MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Partition magic
Fra : S. M

Dato : 26-07-07 17:05

Kan jeg med partition magic lave 2 partitioner på en PC'er som der
allerede er installeret en styresystem og programmer på uden at der
går data tabt ?

Hvis ja.

foregår det i windows eller skal jeg boote op og gøre det i dos ?

Hvilken version kan klare opgaven ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-07-07 17:48

On Thu, 26 Jul 2007 16:05:09 GMT, stonefox58@hotmail.com (S. M) wrote:

>Kan jeg med partition magic lave 2 partitioner på en PC'er som der
>allerede er installeret en styresystem og programmer på uden at der
>går data tabt ?
Ja

>Hvis ja.
>
>foregår det i windows eller skal jeg boote op og gøre det i dos ?
Ja og ja.
Det kan gøres (delvis) i windows, den fordre at der genstartes i
"dosmode" hvor den så fuldfører operationen.

Der kan også laves et par disketter der så bootes fra og så klare man
det der fra.

/Hans

Fra : S. M

Dato : 26-07-07 18:17

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>"dosmode" hvor den så fuldfører operationen.
>
>Der kan også laves et par disketter der så bootes fra og så klare man

Hvad mener du med dosmode og delvis i windows - har du en opskrift ?

jeg kan ikke noget diskdrev i maskinen så jeg kan ikke lave det dos -
men er det lige sikker i dos som windows uden datatab ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Hagar

Dato : 26-07-07 18:24

> [...]
>
> jeg kan ikke noget diskdrev i maskinen så jeg kan ikke lave det dos -
> men er det lige sikker i dos som windows uden datatab ?

Med P.M. laver du det hele klart i Windows, og når du så mener det hele er
klart, kører du processen, så booter den og går i DOSmode og klarer hvad der
skal og så er det klart.

Hagar

Fra : ha

Dato : 27-07-07 20:38

"S. M" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> programmer på uden at der går data tabt ?

Husk back-up først, det kan faktisk galt og du mister data ;o(
Ellers kan jeg tilslutte mig, at Partition Magic er fint, bruger
det selv med stor fornøjelse.

/ha