MS Windows
briani 27239
Skjul hjemmeside for visse besøg.
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 13:47

Hej

Er det muligt at 'afspærre' bestemte domænenavne i at komme ind på en
hjemmeside?
Jeg har ladet mig fortælle, at hvis man fx ikke ønsker en konkurrent kommer
fra sit eget domænenavn ind på ens egen web-site, så er det muligt at
forhindre dette.
Er det muligt, og i så fald hvordan gør man.
Jeg har windows xp, hvis dette betyder noget

//Grethe

PS.
Hvis dette er en forkert gruppe, hører jeg gerne herom.

Fra : Mogens

Dato : 29-07-07 14:13

KS wrote:
> [...]
>
> //Grethe
>
> PS.
> Hvis dette er en forkert gruppe, hører jeg gerne herom.

Din PC identificerer sig på internettet via dens ip-adresse - ikke
domæne. På din webserver kan du normalt blokere for at bestemte
ip-adresser tilgår serveren, men da du dels næppe kender din
konkurrrents ip-adresse, og da han blot kan besøge din hjemmeside via en
dig ukendt ip-adresse, kan du kun opnå det du ønsker ved at slukke for
din web-server.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 14:43

> [...]
> han blot kan besøge din hjemmeside via en dig ukendt ip-adresse, kan du
> kun opnå det du ønsker ved at slukke for din web-server.

Lige for at præcisere, hvad jeg mener (det er somme tider svært at beskrive
med ord, det man mener):
Jeg har en web-shop, og vil gerne se, hvad en bestemt konkurrent tager for
en bestemt vare.
Efter nogle måneder hvor alt var ok, får jeg nu en side, hvor han skriver,
at hans site er ude af drift, - når jeg forsøger at komme ind fra min egen
og min mands pc.
Men fra en lånt pc (som kører på samme internetforbindelse), kan jeg godt
komme ind på siden.
Jeg har slettet cookies m.v.
//Grethe

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-07 15:28

Den 29-07-07 15.43 skrev KS følgende:

> [...]
> og min mands pc.
> Men fra en lånt pc (som kører på samme internetforbindelse), kan jeg godt

Hvis han har spærret for jer, ville spærringen ganske givet også virke
for den lånte pc. Så det tyder mere på en konfigurationsfejl eller
lignende på jeres egne pc'er.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Benny Andersen

Dato : 30-07-07 06:54

On Sun, 29 Jul 2007 15:43:06 +0200, KS wrote:

> [...]
> og min mands pc.
> Men fra en lånt pc (som kører på samme internetforbindelse), kan jeg godt

Det kan godt lade sig gøre at udelukke (differentiere responces som
funktion af ip i requestet)

Det kan også lade sig gøre, at koden der afvikles på serveren laver opslag
for at identificere bestemte domæner.

Du kan omgå det ved at tilgå siden gennem en proxy - det er sådan en
internet 'stråmand'

Benny Andersen