MS Windows
briani 27239
Last FM og Vista
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-07-07 21:26

Hej

Kan jeg få fortalt Vista, at Last FM godt må gå på nettet en gang for alle?

Den står under programmer der har tilladelse i Windows Firewall, men
alligevel popper den op, hver gang jeg åbner en eller anden for for
mediaplayer.

Kan der laves om på det?

Med venlæig hilsen

Mark

Fra : Peter Martinsen

Dato : 31-07-07 03:26

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Den står under programmer der har tilladelse i Windows Firewall, men
> alligevel popper den op, hver gang jeg åbner en eller anden for for

Hej Mark

Det kan du hvis du sætter 'Protected Mode' OFF

Mvh Peter

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-08-07 19:09

> Det kan du hvis du sætter 'Protected Mode' OFF

Hvor finder jeg det?

Mark

Fra : simkaa@gmail.com

Dato : 05-08-07 21:22

On Aug 2, 8:09 pm, "Mark Thomas Gazel" <markga...@hotmail.com> wrote:

> Hvor finder jeg det?
>
> Mark

Hej Mark,

jeg har selv samme problem, og jeg kan ikke anbefale at slå UAC (User
Account Control) fra, eller som det også kaldes Protected Mode. Sagen
er den at software fra Vista blev skabt, skulle være lavet således at
det tilpassede sig Vistas nye sikkerhedskrav. Krav der giver mening.
Programører i dag forlanger at alle programmer har adgang til alt på
et system, hvilket er helt unødvendigt for langt langt langt flest
programmer. Vista løser det ved UAC'en, men det kræver selvfølgelig at
udviklerne tilpasser sig de nye krav.

Hvis du alligevel finder det så irriterende så skal du gå ind i dit
kontrolpanel, vælge sikkerhed/security og så væge user accounts eller
brugerekonti vil jeg tro det er på dansk vista. derinde er der en der
hedder slå User Account Control til/fra.
Stien er: Control Panel\User Accounts\User Accounts

Jeg venter på at last.fm kommer med en vista specifik udgave af deres
software.
mvh Simon