MS Windows
briani 27239
MEMORY.DMP-filen
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 14-07-07 10:28

Hej,

Jeg har i min mappe hvor Windows XP er installeret fundet en fil der hedder
MEMORY.DMP.

Kan jeg slette denne fil (den fylder 768 MB), og hvad bruges filen til?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Rado

Dato : 14-07-07 11:22

On Sat, 14 Jul 2007 11:27:39 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
<post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote:

> [...]
>MEMORY.DMP.
>
>Kan jeg slette denne fil (den fylder 768 MB), og hvad bruges filen til?

Det er en memory dump fil der laves når man får en BSOD (blå skærm,
systemnedbrud). Den kan bruges til at undersøge hvad der forårsagede
problemet. Man kan selv vælge om systemet skal lave en sådan når det
går ned, et eller andet sted under opsætningen.

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 14-07-07 12:57

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemet. Man kan selv vælge om systemet skal lave en sådan når det
> går ned, et eller andet sted under opsætningen.

Tak for info vedrørende filen MEMORY.DMP.

Jeg har en MEMORY.DMP-fil på 768 MB, som jeg gerne vil åbne.

Men hverken i Notesblok eller WORD kan jeg åbne filen, idet den er for stor.

Har I forslag til hvordan jeg kan få den åbnet?

Fra : Lars E.P.

Dato : 14-07-07 13:41

Sat, 14 Jul 2007 13:57:12 +0200, skrev "Anders Boholdt-Petersen"

Hvad med WordPad?

Hilsen Lars

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 14-07-07 16:30

"Lars E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med WordPad?

Det virkede.

Til gengæld hang min maskine, nok fordi filen er så stor som den er (Wordpad
svarede ikke).

Kan jeg slette MEMORY.DMP-filen?

Fra : emj

Dato : 14-07-07 16:56

Anders Boholdt-Petersen skrev:

>Kan jeg slette MEMORY.DMP-filen?

Ifølge IT-svar
.... windows bruger den ikke, og der er ikke mange mennesker på jorden
som kan få noget ud af den fil. Den er mest beregnet på professionelle
udviklere af drivere og andet systemsoftware !

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-07-07 23:56

"emj" skrev

> [...]
> som kan få noget ud af den fil. Den er mest beregnet på professionelle
> udviklere af drivere og andet systemsoftware !

Hvis man har båndbredden kan man også uploade den til Microsoft og få dem
til at analysere dumpet:

https://oca.microsoft.com/

Som virksomhed, hvis man har købt opgraderingsret, kan man få værktøjer
til selv at opsamle dump-filerne i LANet og dermed selektivt vælge hvad
man vil sende til Microsoft og få dem til at analyser (der er ikke meget
ide i at Microsoft analyserer på fejl lavet af selvudviklede programmer).

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 03-08-07 08:15

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@> skrev i en meddelelse
> Hvis man har båndbredden kan man også uploade den til Microsoft og få dem
> til at analysere dumpet:
>
> https://oca.microsoft.com/
Hvor skal man klikke hænde, når man er logget ind med sin passport-konto for
at få uploadet .DMP-filen?

Jeg har gennemtravlet deres velkomstside, men her kan jeg kun finde FAQ,
muligheden for at få vist status på allerede indsendte rapporter og noget
andet.

Jeg er en hjemmebruger af Windows XP.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 03-08-07 21:30

"Anders Boholdt-Petersen" wrote

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" skrev

> Hvor skal man klikke hænde, når man er logget ind med sin passport-konto
> for at få uploadet .DMP-filen?

Du skal uploade den når fejlen sker, ved at vælge ja når Windows spørger
om det. Jeg er ikke bekendt med at man som privat-person kan gøre det på
anden vis.