MS Windows
briani 27239
Backup software
Fra : Morten Bakkedal

Dato : 17-07-07 11:39

Hej

Jeg søger et fornuftigt backupsystem, der kan tage daglig backup af nogle på
forhånd definerede mapper på en række maskiner. Jeg synes det er svært at
gennemskue hvad der findes af seriøse backupløsninger, der opfylder vores
krav:

1. Skal kunne køre på Windows XP og Windows 2003 Server.
2. Skal tage daglig backup af alle ændringer, således at data kan genskabes
præcis som de så ud på en given dag (hverken mere eller mindre).
3. Skal understøtte "shadow copy", så der kan tages backup af åbne filer.
4. Skal helst køre skjult for brugeren, der evt. er logget ind på maskinen,
og gerne noget med at en rapport sendes som email.
5. Jeg tror jeg satser på at lave det som en harddiskbackup, så det ville
være fint hvis backupsystemet kunne gemme alle data på f.eks. en FTP-server
(en Linux-maskine).

Vores nuværende system er en hjemmelavet sammensætning af scp og ssh fra
Cygwin, og er på mange måder utilfredsstillende. For det første er der ingen
historik, og vi vil gerne have et system, der er bedre designet til Windows,
så vi kan stole på at specielle filnavne og åbne filer ikke skaber
problemer.

--
Morten Bakkedal

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-07-07 13:57

Morten Bakkedal skrev:

> For det første er der ingen historik, og vi vil gerne have et
> system, der er bedre designet til Windows, så vi kan stole på at
> specielle filnavne og åbne filer ikke skaber problemer.

Prøv et kig på Retrospect:
<http://www.emcinsignia.com/products/smb/retroforwin/>.

Man kan bla. tilkøbe et 'Open File Backup' add-on:
<http://www.emcinsignia.com/products/smb/retroforwin/addons/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 16:37

Morten Bakkedal wrote:
> [...]
> historik, og vi vil gerne have et system, der er bedre designet til Windows,
> så vi kan stole på at specielle filnavne og åbne filer ikke skaber

IBM Tivoli Storage Manager er 'The grand old man' og kan klare alt det
du ønsker. du bør nok alliere dig med en mand der har styr på det dog og
økonomien i TSM er ikke helt gratis.
Eventuelt kan Veritas Backup Exec klare opgaven til mindre penge, men
jeg er ikke sikker på den kan klare point-in-time restore.

:)
Claus

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-07-07 18:32

""Claus Albæk (Kbh.)"" skrev

> Eventuelt kan Veritas Backup Exec klare opgaven til mindre penge, men jeg
> er ikke sikker på den kan klare point-in-time restore.

Da jeg brugte Backup Exec kunne den godt, ok det er 3-4 år siden og Syman-
tec har købt Veritas i mellemtiden.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 20:22

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
> ""Claus Albæk (Kbh.)"" skrev

> Da jeg brugte Backup Exec kunne den godt, ok det er 3-4 år siden og Syman-
> tec har købt Veritas i mellemtiden.

Den er ikke blevet 'mindre' siden da.