværligt
end XP. Har kigget under administration men kan ikke lige finde det.
Er der ellers forslag til at speede vista lidt op?

--
Mvh. Stig

Fra : Lars

Dato : 31-07-07 13:59

Kontrolpanel / Brugerkonti / slå brugerkontostyring til eller fra

Lars

Fra : John

Dato : 31-07-07 14:29

"sjp" <sjp12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der ellers forslag til at speede vista lidt op?

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32048

John

Fra : -= JF =-

Dato : 31-07-07 14:49

John skrev:

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32048
hvor der bl.a. står:
"Ved kopiering af store datamængder på den samme harddisk er hastigheden
i nogle tilfælde fordoblet, melder flere betatestere."

DET var edderhyleme også på tide!
Jeg skulle på et tidspunkt flytte et antal databasefiler på mellem 2 og
5 Gb, og for satan hvor tog det lang tid.

Alene den tid der gik med at beregne hvor lang tid kopieringen ville
tage var uaaceptabelt!

--
Mvh. John

Fra : urlex

Dato : 31-07-07 14:38

On 31 Jul., 15:59, "Lars" <l...@com.de> wrote:
> Kontrolpanel / Brugerkonti / slå brugerkontostyring til eller fra
>
> Lars

<citat> Brugerkontokontrol kan hjælpe med at forhindre uautoriserede
ændringer på computeren ! <citat slut>
Betyder det andre "udefra" via internettet kan ændre på PC'en, hvis
jeg slår "det" fra ?
vh urlex

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-07-07 15:20

Den 31-07-07 15.38 skrev urlex følgende:

> <citat> Brugerkontokontrol kan hjælpe med at forhindre uautoriserede
> ændringer på computeren ! <citat slut>
> Betyder det andre "udefra" via internettet kan ændre på PC'en, hvis
> jeg slår "det" fra ?

Det bliver i hvert fald nemmere for dem. Slår du brugerkontostyringen
fra, får du også slået Beskyttet tilstand i Internet Explorer fra.
Beskyttet tilstand skal netop gøre det sværere (om ikke umuligt) for
hjemmesider at installere snavs bag brugerens ryg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : sjp

Dato : 31-07-07 14:51

"sjp" <sjp12@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Takker!

mvh. Stig

Fra : John

Dato : 31-07-07 15:13

"sjp" <sjp12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der ellers forslag til at speede vista lidt op?

Der findes forskellige tweak programmer, her er ét af dem:

http://www.majorgeeks.com/Mz_Vista_Force_d5717.html

John

Fra : John

Dato : 31-07-07 15:17

> Der findes forskellige tweak programmer, her er ét af dem:

> http://www.majorgeeks.com/Mz_Vista_Force_d5717.html

- endnu ét::

http://www.majorgeeks.com/TweakVI_Basic_Edition_d5262.html

Måske forsøget værd; begge er freeware.. :)

John