MS Windows
briani 27239
Kan ikke aktivere Win XP mere hvorfor...
Fra : Magnus

Dato : 12-07-07 19:31

Jeg fik da jeg købte min bærbar en Windows XP SP2 cd med og den har jeg
brugte flere gange hvert gang jeg har genetableret maskinen.

Men nu skulle jeg gøre det igen men når jeg indtaster de 25 tegn fra cd'en
og vil aktivere den på nettet så skriver den noget med at "Produktnøglen
allerede er brugt det antal gange, som tillades til aktivering af Windows"

Kan man kun installere en orginal Windows XP cd et vist antal gange eller
hvad skal jeg gøre... Er min orginal cd nu ikke brugbar?

/Magnus

Fra : Henning

Dato : 12-07-07 20:08

On Thu, 12 Jul 2007 20:30:33 +0200, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>

>Kan man kun installere en orginal Windows XP cd et vist antal gange eller
>hvad skal jeg gøre... Er min orginal cd nu ikke brugbar?

Ring til Microsoft og få den aktiveret manuelt i stedet.

Fra : Mads

Dato : 12-07-07 20:06

wrote:

> [...]
>

>Kan man kun installere en orginal Windows XP cd et vist antal gange eller
>hvad skal jeg gøre... Er min orginal cd nu ikke brugbar?

Ring til Microsoft Danmark og forklar dem problemet.
Så får du en ny aktiveringskode.

mvh Mads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-07-07 22:18

Magnus skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kan man kun installere en orginal Windows XP cd et vist antal
> gange eller hvad skal jeg gøre... Er min orginal cd nu ikke
> brugbar?

Som andre nævner, så skal du bare ringe til MS - det står faktisk
også i den tekst du får på skørmen - og der står også, hvilket
nummer, du skal bruge....

Jan

Fra : Magnus

Dato : 13-07-07 12:20

> Som andre nævner, så skal du bare ringe til MS - det står faktisk også i
> den tekst du får på skørmen - og der står også, hvilket nummer, du skal
> bruge....

Det må jeg så gøre.

Men er det fordi man kun kan installere og registrere den XP cd et bestemt
antal gange eller hvorfor pludselig dette problem?

/Magnus

Fra : emj

Dato : 13-07-07 15:57

Magnus skrev:

>Men er det fordi man kun kan installere og registrere den XP cd et bestemt
>antal gange eller hvorfor pludselig dette problem?

Det er ikke noget "pludseligt problem". Sådan har det altid været. Jeg
mener at det er 3 gange, man får lov at aktivere på sin maskine uden
videre.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Rado

Dato : 15-07-07 21:07

On Fri, 13 Jul 2007 16:57:01 +0200, emj <emj@> wrote:

>Det er ikke noget "pludseligt problem". Sådan har det altid været. Jeg
>mener at det er 3 gange, man får lov at aktivere på sin maskine uden
>videre.

Det gælder vel kun OEM versioner? Hvilke regler er der egentlig for
fulde versioner?

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-07-07 05:50

"Rado" skrev

> Det gælder vel kun OEM versioner? Hvilke regler er der egentlig for
> fulde versioner?

I forbindelse med aktivering er det samme regler siden juli 2005:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Genuine_Advantage

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-07-07 16:09

Magnus skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Men er det fordi man kun kan installere og registrere den XP
> cd et bestemt antal gange eller hvorfor pludselig dette
> problem?

Sådan har det altid været.

Men der var tidligere en regel om, at hvis der var gået nogle
måneder siden sidste aktivering, så kunne man alligevel godt, men
den er der vist strammet lidt op på......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Morten Nielsen

Dato : 14-07-07 09:41

On Thu, 12 Jul 2007 23:18:19 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Som andre nævner, så skal du bare ringe til MS - det står faktisk
>også i den tekst du får på skørmen - og der står også, hvilket
>nummer, du skal bruge....

Og det er blot en maskine, du får i røret - det kører faktisk ganske
smertefrit.

/Morten