MS Windows
briani 27239
Hvad F... sker der med min windows
Fra : Ad Infinitum

Dato : 25-07-07 12:29

Er snart ved at være godt træt af det, og her er problemet.

Nogle gange fryser maskinen efter enten kort tid eller lang tids brug, og
jeg er nød til at slukke den og genstarte.

Nogle gange vil den ikke starte op, og den bjælke der køre i start billed
stopper bare med at køre og igen er det nødvendigt at slukke og genstarte.

Når jeg er på nettet får jeg de der blanke sider som ikke vil væk igen.

Hvad er der galt og hvordan kommer jeg dem til livs. Det er en ny
instalation ca 10 dage gammel.

Fra : Ole C

Dato : 25-07-07 12:47

Ad Infinitum skrev blandt andet:

> [...]
> igen.
> Hvad er der galt og hvordan kommer jeg dem til livs. Det er en ny

Ud fra de givne oplysninger kan der være rigtigt mange kilder til fejlen.
Det vil være rent gætværk at give et bud.

--
vh
Ole C.

Fra : Gamle

Dato : 25-07-07 12:50

"Ad Infinitum" <nop@nop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er nød til at slukke den og genstarte.
>
> Hvad er der galt og hvordan kommer jeg dem til livs. Det er en ny

Har du tjekket alle dine stikforbindelser. Er rammen iorden. Sidder CPU'en
rigtigt i soklen. Har blæseren den rigtige kontakt med CPU.Er den
renset.?????
Du kan rense alle forbindelserne på indstikskort, her kan et viskelæder
bruges. Stryg ganske forsigtigt.
Altsammen noget der kan lave problemer.
Har selv lige lavet en pc hvor CPU'en havde siddet for længe. Op med den og
afrense med propylalkohol og ny pasta på (ultratyndt lag). Blæser monteret
efter rensning. Så kørte det hele igen.

Fra : Gamle

Dato : 25-07-07 16:50

Gamle wrote:
> Har selv lige lavet en pc hvor CPU'en havde siddet for længe. Op med
> den og afrense med propylalkohol og ny pasta på (ultratyndt lag).
> Blæser monteret efter rensning. Så kørte det hele igen.

Ja, utility disken med drivere til bundkortet skulle også indlæses.

Mvh.
Torben

Fra : jda

Dato : 25-07-07 15:36

Wed, 25 Jul 2007 13:28:34 +0200 hamrede Ad Infinitum i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Når jeg er på nettet får jeg de der blanke sider som ikke vil væk igen.
>
> Hvad er der galt og hvordan kommer jeg dem til livs. Det er en ny

Hvis det ikke hjælper at prøve hvad Gamle foreslår, så ville jeg lave en ny
installation. Det kan være et eller andet som er gået galt under inst. men
der er så mange steder man kan starte med at lede, så når installationen
kun er 10 dage gammel ville jeg slagte den og prøve forfra.
--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 20:59

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er så mange steder man kan starte med at lede, så når installationen
> kun er 10 dage gammel ville jeg slagte den og prøve forfra.

Og så husk lige at hive netkablet ud af den under installering. Og helst
installere antivirus og evt. servicepacks inden den kommer på nettet for
yderligere opdatering.

mvh Ebbe