MS Windows
briani 27239
Program til at gemme sit skrivebord
Fra : den rigtige fotograf

Dato : 17-07-07 13:15

hej

Findes der et program til win. 98, hvor man kan gemme sit skrivebord, så når
computeren har crashed og skal genstartes i sikker tilstand, og derefter
normal, så man nemt kan genskabe sit udseende på skrivebordet osv.

Mvh

Per

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-07-07 16:03

On Tue, 17 Jul 2007 14:15:05 +0200, "den rigtige fotograf"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

> [...]
>computeren har crashed og skal genstartes i sikker tilstand, og derefter
>normal, så man nemt kan genskabe sit udseende på skrivebordet osv.

Jeg bruger selv Icon Restore og synes, at det fungerer glimrende.

Programmet er freeware og kan hentes her:

http://www.snapfiles.com/get/iconrestore.html

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 17-07-07 16:27

Hej

Har forsøgt at installere det 2 gange, der sker intet. Hmmm

Per

"Gert Søgaard Jensen" <nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> skrev i en
meddelelse news:nemp93dbmu9p0jl9btlvt1tisnufs3lib4@4ax.com...

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-07-07 17:27

On Tue, 17 Jul 2007 17:27:24 +0200, "den rigtige fotograf"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>Hej
>
>Har forsøgt at installere det 2 gange, der sker intet. Hmmm

Det gør der nu nok alligevel...

Programmet integrerer sig i drop-down-menuen til "Denne computer".

Når du efter installationen højreklikker på "Denne computer", burde du
kunne se to (nye) menupunkter:

Save Desktop Icon Layout
og
Restore Desktop Icon Layout
--
Venlig hilsen
Gert

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 17-07-07 17:48

Jeps det fandt jeg så endelig ud af. Og det virker, nice

meddelelse news:o9rp935opf8g4li1hv4jlm21qhgefjfva8@4ax.com...

Fra : Lars HT

Dato : 18-07-07 11:31

"den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> computeren har crashed og skal genstartes i sikker tilstand, og derefter
> normal, så man nemt kan genskabe sit udseende på skrivebordet osv.

Hvis man som jeg har sin bærbare i en dockingstation med store skærme på,
skal man f.eks. bruge DeskSave, som lagrer forskellige ikon-opsætninger
afhængig af skærmstørrelse! Også gratis og virker på samme måde!

Lars