MS Windows
briani 27239
Vista hjemmenetværk problem
Fra : Klaus Linnert

Dato : 22-07-07 21:08

Hej NG

Jeg har ikke kunnet finde svar på følgende i tidligere tråde:

Jeg har en stationær computer og en bærbar, begge med Vista Home Premium
installeret. Begge går via en D-Link DI-824VUP+ router på nettet. Dette
giver ingen problemer. Jeg har tilsluttet en printer til denne router, men
kan nu ikke se eller bruge den. Hvorfor ikke?

De to computere kan ses i netværksdeling, men man kan ikke "bruge" de delte
områder. Hvorfor ikke?

Jeg ringer dig gerne op, da jeg føler en snak måske er nok så god i denne
sag,

klaus(snabel a)linnert.dk

Mvh
Klaus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-07-07 21:32

Klaus Linnert <klaus@linnert.dk> wrote:

> [...]
> giver ingen problemer. Jeg har tilsluttet en printer til denne router, men
> kan nu ikke se eller bruge den. Hvorfor ikke?

<http://www.dlink.com.au/Products.aspx?Sec=1&Sub1=2&Sub2=5&PID=67>

: Print Server Supporting Parallel and USB Printers*
:
: The router provides a bi-directional parallel printer port and a USB
: printer port, allowing you to share a parallel and a USB printer*
: among your office users to print files and web pages.
:
: * Host-based printers are not supported. Please check with the printer
: manufacturer if your printer model is host-based (GDI).
: Multifunctional printers can only share printing function on a
: network.

Såå! Hvad er det for en printer - og hvorfor gad du ikke oplyse det?

> De to computere kan ses i netværksdeling, men man kan ikke "bruge" de delte
> områder. Hvorfor ikke?

Det er nok noget med tilladelserne.

Fra : Klaus Linnert

Dato : 22-07-07 21:56

Hej Axel

Det var en forglemmelse, printeren er en Canon i6500

Klaus

Fra : Klaus Linnert

Dato : 22-07-07 21:58

Jeg glemte at sige, at der ikke var noget problem da jeg brugte Windows XP
Pro.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-07-07 22:28

Klaus Linnert <klaus@linnert.dk> wrote:

> Jeg glemte at sige, at der ikke var noget problem da jeg brugte Windows XP
> Pro.

Så er det nok et driver (og mht deling, et tilladelsers-) problem.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 24-07-07 20:47

> Så er det nok et driver (og mht deling, et tilladelsers-) problem.

Ja eller Vista's "voldsomme" firewall-indstillinger.