MS Windows
briani 27239
Antal samtidige downloads i win xp pro
Fra : josan

Dato : 28-07-07 21:01

Jeg har lige haft et major xp nedbrud og været nødt til at
geninstallere fra bunden. Jeg læste en artikel på et tidspunkt i AOD
hvordan man ophæver begrænsningen på 3 samtidige downloads... den er
nu røget til de evige Bill Gates system fejl jagtmarker. Nogen herinde
der ved hvordan jeg ophæver hans stupide begrænsning?

Mvh.

Fra : Klaus H

Dato : 28-07-07 21:17

"josan" <jsa@mail.viborghs.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Fundet på nettet:

Find: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings

Opret her værdien MaxConnectionsPer1_0Server af REG_DWORD typen, og sæt den
til 19 heximalt (25 decimalt).

Opret samtidig værdien MaxConnectionsPerServer af REG_DWORD typen, og sæt
den til 19 heximalt (25 decimalt).

Dette giver muligheden for 25 samtidige downloads. - Genstart maskinen før
ændringen er aktivt.

Klaus H

Fra : josan

Dato : 28-07-07 21:34

On 28 Jul., 22:17, "Klaus H" <hebs...@6705e.dk> wrote:
> [...]
> den til 19 heximalt (25 decimalt).
>
> Dette giver muligheden for 25 samtidige downloads. - Genstart maskinen før

Mange tak :)

Mvh.

Johnny

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-07-07 11:04

"josan" wrote

> [...]
> ningen på 3 samtidige downloads... den er nu røget til de evige Bill
> Gates system fejl jagtmarker. Nogen herinde der ved hvordan jeg ophæver

Det er nu hverken Bill Gates eller Microsoft som har opfundet begrænsnin-
gen, Microsoft overholder blot RFC 2068 (HTTP/1.1) og efterfølgeren 2616
(som en ansat fra Microsoft var med til at skrive):

http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2068.html (side 46, afsnit 8.1.4)

" Clients that use persistent connections SHOULD limit the number of
simultaneous connections that they maintain to a given server. A
single-user client SHOULD maintain AT MOST 2 connections with any
server or proxy. A proxy SHOULD use up to 2*N connections to another
server or proxy, where N is the number of simultaneously active
users. These guidelines are intended to improve HTTP response times
and avoid congestion of the Internet or other networks."

Hvis du er ligeglad med at overholde internet-standarderne, og kan leve
med at opleve fejl eller ikke at kunne komme ind på nogle websider [1],
kan du ændre værdien:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q282402&

[1] Nogle websteder har begrænsede ressourcer til rådighed, for at optimere
antallet af samtidige brugere kan man begrænse antallet af samtidige for-
bindelser fra hver bruger.

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 30-07-07 16:57

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> antallet af samtidige brugere kan man begrænse antallet af samtidige for-
Hvorfor bliver man så ringere stillet bare fordi man har mulighed
for flere forbindelser ? Jeg har selv 10 på min og mener da ikke
det har givet problemer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-07-07 17:15

Den 30-07-07 17.56 skrev Jørgen Andersen følgende:

> Hvorfor bliver man så ringere stillet bare fordi man har mulighed
> for flere forbindelser ? Jeg har selv 10 på min og mener da ikke
> det har givet problemer.

Nogle websteder kan måske finde på at straffe dem, der bruger for mange
forbindelser, ved helt at forbyde adgang eller ved kun at tillade én
forbindelse for dem.

Jeg kan dog forestille mig, at det er de færreste websteder, der
straffer på den måde. De fleste af dem, der begrænser, nøjes sikkert med
at begrænse adgangen til to forbindelser og så er forskellen jo ikke så
stor.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-07-07 21:08

"Jørgen Andersen" wrote

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" skrev

> Hvorfor bliver man så ringere stillet bare fordi man har mulighed
> for flere forbindelser ? Jeg har selv 10 på min og mener da ikke
> det har givet problemer.

Lad os sige at jeg har opsat en webserver som begrænser hver tilsluttet
IP-adresse til maksimum at have 2 åbne forbindelser.

Hvis du opsætter IE til at anvende 10 samtidige forbindelser, vil IE når
den besøger websiden og henter og læser index.html forsøge at hente 10
elementer på samme tid hvis der er mere end 10 elementer på websiden
(det kan der hurtigt være bare i små grafikfiler på en typisk webside
som f.eks. på tv2.dk).

Jeg tror ikke at Internet Explorer, eller andre browsere for den sags
skyld, er skrevet til at forsøge at hente de resterende elementer når de
overskydende forbindelser bliver afbrudt.

At det så nok ikke gør den store forskel når du besøger en stor profes-
sionelt drevet webside er så en anden ting, men mange private drifter ef-
terhånden også deres egne websider og ofte på forholdsvis små webservere
(det er ikke for sjov at f.eks. en Slingbox [1] er begrænset til en for-
bindelse af gangen, indeni er der en ret lille computer).

[1] Slingbox er en lille media server som gør at man kan følge med i de
lokale tv-programmer eller se de lokalt lagrede film selvom man måtte
befinde sig udenfor hjemmet: http://slingmedia.com/ (den kan også købes
hos www.computercity.dk)

Et andet scenarie er alle de mange webhoteller som sælger websideplads
til mellem 1 og 10 kr. om måneden, de har rigtigt mange websider på hver
server for at få det til at hænge sammen økonomisk. Hvis en af websiderne
ofte har besøgende som har mange forbindelse åbne af gangen vil webhotel-
let nok hurtigt bede om flere penge for forbrug af ressourcer fra den på-
gældende kunde (det de skriver om ubegrænset brug mener de ikke i virke-
ligheden).

Hvis du bruger P2P-programmer, så prøv at opsætte programmet til at hver
tilsluttet maskine må have 30-40 samtidige forbindelser til din maskine,
afhængig af din maskine vil du sikkert opleve at når der er 20-30 brugere
på samtidigt vil din maskine begynde at køre langsommere.

Som Kim skriver kan du komme ud for at møde webservere som er bestyret
af folk som kan finde på at "straffe" folk der ikke overholder internet-
standarderne. Se f.eks. http://rfc-ignorant.org/ for et eksempel på en
email-blokeringsliste som er lavet for at mail-administratorer kan straf-
fe bestemte typer af ignorante mail-administratorer (ved at nægte at
modtage emails fra dem).