MS Windows
briani 27239
kan ikke installere opdateringer fra windo~
Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-07-07 18:28

Hej

Efter en reparation af windows xp dk kan jeg slet ikke installere nogen af
de ca 85 opdateringer der er på windows update.
Hvorfor ikke? Hvad er der galt?

Mvh Poul

Fra : John

Dato : 10-07-07 18:36

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Efter en reparation af windows xp dk kan jeg slet ikke installere nogen af
> de ca 85 opdateringer der er på windows update.
> Hvorfor ikke? Hvad er der galt?

Tip:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;818018

John

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-07-07 18:50

Hej

> Tip:
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;818018

Takker. Jeg synes bare ikke noget af det hjælper mig på problemet.
Jeg prøver at lægge et skærmbillede i dk.binaer under samme emne, som her

Mvh Poul

Fra : John

Dato : 10-07-07 19:10

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Takker.

Velbekomme.

> Jeg synes bare ikke noget af det hjælper mig på problemet.

Hmm..

Du har muligvis endnu ikke installeret SP2, og dermed er din PC uden tvivl
inficeret.

Hvis det er tilfældet kan du forsøge at hente SP2 her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Download til skrivebord, og installér derfra.

Lykkes installationen ikke, kan du evt prøve at afbryde forbindelsen til
internettet, scanne for virus og spyware, og derefter igen forsøge at
installere SP2.

Lykkes det stadig ikke, bør du muligvis geninstallere Windows. Husk at
afbryde forbindelsen til internettet under processen, og tilslut ikke
forbindelsen igen, før du har installeret SP2 og antivirus.

John

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-07-07 19:36

Hej

> Hmm..
>
> Du har muligvis endnu ikke installeret SP2, og dermed er din PC uden tvivl
> inficeret.

Jeg har SP2 Installeret. Selv windows cd er med SP2

> Lykkes det stadig ikke, bør du muligvis geninstallere Windows. Husk at
> afbryde forbindelsen til internettet under processen, og tilslut ikke
> forbindelsen igen, før du har installeret SP2 og antivirus.

Jeg har lige repareret windows installation ved at vælger at reparerer under
installation.
Orker ikke geninstallation, hvor jeg formaterer og skal aktiverer xp igen.

Jeg kan manual installerer opdateringer, som jeg finder på microsoft uden
problemer men 80 opdateringer er mange at finder. pyhaaaaa.

Har du eller nogen et bedre forslag.

Mvh Poul

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 10-07-07 21:03

"Poul Johannsen" skrev
> [...]

> Jeg kan manual installerer opdateringer, som jeg finder på microsoft uden
> problemer men 80 opdateringer er mange at finder. pyhaaaaa.

Først
Bekræft, at dato og klokkeslæt er angivet korrekt

Dernæst
Jeg havde et lignende problem på 2 forskellige PC'er som anvendte Windows
2000.
Jeg løste problemet ved at anvende:
Microsoft Baseline Security Analyzer 2.0
MBSA 2.0 offers extended security configuration checks beyond the other
Microsoft updating technologies.
Furthermore, MBSA 2.0 is designed to be used in conjunction with Microsoft
Update (MU), Windows Server Update Services (WSUS) and the SMS Inventory
Tool for Microsoft Updates (ITMU) in order to audit and verify the update
state of a target machine.
MBSA 2.0 offers complete consistency with the other tools since it also
utilizes the common Windows Update Agent (WUA) infrastructure.

http://www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsa2/default.mspx

Using this tool, I could determine which updates was missing on the PC's.
I had to download manually _some_ security updates, and then the automatic
windows update worked again (the update icon)

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-07-07 21:21

Hej

> [...]
> MBSA 2.0 offers complete consistency with the other tools since it also
> utilizes the common Windows Update Agent (WUA) infrastructure.

Jeg scanner og får følgende besked :

Unable to scan all computers

The catalog file is damaged or an invalid catalog

Mvh Poul

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 11-07-07 18:54

"Poul Johannsen" skrev
> Jeg scanner og får følgende besked :
> Unable to scan all computers
> The catalog file is damaged or an invalid catalog

Så tror jeg at følgende kan hjælpe dig:
=========================
(for 32-Bit Machines - others use the Windows Update Agent for your machine)

Download Windows Update Agent 3.0:
http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/windowsupdateagent30-x86.exe

Download Windows Update KB927891:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=7A81B0CD-A0B9-497E-8A89-404327772E5A&displaylang=en

Create a batch file:
---------------------------------------------------------------------------­
------------
@echo off
net stop "Automatic Updates"
net stop "Background Intelligent Transfer Service"
RD c:\windows\softwaredistribution /s /q
---------------------------------------------------------------------------­
------------

1. Run the Batch File
2. Run the Update Agent 3.0 Installer
3. Run the Windows Update KB927891
4. Reboot

That's It. No messing arount with disabling/enabling services. Try it.

