MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
findes der et program der kan fortælle XP ~
Fra : Ingelsen

Dato : 13-07-07 12:09

Jeg reparere tit maskiner med XP på, og støder tit ind i maskiner hvor XP
ikke kan starte op.

Det er ikke altid jeg kan redde opstarten og er derfor nød til at installere
Windows filerne igen.

Men ikke altid er det tydeligt, hvilken XP version der er på maskinen, her
tænker jeg på:
XP Home/Pro, OEM/IKKE OEM SP1/SP2 og den slags.

Findes der en form for software der kan fortælle dette??
Eksempel via Bart-PE (Bootable WindowsCD)

Hilsen Jan

Fra : Hagar

Dato : 13-07-07 13:57

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP Home/Pro, OEM/IKKE OEM SP1/SP2 og den slags.
>
> Findes der en form for software der kan fortælle dette??
> Eksempel via Bart-PE (Bootable WindowsCD)

Det fremgår vel af original skiven som er brugt til den pågældende maskine ?

Hagar

Fra : Ingelsen

Dato : 13-07-07 14:46

Ja.. Men som skrevet er det maskiner jeg får til rep..
Sjællendt skiven er med, derfor dejligt at vide hvilken ORIGINAL skive man
skal kopiere fra
for det er samme version.

Hilsen Jan

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-07-07 22:18

Ingelsen skrev:

> Ja.. Men som skrevet er det maskiner jeg får til rep..
> Sjællendt skiven er med, derfor dejligt at vide hvilken
> ORIGINAL skive man skal kopiere fra for det er samme
> version.

Der står normalt på licensklistermærket, der er sat på
maskinen, hvilken version det drejer sig om, også om
det er OEM eller andet.

Uden licensnøglen kan du jo ikke ret meget

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : urlex

Dato : 13-07-07 16:38

On 13 Jul., 14:08, "Ingelsen" <S...@mig.dk> wrote:
> [...]
> XP Home/Pro, OEM/IKKE OEM SP1/SP2 og den slags.
>
> Findes der en form for software der kan fortælle dette??
> Eksempel via Bart-PE (Bootable WindowsCD)

Ja der findes 2 gratis programmer:
Belarc Advisor og EVEREST Ultimate Edition (er på dansk)
de fortæller hvilken operativ system og Produkt ID og nøgle,
i ID kan der stå OEM og så er det en OEM version
vh urlex

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-07-07 17:52

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

de fortæller hvilken operativ system og Produkt ID og nøgle,
i ID kan der stå OEM og så er det en OEM version

Ja og mindst et mere som er nemt at gå til med mange oplysninger om
hard- og software se mere her http://www.gtopala.com/siw-download.html
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-07-07 18:50

On Fri, 13 Jul 2007 13:08:46 +0200, "Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote:

>Findes der en form for software der kan fortælle dette??
>Eksempel via Bart-PE (Bootable WindowsCD)

Ja, et af de bedste er endda freeware.
Gabriel Topalas "System Information for Windows"

http://www.gtopala.com/

Efter min mening er det bedre end Everest.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen