MS Windows
briani 27239
Hastværk er lastværk
Fra : John

Dato : 27-07-07 14:13

Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget
færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32019

John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-07-07 14:43

> Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget
> færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne:

Jeg kan oplyse at det behøver man ikke være topchef i M$ for at regne ud.
Tror faktisk det er ved at være gået op for de fleste efterhånden...

Fra : John

Dato : 27-07-07 15:00

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Jeg kan oplyse at det behøver man ikke være topchef i M$ for at regne ud.

Tak for oplysningen! :)

Turner har næppe regnet noget ud, men vidst det hele tiden.

Det interessante er, at han åbent indrømmer det.

John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-07-07 16:35

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev:

> Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget
> færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne:
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32019

Samtidig indrømmer han også at XP heller ikke var klar i sin
tid......Selvfølgelig har Vista været afprøvet før lancering, men måske ikke
i tilstrækkelig grad. På min maskine kører Vista nu meget godt.

Mvh.

Karsten

Fra : -= JF =-

Dato : 27-07-07 17:58

Karsten Jensen skrev:

> På min maskine kører Vista nu meget godt.

Jeg tror såmænd Vista kører fint nok på langt de fleste nyere maskiner.
Problemet opstår når Vista ikke vil køre med det hard- og software man i
forvejen har.

Jeg har f.eks måtte skifte min trådløse HP-netværksprinter ud med en
nyere HP-netværksprinter. Vista kunne godt finde den gamle printer, og
kunne (ofte men ikke altid) printe - men den kunne ikke scanne.

Jeg har 'altid' brugt Symantec Antivirus, Corperate Edition på alle
maskiner på netværket - men da jeg fik en bærbar med Vista var det bal
forbi. Nu kører jeg Symantec på NT, Win2000 og XP - men Avast på Vistaen.

--
Mvh. John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-07-07 19:56

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Jeg tror såmænd Vista kører fint nok på langt de fleste nyere maskiner.
> Problemet opstår når Vista ikke vil køre med det hard- og software man i
> forvejen har.

Det er et af problemer, et problem der altid vil opstå når man tager et
større skridt.
Problemet er bare at M$ og nogle producenter helt uforståeligt og ganske
tåbeligt har fravalgt store mængder hardware som fint er i stand til at køre
vista.

nForce2 bundkort, soundblaster live lydkort, gameport joystick for at nævne
nogle.

Der var naturligvis også noget hardware som blev ditchet da man gik over til
xp, men slet ikke i samme omfang.

Og så vil jeg slet ikke ind på alle tåbelighederne i vistas UI eller
resource krav...

Fra : -= JF =-

Dato : 27-07-07 22:43

Sune Storgaard skrev:

> Problemet er bare at M$ og nogle producenter helt uforståeligt og ganske
> tåbeligt har fravalgt store mængder hardware som fint er i stand til at køre
> vista.

Lige præcis!
Jeg er helt på det rene med at man ikke supporterer hard- og software
som med god ret kan siges at vare outdatet! Man kan trods alt ikke blive
ved med at slæbe drivere til 15 år gamle båndstationer eller 20 år gamle
matrixprintere med i alle udgivelser frem i tiden. Fair nok!

Men her drejede det sig om en mindre end tre år gammel printer.
På HP's hjemmeside stod der at det var en driver under udvikling, og at
man skulle holde øje med siden... Da det havde stået der i en måned
kontaktede jeg HP og fik fat i en supporter som fortalte at en
Vista-driver til printeren ikke var ret højt prioriteret. Det opfattede
jeg som et "Glem det" - så jeg måtte ud og have en ny printer.

Mht. Symantec Corperate Edition så fatter jeg bare nada. Programmet er
et af deres flagskib, bliver solgt i stor stil og bliver stadig udviklet
på. Jeg er ikke i tvivl om at der nok skal komme en Vista-ready version,
men det er mig en gåde at den ikke lå klar samtidig med frigivelsen af
Vista.

> Der var naturligvis også noget hardware som blev ditchet da man gik over til
> xp, men slet ikke i samme omfang.

Nej, jeg mindes heller ikke at der har været så mange smuttere før!

> Og så vil jeg slet ikke ind på alle tåbelighederne i vistas UI eller
> resource krav...

Inderfjæset er nok en smagssag. Det tog lidt tilvænning, men jeg synes
nu ikke at det er helt skeløjet.

--
Mvh. John

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-07 19:50

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var
> bygget færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne:

Det er vi mange andre der vidste allerede FØR det blev frigivet.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 28-07-07 14:55

John har bragt dette til verden:
> Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget
> færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne:
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32019
>
> John

Kan godt være det ikke var færdigt, men det fungerer optimalt i denne
ende, langt bedre end XP... så noget færdigt er det da blevet!
Og afprøvet har det nu været, jeg erindrer flere beta-versioner før
release

...::JMJ::..

Fra : N_B_DK

Dato : 28-07-07 18:34

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
> John har bragt dette til verden:

> Kan godt være det ikke var færdigt, men det fungerer optimalt i denne
> ende, langt bedre end XP...

Ikke enig, springet fra 2K til xp gjorde at mange drivere kunne benyttes
alligevel, det er ikke tilfældet med vista.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 29-07-07 13:45

N_B_DK sendte dette med sin computer:
> "..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message

> Ikke enig, springet fra 2K til xp gjorde at mange drivere kunne benyttes
> alligevel, det er ikke tilfældet med vista.

