MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flytte systemdrev til større harddisk
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 26-07-07 20:09

Hejsa

Jeg skal have installeret en ny harddisk som er større end den nuværende.
Den gamle harddisk skal herefter bruges som lagerdisk.

Jeg har for nylig formateret og geninstalleret hvilket tager en evighed
efterhånden.

Kan man lave et "image" af systemdisken og få det kopieret over på den nye
så det er nøjagtig ens.

Den nuværende disk er delt i 2 partitioner, og det er selvfølgelig kun
systempartitionen der skal kopieres over.

Jeg har læst mig frem til at man godt kan lave en såkaldt "ghost", og
derefter indsætte den igen, men så sletter man jo hele disken og indsætter
partitioner som de var på den gamle.

Jeg kan have begge diske installeret mens en kopieringsprocess foregår.

System: Windows XP

/CJ

Fra : Lyhn

Dato : 26-07-07 20:56

Christian Jacobsen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg skal have installeret en ny harddisk som er større end den
> nuværende. Den gamle harddisk skal herefter bruges som lagerdisk.

Hej, de fleste harddiskproducenter har et program man gratis kan bruge til
at flytte data 100% fra en gammel harddisk til den ny. Så kig på deres
hjemmeside(producenten af din ny harddisk).

Fra : John

Dato : 26-07-07 21:01

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have installeret en ny harddisk som er større end den nuværende.

The Free Edition of HDClone offers all necessary abilities to copy a
complete hard disk onto another, larger hard disk:

http://www.majorgeeks.com/HDClone_Free_Edition_d3809.html

John

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 26-07-07 22:34

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> The Free Edition of HDClone offers all necessary abilities to copy a
> complete hard disk onto another, larger hard disk:
>
> http://www.majorgeeks.com/HDClone_Free_Edition_d3809.html

Mange tak, den prøver jeg.

/CJ

Fra : Fjollefrans

Dato : 26-07-07 22:45

> Mange tak, den prøver jeg.

Den gratis udgave kan ikke lave partition -> disk, som vist er det spørger
er efter. Kunne man ikke på et tidspunkt hente Arcronis TrueImage i lidt
ældre, men gratis version ?

Personligt vil jeg anbefale Norton Ghost.

-FF

Fra : John

Dato : 26-07-07 22:47

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse