MS Windows
briani 27239
Kan man i Win XP gendanne en .QIC backup ~
Fra : torben

Dato : 30-07-07 08:07

Hej

Jeg har en en backup fra wind 98 se og jeg vil genskabe den i wind xp.
Er det muligt ?

Hilsen
Torben

Fra : torben

Dato : 30-07-07 08:12

PS:

Der er ikke tale om en tape backup.
Men en sikkerhedskopiering i format .qic
-
Torben

Fra : torben

Dato : 30-07-07 14:41

Okey. Det kan man ikke, har jeg opdaget efter at have undersøgt lidt.

Så svar er ikke nødvendigt.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-07-07 17:59

> Okey. Det kan man ikke, har jeg opdaget efter at have undersøgt lidt.

Det lyder bare underligt.
Hvis programmet du lavede QIC backuppen med
kan installeres på VISTA så burde man da kunne
pakke det ud igen.
Det er vel i bund og grund ikke anderledes end
RAR og ZIP filer.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-07 20:19

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan installeres på VISTA så burde man da kunne
> pakke det ud igen.
> Det er vel i bund og grund ikke anderledes end

Hvorfor skriver du at det kan installeres på Vista? Vista er slet ikke nævnt
af spørgeren. Han nævner xp men intet om, at programmet kan installeres i
xp - hvilket det heller ikke kan.
Som han selv oplyser, kan det ikke lade sig gøre, idet backuppen er lavet
med det indbyggede backup program i win98, og det kan ikke installeres som
et selvstændigt program.
MS har været så smarte, at hver gang de laver en ny windows, så laver de et
nyt backup system og det kan aldrig pakke kopier fra tidligere versioner ud.

Kurt

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-07-07 20:49

> Hvorfor skriver du at det kan installeres på Vista? Vista er slet ikke
> nævnt af spørgeren. Han nævner xp men intet om, at programmet kan
> installeres i xp - hvilket det heller ikke kan.
Ups jeg var lige et hak længere fremme i rækken af OS'er.

> [...]
> MS har været så smarte, at hver gang de laver en ny windows, så laver de
> et nyt backup system og det kan aldrig pakke kopier fra tidligere

Jamen det er da rart du kom på banen og oplyste "os" om det,
for det er der åbenbart ikke andre der har erfaring med.
Personligt bruger jeg ikke backup, men græder mig tit i søvn

Fra : Maybefriends99

Dato : 30-07-07 20:32

Hej Torben,

Du skrev:

> Okey. Det kan man ikke, har jeg opdaget efter at have undersøgt lidt.

Hvis du gerne vil restore et systemdrev er det ikke så godt, men hvis du
"kun" vil have fat i nogle data fra en gammel qic fil, kan du overveje at
finde en gammel pc med Win98 og derfra lægge det på et andet medie.

Som alternativ har jeg lige efterprøvet med en virtuel Win98se installation,
og der er det fortsat muligt at pakke qic filer ud. Det giver i hvert fald
ikke problemer at starte programmet op, og lave en ny backup.

mvh
Peter

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-07-07 21:34

"torben" wrote

> Jeg har en en backup fra wind 98 se og jeg vil genskabe den i wind xp.
> Er det muligt ?

Det skulle være muligt med det gratis kommandoliniebaserede program nævnt
på denne webside:

http://www.fpns.net/willy/msbackup.htm

Jeg har ikke selv nogle QIC-filer så jeg aner ikke om det virker, men du
kan jo forsøge.