Mere info ved at søge på
svchost Windows Update Solution
på Google Groups

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Poul Johannsen

Dato : 12-07-07 05:07

Hej

> Download Windows Update Agent 3.0:
> [...]

Virker stadigvæk ikke. Opdatering vil stadig ikke installeres automatisk.
Skal jeg virkelig formaterer og starter forfra. øv øv.

Mvh Poul

Fra : John

Dato : 10-07-07 21:10

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan manual installerer opdateringer, som jeg finder på microsoft uden
> problemer men 80 opdateringer er mange at finder. pyhaaaaa.

Ja pyha da! Gratis Belarc Advisor kan dog lette arbejdet med at finde
manglende Windows opdateringer.

> Har du ... et bedre forslag.

Næh.. Microsoft-siden har hjulpet mig, de få gange jeg har oplevet
update-problemer.

Hvilken fejlmelding får du mon?

John

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-07-07 21:27

Hej

> Næh.. Microsoft-siden har hjulpet mig, de få gange jeg har oplevet
> update-problemer.
>
> Hvilken fejlmelding får du mon?

Jeg kører windows update og den finder de opdateringer (vigtigte og den der
er knap er vigtige)
Og når jeg vælger at installere, så kommer der en fejl at de ikke kan
installeres men installere jeg dem manuel ved at klikker på detaljer ved
hver opdatering, så bliver de installeret men det er da meget bøvlet.
Orker ikke mere for i dag. Forsætter igen i morgen. Er dog kommer ned på 60
manglende opdateringer. Har været oppe på 85. Godt jeg sidder bag en router
med firewall.

Mvh Poul

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-07-07 00:18

Poul Johannsen skrev:

> Orker ikke geninstallation, hvor jeg formaterer og
> skal aktiverer xp igen.

Aktivering af Windows er da det mindste problem,
det gør jeg flere gange om dagen.

Hvilke problemer har du med det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 10-07-07 21:38

On 2007-07-10, Poul Johannsen wrote:

> Jeg scanner og får følgende besked :
>
> Unable to scan all computers
>
> The catalog file is damaged or an invalid catalog

Måske der er noget her du kan bruge:

http://support.microsoft.com/kb/822798

--
Carl

Fra : Poul Johannsen

Dato : 12-07-07 11:32

Hej

Nu har jeg formateret og installeret windows xp fra bunden. Nu virker
windows update.
Dejligt.

Mvh Poul

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-07-07 12:20

Poul Johannsen skrev:

> Nu har jeg formateret og installeret windows xp fra bunden. Nu virker
> windows update.
> Dejligt.

En radikal medicin der kurerer de fleste sygdomme!
Hans

Fra : Gamle

Dato : 12-07-07 14:08

Hans Paulin (6310) wrote:

> En radikal medicin der kurerer de fleste sygdomme!

Men desværre ikke udrydder dem. De har en evne til at vende tilbage.

Mvh.
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-07-07 23:41

Gamle skrev:

> Men desværre ikke udrydder dem. De har en evne til at vende tilbage.

Det er lissom i det rigtige liv
Hans

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-07-07 00:16

Gamle skrev:

> Men desværre ikke udrydder dem. De har en
> evne til at vende tilbage.

Det kommer an på om det er den rigtige medicin
man bruger.

Jeg havde en kunde i dag, der både havde installeret
Drive Cleaner og Error Safe (og betalt for dem begge)
bare for at være sikker. Derudover var der en Avast og
2 andre antivusprogrammer, og maskinen kunne
næsten ikke slæbe sig af sted.

Ud med det hele, Norman (NVC) ind, og det hele kører
som smurt.

Den fik også lige en orme- og hestekur, og en rensning
med Ccleaner.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : John

Dato : 12-07-07 14:10

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg formateret og installeret windows xp fra bunden. Nu virker
> windows update.
> Dejligt.

Tillykke! :)

Fra : Erik Ejsing

Dato : 03-11-07 18:59

> [...]
>
> Efter en reparation af windows xp dk kan jeg slet ikke installere nogen af
> de ca 85 opdateringer der er på windows update.

Jeg er stødt på samme problem, og fandt denne løsning

http://windowssecrets.com/2007/09/27/03-Stealth-Windows-update-prevents-XP-repair

det hjælper ikke lige Poul, Men måske kan en anden bruge det.

Mvh.
Erik Ejsing

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-11-07 19:50

On Sat, 3 Nov 2007 18:59:05 +0100, "Erik Ejsing"
<sletdetteenews@ejsings.dk> wrote:

> [...]
>
>http://windowssecrets.com/2007/09/27/03-Stealth-Windows-update-prevents-XP-repair
>
>det hjælper ikke lige Poul, Men måske kan en anden bruge det.

Jeg tror dette kan hjælpe Poul og mange andre:
http://support.microsoft.com/kb/943144

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]