MS Windows
briani 27239
nogen der er glade for vista ?
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 29-07-07 12:09

går stærkt og overvejer at gå over til Vista ultimate 32/64 ... men hvad er
der for og hvad er der imod Vista frem for XP pro ???

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-07-07 12:26

Johnny B [2000] wrote:
> går stærkt og overvejer at gå over til Vista ultimate 32/64 ... men
> hvad er der for og hvad er der imod Vista frem for XP pro ???

Hvis du har en velfungerende XP, så er der ikke meget ide i at skifte -
du får lidt ekstra lir og farvelade.

Men omvendt, hvis du køber ny PC, så er det fint nok at få en Vista med.

Med nyere hardware og nyere software fungerer Vista OK.

Problemerne KAN opstå med gammel hardware, der ikke findes Vista-drivere
til eller ældre software, der endnu ikke er (og måske aldrig bliver)
optimeret til Vista.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-07-07 13:28

"Johnny B [2000]" wrote

> går stærkt og overvejer at gå over til Vista ultimate 32/64 ... men
> hvad er der for og hvad er der imod Vista frem for XP pro ???

Om du skal vælge at anvende Vista eller XP synes jeg at du skal lade dine
behov afgøre, hvis du f.eks. anvender nogle programmer som kun kan køre
på XP er valget rimeligt nemt indtil de bliver opdateret.

Jeg bruger Vista i 64-bit-udgave fordi jeg skal bruge mere end 4 GB RAM,
når engang RAM-priserne på 2 GB-klodser falder, priserne begynder nok at
falde når virksomheder begynder at installere Vista (det gør de typisk først
når SP1 kommer, SP1 kommer engang sidst på året). En anden årsag er
at jeg gerne vil udnytte de nye sikkerhedsfunktioner som er indbygget i
64-bit processorer: Data Execution Prevention (DEP) og Microsoft Patch-
guard.

Jeg har behov for mere end 4 GB RAM fordi jeg ofte kører en håndfuld
store virtuelle maskiner.

Jeg synes det er fint at Internet Explorer medfølger i 32- og 64-bit ud-
gave, der findes ikke mange 64-bit plugins til IE endnu. www.dr.dk er
rigtig irriterende at besøge med IE i 64-bit udgave.

Grunden til at jeg kun kører Vista er at jeg lige har udskiftet mine com-
putere og købte Vista samtidigt, og er ved at forberede mig på at skulle
deltage i en større opgradering på arbejdet af nogle tusinde maskiner om
6-12 måneder.

Jeg synes at Windows Mødeforum er så praktisk at jeg er ved at forsøge at
få arbejdet med på at bruge det til møder, for det er noget nemmere
f.eks. at overskue og dele et netværksdiagram end at skulle tegne det på
en overhead og det er også nemmere at man kan dele referatet og få det
godkendt med det samme i slutningen af mødet end at man skal voldspamme
folks postkasser.