MS Windows
briani 27239
Boss Key i Vista??
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 12:08

Hey....
Nogen der kender til et hamrende effektivt og FUNGERENDE stykke program til
Vista - en "Boss Key" er det jeg skal bruge...
Sådan et program, så når nogen valser ind på kontoret og IKKE skal se hvad
jeg lige har gang i af "private vinder i browser", andre programmer osv osv,
så kan jeg skjule dem med et lynhurtigt smæk af et tasteslag??

Ved at der findes diverse programmer af slagsen der virker, men jeg har bare
IKKE kunne finde et der virker til Vista, men kun til ældre versioner af
Windows....

Så er der nogen derude der har noget installeret som de ved virker? og i så
fald.. hvad hedder det og hvor finder jeg det?
Skal lige sige, at det ikke er fordi jeg sidder og surfer nøgne væsener, men
der ER bare "nogen" herude der er lidt for interesserede i om jeg sidder i
firmaets opgaver eller lige tager mig den frihed at se hvad der foregår i
verden ved at checke nyheder eller min private mail osv.... kort sagt.
Interessen for hvad nettet bruges til skal i min verden bare ikke deles med
alle her på mit arbejde. Det er, når sådan noget sker, efter min mening den
direkte vej til hvornår nogen får ondt et eller andet sted over et eller
andet...

Finn

--
www.slankemakker.dk - Lad os være sammen om at gøre det alene!
Ingen skumle bagtanker her.

Fra : -= JF =-

Dato : 26-07-07 12:36

Finn Christensen skrev:

> men der ER bare "nogen" herude der er lidt for interesserede i om jeg
> sidder i firmaets opgaver eller lige tager mig den frihed

Det er da ikke rigtigt??
Vil det sige at de ligefrem forventer at du arbejder? I arbejdstiden?
Altså den tid hvor de betaler din løn?

Fandeme frækt! Jeg ville søge andet arbejde!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 12:45

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen
> Finn Christensen skrev:
> Fandeme frækt! Jeg ville søge andet arbejde!

Tænk !!! Det program kendte jeg slet ikke. Virker det i Vista?

Finn

Fra : -= JF =-

Dato : 26-07-07 12:53

Finn Christensen skrev:

> Tænk !!! Det program kendte jeg slet ikke. Virker det i Vista?

Du kunne jo prøve det, og melde tilbage!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 13:06

> Du kunne jo prøve det, og melde tilbage!
>
> --

Så er det prøvet.... det var ikke en løsning.... så nu er det jo at jeg er
spændt på om der er andre konstruktive forslag til det jeg egentlig spurgte
efter?

Finn

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 13:22

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> wrote in message

> Interessen for hvad nettet bruges til skal i min verden bare ikke deles
> med alle her på mit arbejde.

Den eneste som du reelt bør have i tankerne er vel din chef, og han kan
(formentlig) - via sine IT-folk - bede om at få at vide hvor meget og hvad
du surfer. Så du sikrer ikke din stilling ved at skjule det bag en
boss-knap.

Noget helt andet er, at er man bare en lille smule trænet i at observere
sine ansatte, så ved man godt hvorfor der kommer ét museklik lige inden man
går forbi døren til et kontor, og ét mere lige efter man er forbi døren.
Hint: minimer/maksimer af IE....

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 13:29

"///M" <nomail> skrev i meddelelsen

> [...]
> (formentlig) - via sine IT-folk - bede om at få at vide hvor meget og hvad
> du surfer. Så du sikrer ikke din stilling ved at skjule det bag en

Det handler slet ikke om at sikre nogens stilling, men at ANDRE der render
rundt her ikke skal se ALT hvad der sker på min skærm (har du overvejet at
det slet ikke handler om hvem der er chefen, for det kunne sagtens tænkes at
det var mig der er chefen, der ikke synes mine medarbejdere skal se alt og
gå rundt og forholde sig til det)

> [...]
> sine ansatte, så ved man godt hvorfor der kommer ét museklik lige inden
> man går forbi døren til et kontor, og ét mere lige efter man er forbi

Jamen tillykke med at der er nogen der kan høre et klik og tænker - der var
nok noget der blev skjult. Det er jeg sådan set ligeglad med. Jeg er bare
ikke interesseret i at alle i huset kan gå forbi og lure hvad der ligger af
browsertitler, programmer eller andet "klikket ned" i min taskbar....