Hvordan kan du være uenig i, at det fungerer upåklageligt i denne ende?
Jeg erindrer da ikke, at du har været her
Jeg aner ligesom en forventning om, at en ny version af Windows hver
gang skal fungere nøjagtig som den foregående, hvilket implicit
udelukker en ny version. Det var nøjagtig det samme vi var ude i, da XP
efterfulgte W2K. Det afgørende har alle dage været, om vi kan udføre
det arbejde vi skal på maskineriet, og her er moralen altså stadig: vi
kan udføre de samme opgaver som før, og tilmed et nøk bedre end med
XP'en. Set herfra har Vista'en altså været "færdig nok".
Retfærdigvis skal dog siges, at vi forud for skiftet undersøgte, hvad
der skulle til, hvilke stumper hardware der skulle udskiftes, hvilket
softwarepakker der skulle opgraderes eller udskiftes etc. Vores
oplevelse var et gnidningsløst skift uden problemer af nævneværdig art.
Skiftet fra W2K til XP forløb på samme måde i sin tid, også her var vi
grundige med at undersøge om vores kernefunktioner kunne afvikles før
skiftet.

...::JMJ::..

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-07-07 16:33

...::JMJ::.. wrote:

> udelukker en ny version. Det var nøjagtig det samme vi var ude i, da XP
> efterfulgte W2K. Det afgørende har alle dage været, om vi kan udføre

Nej. Læs nu det N_B_DK skriver... XP og W2k kan bruge de samme drivere =
ingen problemer ved skiftet. Det var kun 98/ME-brugere der havde problemer.

Jesper Poulsen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 30-07-07 11:35

Nu byggede de jo også på samme kerne. Windows 2000 var version 5.0 og
Windows XP version 5.1.
Windows Vista er derimod version 6.0. Eller det man i Softwarebranchen
kalder en Major upgrade.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-07-07 19:39

"Jesper Poulsen" wrote

> Nej. Læs nu det N_B_DK skriver... XP og W2k kan bruge de samme drivere =
> ingen problemer ved skiftet. Det var kun 98/ME-brugere der havde proble-
> mer.

Det tog nu et stykke tid førend IBM opdaterede BIOS og Power Management
programellet til Thinkpad T20 så man undgik jævnlig blå skærm med denne
fejl når den i stedet for burde drosle CPUen ned, gå i dvale eller i
standby tilstand (afhængig af indstillinger og resterende batterilevetid):

IRQL NOT EQUAL OR LESS

Man kunne selvfølgelig lade være med at installere Power Management pro-
gramellet, men så levede maskinen ikke ret lang tid på batteriet.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-07-07 21:17

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <example@example.com> wrote in message
> "Jesper Poulsen" wrote

> Det tog nu et stykke tid førend IBM opdaterede BIOS og Power
> Management programellet til Thinkpad T20

Jeg skrev DRIVERE, ikke programmer, der er en enorm forskel.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-07-07 21:38

"N_B_DK" wrote

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" wrote

> Jeg skrev DRIVERE, ikke programmer, der er en enorm forskel.

Når man installerede Power Management programellet blev der også instal-
leret en driver.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 31-07-07 18:55

Den 29-07-2007, skrev Jesper Poulsen:

> Nej. Læs nu det N_B_DK skriver... XP og W2k kan bruge de samme drivere =
> ingen problemer ved skiftet. Det var kun 98/ME-brugere der havde problemer.

Jeg forholdt mig til den overordnede problematik, som tråden indledtes
med.
Hvad angår drivere, melder jeg hus forbi: der var drivere til al vores
isenkram, inkl. digitizere,lydkort, netkort og netprintere "indbygget"
i Vista. Jeg fastholder stadig, at skiftet var nemt. Alt hvad vi skulle
hente i byen, var en driver til en speciel mus... hvilket vi vidste på
forhånd.

...::JMJ::..

Fra : N_B_DK

Dato : 31-07-07 19:40

>Jeg fastholder stadig, at skiftet var nemt. Alt hvad vi
> skulle hente i byen, var en driver til en speciel mus... hvilket vi
> vidste på forhånd.

Der er rigtiug mange der har problemer med at få deres trådløse netkort til
at spille under vista.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-07 19:53

N_B_DK wrote:

> Der er rigtiug mange der har problemer med at få deres trådløse netkort til
> at spille under vista.

Og printere. HP-printere med et par år på bagen er ikke understøttede.

Det svarer meget godt til skiftet fra 98 til XP.

Selv er jeg skiftet til Linux. Den eneste driver jeg har installeret var
CUPS-driveren til min Xerox-printer. Der er mere eyecandy end i Vista og
det kræver langt mindre af maskinen.

Jesper Poulsen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 01-08-07 16:09

Efter mange tanker skrev N_B_DK:
> "..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
>
> Der er rigtiug mange der har problemer med at få deres trådløse netkort til
> at spille under vista.

Skyldes det mon ikke, at opsætning af trådløst net under Vista er et
nøk mere langhåret (eller i det mindste noget anderledes) end i XP?
Hvis man ikke helt fatter konfigurationen af Vista, er det så brugerens
eller Vistas skyld, hvis funktionaliteten rent faktisk er der?

...::JMJ::..

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-08-07 17:03

...::JMJ::.. wrote:

> Hvis man ikke helt fatter konfigurationen af Vista, er det så brugerens
> eller Vistas skyld, hvis funktionaliteten rent faktisk er der?

Det er Vistas skyld. Linux får også ofte skylden for at være svært at gå
til, selvom det kan alt det der kræves.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 28-07-07 18:38

On Fri, 27 Jul 2007 15:12:37 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Topchef i Microsofts indrømmer, at styresystemet Vista hverken var bygget
>færdigt eller afprøvet, før det blev sendt ud til kunderne:

Den er jo også blevet skruet sammen helt fra bunden af på kun 2 år,
efter man man totalt skrottede den oprindelige udgave. Win 2000 og XP
var begge videreudviklinger af NT.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi