MS Windows
briani 27239
Flytte Dokumentmapp m.f.
Fra : Mort1s1

Dato : 12-07-07 09:48

Når jeg går ind i C drevet, vælger mit brugernavn så kommer der i sys træet
en masse valgmuligheder f.eks - Dokumenter, Favoritter, Billeder, Musik,
Hentede filer m.fl.
Jeg vil imidlertid gerne have alle disse relateret til D drevet, således at
jeg, f.eks. når jeg gemmer et Dolument, kan komme direkte til D drevet.
Hvordan flytter jeg disse funktioner (Sti osv.) ?

Jeg ved det måske ikke er så nemt blot at besvare mit spørgsmål kort, så en
link til info. vil også være til stor hjælp. Kører Win. VISTA.

Mort1s1

Fra : Mort1s1

Dato : 12-07-07 10:04

"Mort1s1" <wema@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg ved det måske ikke er så nemt blot at besvare mit spørgsmål kort, så
> en link til info. vil også være til stor hjælp. Kører Win. VISTA.

Det jeg vil er faktisk at flytte C:\Brugere med alle undermapper, så den
bliver til D:\Brugere - er det muligt ?

Mort1s1

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-07 12:03

"Mort1s1" skrev

> Det jeg vil er faktisk at flytte C:\Brugere med alle undermapper, så den >
> bliver til D:\Brugere - er det muligt ?

Det kan du godt, men du skal gøre det for hver enkelt brugerkonto (man
kan også ændre indstillingen via en lokal gruppepolitik, jeg er for
feriedoven til at slå op hvor det ligger henne (gpedit.msc)):

Opret først det katalog du vil bruge til at gemme hjemmemappen i, på det
drev du vil have tingene til at være.

Windows-tast | skriv computera | tryk på Enter-tasten | gå ind i
Systemværktøjer\Lokale brugere og grupper\Brugere | dobbeltklik på bruger-
kontoen | fanebladet Profil | feltet Lokal sti i sektionen Hjemmemappe.

Kopier hele mappen og alt indhold fra c:\brugere\brugernavn\ hen til
hvor brugerprofilen skal være. Omdøb derefter mappen, f.eks. til
brugernavn.old så du hurtigt kan genskabe den hvis der går noget galt.

Jeg har ikke prøvet det, men regner med at du får fejl hvis du udfører
operationen på en brugerkonto som er logget på. Der er en knap til hjælp
i dialogboksen, brug den.

Nogle programmer er skrevet af hjernedøde programmører, de bruger den
direkte sti til hvor de tror dokumenter og indstillinger ligger i stedet
for at bruger systemvariablerne. Enten kan du bede programmørene om at
skrive programmer om eller du kan finde andre programmer som tilbyder til-
svarende funktionalitet.

Fra : Mort1s1

Dato : 12-07-07 17:34

> [...]
>
> "Mort1s1" <wema@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det jeg vil er faktisk at flytte C:\Brugere med alle undermapper, så den

Jeg har nu haft en vis succes, ved at anvende de givne anvisninger, det ser
faktisk ud til at virke, men nogen helt præcis anvisning på, hvordan jeg har
gjort kan jeg desværrre ikke give - MEN det er lykkedes mig at fjerne det
link (stien) som skulle give mig mulighed for at vælge BILLEDER fra menuen
START (Højre side af menuen) billederne er flyttet over på D drevet men jeg
vil naturligvis gerne have muligheden for hurtigvalg tilbage.
Lan I også hjælpe mig med at løse dette problem?

Mort1s1

Fra : Ole C

Dato : 12-07-07 19:00

Mort1s1 skrev blandt andet:

> [...]
> billederne er flyttet over på D drevet men jeg vil naturligvis gerne
> have muligheden for hurtigvalg tilbage. Lan I også hjælpe mig med at løse

Jeg har flyttet mapperne Dokumenter, Foretrukne, Skrivebord, SendTo og
Menuen Start til mit D-drev blot med højreklik og ved at vælge Flyt. Alle
genveje i Startmenuen blev automatisk rettet til den nye position. Hvis det
ikke er tilfældet hos dig, så højreklik på punktet, vælg Egenskaber og ret
manuelt.
Lagringsmappen til Outlook Express bør flyttes under
Funktioner>Indstillinger>Vedligeholdelse - knappen Lagringsmappe

--
vh
Ole C.

Fra : Ole C

Dato : 12-07-07 12:28

Mort1s1 skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg ved det måske ikke er så nemt blot at besvare mit spørgsmål kort,
> så en link til info. vil også være til stor hjælp. Kører Win. VISTA.

De nævnte mapper kan du bare "trække og slippe" over på dit D-drev, så
bliver genveje og stier ændret ved samme lejlighed.

--
vh
Ole C.

Fra : Mort1s1

Dato : 12-07-07 14:00

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> De nævnte mapper kan du bare "trække og slippe" over på dit D-drev, så
> bliver genveje og stier ændret ved samme lejlighed.

> [...]

Desværre ikke:
1. Hvis jeg trækker slipper er det kun muligt at kopiere mapperne
over
2. Hvis man prøver at kopiere så stopper processen efter et øjeblik
med fejl. =x80070021 (Hvad det så end er)

Mvh
Moet1s1

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-07-07 14:30

"Mort1s1" <wema@mail.dk> skrev :

> 1. Hvis jeg trækker slipper er det kun muligt at kopiere mapperne
>over

Højreklik og vælg flyt.

> 2. Hvis man prøver at kopiere så stopper processen efter et øjeblik
>med fejl. =x80070021 (Hvad det så end er)

Kopiering dur ikke, så får du ikke flyttet/ændret de nødvendige
indstillinger.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ole C

Dato : 12-07-07 14:33

Mort1s1 skrev blandt andet:

> Desværre ikke:
> 1. Hvis jeg trækker slipper er det kun muligt at kopiere
> mapperne over

Du skal bruge højre musetast - så får du mulighed for at kopiere eller
flytte mappen.

> 2. Hvis man prøver at kopiere så stopper processen efter et
> øjeblik med fejl. =x80070021 (Hvad det så end er)

- og så opstår ovennævnte fejl formodentlig ikke.

--
vh
Ole C.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-07 15:11

"Mort1s1" skrev

> 2. Hvis man prøver at kopiere så stopper processen efter et
> øjeblik med fejl. =x80070021 (Hvad det så end er)

Windows forsøger at fortælle dig at du forsøger at kopiere en fil som er
låst fordi Windows bruger den pt.

Log på med en anden brugerkonto mens du kopierer din brugerprofil.