Tak for Jeres input, men med al respekt - prøv at overveje om man ikke
allerede har taget stilling til evt. moralske, praktiske eller andre
bevæggrunde til at have behov for den efterlyste software siden man spørger
efter den... det er jo nok ikke argumenter for eller imod man har brug for,
for så var det et andet sted man ville vende tankerne (og bestemt primært
nok sig selv)

Så - med al respekt, taknemmelighed osv osv osv... hvis ikke man har andet
at bidrage med en "moralske opstød" eller "løftede pegefingre".... så behøvs
man ikke svare videre på denne tråd... ellers udvikler det sig til noget der
er mega off topic. Og det var ikke min mening at bede om indslag og andres
meninger om, hvorvidt det efterlyste software giver mening for andre - det
var en simpel forespørgsel på om nogen kendte noget brugbart. Ikke en
forespørgsel på holdninger....

Så tak - men nej tak. Jeg har besluttet om det er et reelt og fair behov. Og
behovet er jeg så nået frem til er der og er reelt i min verden. Så ja, jeg
vil stadig gerne vide om der er nogen der kender noget fungerende software!

Tak

mvh
Finn

Fra : Snuden

Dato : 26-07-07 17:04

On Thu, 26 Jul 2007 14:29:22 +0200, "Finn Christensen"
> [...]

>det var mig der er chefen, der ikke synes mine medarbejdere skal se alt og

Winkey+M (minimér alt) eller Winkey+D (vis Desktop).. alternativt kan
du overveje at indrette dit kontor så din skærm kun kan ses fra din
side af skrivebordet
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 09:03

> Så - med al respekt, taknemmelighed osv osv osv... hvis ikke man har andet
> at bidrage med en "moralske opstød" eller "løftede pegefingre".... så
> behøvs man ikke svare videre på denne tråd...

Jeg var ikke ude på at skræmme dig væk fra løsningen eller løfte pegefingre!
Jeg pointerede blot at den løsning du efterspørger ikke er perfekt, da der
er masser af andre muligheder du kan blive overvåget på. Du kan sagtens
skjule det visuelle, men ikke det faktiske. Derfor stillede jeg
spørgsmålstegn ved om din løsning var den du reelt ledte efter. Du aner ikke
hvor tit man spilder sin tid herinde, fordi folk ikke stiller de rigtige
spørgsmål :)

> [...]
> Og behovet er jeg så nået frem til er der og er reelt i min verden. Så ja,
> jeg vil stadig gerne vide om der er nogen der kender noget fungerende

http://keir.net/bosskey.html
http://www.freedownloadscenter.com/Best/boss-hide-key.html
http://www.brothersoft.com/downloads/boss-key.html
Find selv flere på Google!

Noget andet er, at det vil være en meget smal sag for en programmør (spørg i
deres grupper) at lave "Win+M" til en exe-fil som du kunne binde op til en
af dine evt. multimedie knapper på dit keybord. Det vil tage 5 min. at
programmere.

Sådan, nu har jeg foreslået noget brugbart - mere end hvad man kan sige om
de dobbeltmoralske kritikere i tråden!

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 15:45

"///M" <nomail> skrev i meddelelsen

> http://keir.net/bosskey.html

Virker ikke under Windows Vista

*BBB*

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 26-07-07 14:18

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse news:46a89182$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> kontor, og ét mere lige efter man er forbi døren. Hint: minimer/maksimer af IE....

ØV - folk der altid skal komme med moralprædiken og ikke vide noget
om det de svarer på alligevel .... start da jeres egen emne i en relevant
gruppe hvis i har behov for at komme af med netop jeres meninger og
lad være med at ødelægge andres tråd.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 26-07-07 14:54

Sæt taskbar til auto-hide.
Tryk WIN-M (minimer alt) eller WIN-D (vis Desktop).

On Thu, 26 Jul 2007 13:07:45 +0200, "Finn Christensen"

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-07-07 15:28

> [...]

>Nogen der kender til et hamrende effektivt og FUNGERENDE stykke program til
>Vista - en "Boss Key" er det jeg skal bruge...
I XP virker "Windows tasten" + M således at alle vinduer minimeres.
Det er nok det tætteste du kommer på det ønskede.

/Hans

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-07-07 20:34

"Finn Christensen" wrote

> Nogen der kender til et hamrende effektivt og FUNGERENDE stykke
> program til Vista - en "Boss Key" er det jeg skal bruge...

