MS Windows
briani 27239
Win XP genstarter
Fra : Bo Nielsen

Dato : 24-07-07 13:12

Hej,

Har bygget en ny PC med et Asus P5W/DH/Deluxe bundkort. Jeg har installeret
Windows XP Pro
på den, og alt fungerer fint.
Nu driller den dog med følgende...

Jeg vil slukke maskinen, går til start knappen, vælger luk computer, og
derefter igen luk.
Computeren lukker nu ikke rigtig ned, men genstarter, altså som om jeg havde
valgt genstart..

Jeg har kikket i BIOS under Powder options, men har ikke fundet noget der
lige passer på problemet.

Holder jeg Tænd/sluk knappen inde > 4 sec. så slukker den som den skal.

Er der en her der har en god ide til hvad der kan være årsagen til at den
ganstarter når den får besked på at slukke?

PS. Jeg har under "Start og Genoprettelse" under system fejl, fjernet
flueben ved "Genstart automatisk", hvis det var det
der er årsagen, men det har ikke hjulpet.

Mvh
Bo.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-07-07 14:42

Bo Nielsen wrote:
> Har bygget en ny PC med et Asus P5W/DH/Deluxe bundkort. Jeg har installeret

Du har installeret bundkortdriverne?

Ellers kig under strømstyring. Jeg havde et lign. problem med et
Soltek-bundkort og Windows 2000 for mange år siden.

Jesper Poulsen