MS Windows
briani 27239
DVD format under vista - hvordan?
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 10-07-07 22:48

Har installeret Vista business for 1 måned siden.
Nu forsøger jeg at brænde en DVD med nogle
filer, men uden held.
Hvordan formaterer jeg DVDen?
Jeg kan ikke få "Format" frem i brænderens egenskaber.
Hvad gør jeg forkert? Noget har jeg vist ikke helt forstået.

--
Mvh. Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-07-07 23:18

"Kurt Nielsen" <no@emails.thank> skrev :

>Nu forsøger jeg at brænde en DVD med nogle
>filer, men uden held.

Med Vistas eget brænderprogram?

>Hvordan formaterer jeg DVDen?

Er det en RW-skive?
Ellers er der ikke noget at formatere.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-07 05:40

Kurt Nielsen wrote:

> Hvordan formaterer jeg DVDen?

Øhhh...?
Jeg har aldrig formatteret en DVD. Hvad bruger du til at brænde med?

Jesper Poulsen

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 12-07-07 08:16

Jeg har fået en ny maskine, HP9420, med DVD brænder og
HP installeret brændersoftware og så, som nævnt, med Vista.
Min gamle maskine kørte W2000 og brugte Nero brændersoftware.
Det er de samme DVD+R som jeg vil brænde på.

--
Mvh. Kurt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-07 08:30

On Thu, 12 Jul 2007 09:15:40 +0200, "Kurt Nielsen" <no@emails.thank>
wrote:

> [...]
>Min gamle maskine kørte W2000 og brugte Nero brændersoftware.
>Det er de samme DVD+R som jeg vil brænde på.

Når du kender Nero softwaren er det vel oplagt at af-installere HP
softwaren, og installere Nero i stedet...

<mlr>

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-07-07 13:02

Michael Rasmussen <michael@invalid> skrev :

>Når du kender Nero softwaren er det vel oplagt at af-installere HP
>softwaren, og installere Nero i stedet...

Det skal så være nyeste version af Nero, for at den fungerer
under Vista.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 12-07-07 16:40

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 12-07-07 16:47

> Når du kender Nero softwaren er det vel oplagt at af-installere HP
> softwaren, og installere Nero i stedet...
>
> <mlr>

Har brugt Nero i mange år, så mange, at jeg skal betale penge
for at få de nyere versioner.
Når jeg nu har både HP brænder og software (hvis jeg kan få det
til af fungere), så undgår jeg gerne at bruge penge på Nero SW.

Jeg har næsten 100 verbatim DVDer. Dem ville jeg også gerne bruge
før jeg køber nogle HP-DVDer, sådan om et par år.

--
Mvh. Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-07-07 17:06

"Kurt Nielsen" <no@emails.thank> skrev :

>Jeg har næsten 100 verbatim DVDer. Dem ville jeg også gerne bruge
>før jeg køber nogle HP-DVDer, sådan om et par år.

Bør du også kunne bruge.

Prøv at find ud af om der er opdatering af brænderprogrammet
eller firmwaren til brænderen.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Rado

Dato : 12-07-07 13:29

wrote:

>Jeg har fået en ny maskine, HP9420, med DVD brænder og
>HP installeret brændersoftware og så, som nævnt, med Vista.

Den kan måske kun brænde på HPs egne skiver? (de er iøvrigt både
billige og gode, det er så en anden ting)

--
Rado

Intelligence is that faculty of mind, by which order is perceived in a situation
previously considered disordered.- Haneef A. Fatmi