MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
opstarts CD
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 27-07-07 10:51

Hej her i gruppen.

Jeg har en computer med XP, og nu kører den snart som jeg ønsker den
skal, så var det jeg kom i tanker om, at der er noget med, at man når man
har installeret XP m.v. på maskinen, så skal man sørge for, at man får lavet
en opstarts CD.
Jeg tænker ikke på en Backup CD, men en der kan rede Pc.en, hvis der
pludselig går ged i det.

m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Ole C

Dato : 27-07-07 17:19

Ole J. Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> man får lavet en opstarts CD.
> Jeg tænker ikke på en Backup CD, men en der kan rede Pc.en, hvis der

Det kunne for eksempel være:
http://www.ultimatebootcd.com/
eller:
http://www.nu2.nu/pebuilder/
eller:
http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html
etc.

--
vh
Ole C.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-07-07 23:12

"Ole J. Hansen" <ojh@hansenvæk.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavet
> en opstarts CD.
> Jeg tænker ikke på en Backup CD, men en der kan rede Pc.en, hvis der

Hej Ole
Hvis du har plads på et andet drev/partition, så er det bedste at lave en
imagefil (kopi) af det hele med norton ghost.

Kurt

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-07-07 11:50

Kurt B. Andersen wrote:
> Hej Ole
> Hvis du har plads på et andet drev/partition, så er det bedste at lave en
> imagefil (kopi) af det hele med norton ghost.

Og endnu bedre, hvis man lige bruger sysprep først, så man slipper for
eventuelle problemer der kan opstå ved netværksopsætning mm.

- Chano Andersen