Windows-tast og l-tasten samtidig låser maskinen så man ikke kan se noget
som kører på maskinen.

Fra : Bent

Dato : 27-07-07 02:40

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i en meddelelse news:46a881a8$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> her på mit arbejde. Det er, når sådan noget sker, efter min mening den direkte vej til hvornår nogen får ondt et eller andet sted

En løsning kunne være - Virtuel Desktop Manager
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
"Manage up to 4 desktops from the Windows taskbar. You can choose a
different background for each desktop and run different applications on different
desktops. Right click on the taskbar, click toolbars, and then click "Desktop Manager."

Eks.
Desktop 1 = Arbejde
Desktop 2 = Privat

Et skift kan foregå med musen eller en key kombination.

Jan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 15:40

Takker for de indkomne ideer og forslag og prøver dem igennem og ser på det

Har nu søgt efter noget med Google og også fundet noget, men havde bare ikke
fundet noget der virker med Vista. Kun med XP og ældre...

Fra : -= JF =-

Dato : 27-07-07 17:47

Finn Christensen skrev:
> Takker for de indkomne ideer og forslag og prøver dem igennem og ser på
> det

Se om du ikke kan vælge funktion på rulleknappen på din mus.
Hvis ikke du direkte kan vælge en clear screen kan du måske lave en
bat/cmd-fil der blanker skærmen for dig?

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 21:18

Tak for alle de indkomne forslag, men det jeg egentlig savner er en ting,
som TOTALT skjuler det aktive vindue.
Ikke noget med at der ryger noget ned i processlinien, som pludselig
alligevel er synlig og viser ikoner og åbene vinduer osv.

Man kender det fra MSn plus... der kan man trykke ctrl+mellemrum og så er
MSN vare GONE og forvandlet til et lille "netværksikon" ovre i højre hjørne
ved uret....
Det sådan en slags utility jeg er ude efter.... altså noget hvor det
vindue/program jeg har åbent forsvinder HELT væk og kan kaldes frem igen ved
endnu en tastekombination.

Jeg havde engang sådan et program i min Win98, men det findes ikke mere og
det jeg endnu har afprøvet virker bare ikke som ønske i Vista

Men uanset hvad, så takker jeg bestemt for forlagene, som jeg ikke er helt
færdig med at afprøve endnu....

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 28-07-07 10:01

> [...]
> Ikke noget med at der ryger noget ned i processlinien, som pludselig
> alligevel er synlig og viser ikoner og åbene vinduer osv.

Mon ikke du skal have fat i et minimizer program så?
I stil med dette:
http://4t-tray-minimizer-free.4t-niagara-software.qarchive.org/_download2.html
Direkte downloadlink: http://www.4t-niagara.com/4t-min.exe (Har ikke testet
det for snavs)
Jeg kan da huske at jeg brugte noget lign. til xp engang.
Rigtig godt, hvis man arbejder med mange vinduer på samme tid, så
processlinien ikke bliver fyldt op.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 22:04

"CarstenGP (8381)" <cgp.nyheder@direkte.org> skrev i meddelelsen

> Mon ikke du skal have fat i et minimizer program så?
> I stil med dette:
> http://4t-tray-minimizer-free.4t-niagara-software.qarchive.org/_download2.html

BINGOOOOO
Der var præcis den slags værktøj jeg efterlyste!!!
Hentet og installeret og den gør præcis det jeg manglede!

TAK Carsten

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 30-07-07 13:50

> [...]
> Ingen skumle bagtanker her.
> Jeg prøver bare at dele ud af mine erfaringer og hjælpe så godt jeg kan
Det var da så lidt... Du fandt ingen snavs i det (spyware eller lign) så?

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 17:05

> Det var da så lidt... Du fandt ingen snavs i det (spyware eller lign) så?

Scannede den med AVG antivirus og den fandt ikke noget, men om der så gemmer
sig noget spyware opdager min alm gratis version af AVG vist ikke....

Men tak igen. Fungerer fint

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-08-07 10:17

Finn Christensen skrev:
> [...]
> ikke deles med alle her på mit arbejde. Det er, når sådan noget sker,
> efter min mening den direkte vej til hvornår nogen får ondt et eller

Hvad er der i vejen med Window-D

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
Webdesign håndbøger: http://733.dk