MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP er blevet anderledes
Fra : Jama

Dato : 08-07-07 09:45

"Prøver en gang til, da Fruen er sur og brokker sig, fordig er XP er lavet
om"

Fruens XPpro er blevet lavet om, så der skal trykkes OK midt under
opstarten, inden Windows er læst ind. Og når Windows skal lukkes, er det
også lavet om, når der trykkes luk er det ikke den normale Ikon, hvor der
står standby, luk, eller genstartes, der kommer frem. Nu skal der trykkes
Ikonens emnelinie, hvorefter de tre mugligheder får luk kommer frem. Alt
dette er sket efter vores DSL m.(Bredb.tlf.) gik ned
under uvejret. Det virker ret irreterende, at skulle bekræfte XP med et OK,
hvergang XP startes op.
Jeg har kigget på bruger kontien, men det er kun Fruen, der er bruger. Jeg
ved godt, der skal trykkes OK under opstart, hvis der er flere bruger konti.
Er det mugligt, at få den gamle Windows XP igen, uden disse irreterende
ting?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-07-07 10:02

On Sun, 8 Jul 2007 10:44:41 +0200, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

>"Prøver en gang til, da Fruen er sur og brokker sig, fordig er XP er lavet
>om"

Vi kan ikke have at fruen er sur

>Fruens XPpro er blevet lavet om, så der skal trykkes OK midt under
>opstarten, inden Windows er læst ind.

Hvad er det helt præcis der skal trykkes Ok til ?

Anyway: Prøv at køre programmet MSCONFIG.EXE

Du sikrer dig at der er valgt 'Normal Start' under fanebladet
'Generelt'.

Og under fanebladet 'BOOT.INI' skal der helst kun være een linie under
[Operating Systems], og dette os skal ligge som 'default' under [boot
loader] dvs din BOOT.INI skal ligne min:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /noexecute=optin /fastdetect

<mlr>

PS, vær forsigtig med boot.ini - En forkert linie, og konens XP
starter aldrig igen....

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 17:51

> Hvad er det helt præcis der skal trykkes Ok til ?

Tror der menes, at man skal vælge brugerkonti når maskinen starter op, også
selv om der kun er oprettet en bruger på maskinen, så skal man hver gang
sige
OK til at vælge sin egen konto. En ting jeg også syntes er upraktisk, når
der nu kun er en bruger på maskinen, hvorfor kan man så ikke fjerne denne
mulighed.

Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-07-07 18:29

Peter DK skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> OK til at vælge sin egen konto. En ting jeg også syntes er
> upraktisk, når der nu kun er en bruger på maskinen, hvorfor

Skriv

control userpasswords2

i Start -> Kør

- så kan du opsætte at den ikke skal spørge, og hvilken bruger,
der skal på som deafult.

Ændringen kan også laves med f.x. TweakUI, hvis man synes, at det
er nemmere....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mads

Dato : 08-07-07 18:25

On Sun, 8 Jul 2007 18:51:13 +0200, "Peter DK"
<popeye(snabel)mail.tele.dk> wrote:

>OK til at vælge sin egen konto. En ting jeg også syntes er upraktisk, når
>der nu kun er en bruger på maskinen, hvorfor kan man så ikke fjerne denne
>mulighed.

Det kan man også sagtens gøre

http://www.annoyances.org/exec/show/article04-103

mvh Mads

Fra : Jama

Dato : 09-07-07 08:11

"Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulighed.
>
> Peter
"Tror der menes, at man skal vælge brugerkonti når maskinen starter op."

Helt rigtigt, det er det der er problemmet, nu prøver jeg de forslag, der er
fremkommet.
Takker for de gode tips, så må vi se om Fruen blir glad.
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 08-07-07 10:34

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved godt, der skal trykkes OK under opstart, hvis der er flere bruger
> konti. Er det mugligt, at få den gamle Windows XP igen, uden disse

Er det mest oplagte ikke en systemgendannelse?