MS Windows
briani 27239
Sammenlægge 2 drev
Fra : Doktor K

Dato : 03-07-07 15:03

Hej

Håber det er den rigtige gruppe, jeg skriver i.

Jeg har netop købt en ny bærbar med Vista Home Premium. Producenten har
selvølgelig delt min harddisk op i 2 partitioner, hvilket jeg ikke er
særligt begejstret for.
Findes der et program, der kan slå mit C og D-drev sammen, så jeg ikke skal
til at formatere?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Kent

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-07-07 15:10

Doktor K wrote:
> Jeg har netop købt en ny bærbar med Vista Home Premium. Producenten har
> selvølgelig delt min harddisk op i 2 partitioner, hvilket jeg ikke er
> særligt begejstret for.

Hvorfor er du ikke begejstret for det?

Det er da den eneste rigtige måde at administrere sine data på når man
kun råder over én disk.

Jesper Poulsen

Fra : Doktor K

Dato : 03-07-07 15:47

Fordi jeg tit har været ude for, at det ene drevs størrelse er lavet for
lille.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-07-07 20:23

Doktor K wrote:
> Fordi jeg tit har været ude for, at det ene drevs størrelse er lavet for
> lille.

Og når din installation så dør, så skipper du samtlige data på maskinen
(også dem der ikke måtte slettes)?

Man har systemet på én partition og data på en anden.

Jesper Poulsen

Fra : Doktor K

Dato : 03-07-07 20:48

> Fordi jeg tit har været ude for, at det ene drevs størrelse er lavet for
> lille.

Og når din installation så dør, så skipper du samtlige data på maskinen
(også dem der ikke måtte slettes)?

> Jeg ved godt, at rigtige mænd ikke laver back-up - de græder, men jeg er
> træt af at græde, så jeg laver hyppige backups på en ekstern.

Man har systemet på én partition og data på en anden.

> Jep, og du har dit system, og jeg har mit. Tak for dine kommentarer, som
> ikke var til den store hjælp i modsætning til de andre hjælpsomme svar i
> [...]

Mvh

Kent

Fra : Jack

Dato : 03-07-07 23:59

Doktor K wrote:
> [...]

>(også dem der ikke måtte slettes)?

>Man har systemet på én partition og data på en anden.
Altid rart at møde nogen der kender den eneste sandhed :-/ måske han har et
externt drev eller lignende ? forhold dig dog til spørgsmålet...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-07-07 05:28

Jack wrote:

> Altid rart at møde nogen der kender den eneste sandhed :-/ måske han har et
> externt drev eller lignende ? forhold dig dog til spørgsmålet...

Jeg forholder mig til det der bliver oplyst og rådgiver derefter!

Hvor tit har du ikke set en tråd hvor der stod "jeg gjorde som I sagde
og nu er alt væk..." - okay, du har måske ikke være med på denne type
forum så længe...!?

Jesper Poulsen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-07-07 07:07

Jesper Poulsen wrote:

> Jeg forholder mig til det der bliver oplyst og rådgiver derefter!

Det er også fair nok.

At jeg så er ganske uenig i din anbefaling er en anden ting: På en
bærbar er harddiskplads ikke noget der er i overflod, så én partition
og dermed optimal udnyttelse er min klare anbefaling.

Mht. sikkerheden, så beskytter to partitioner ikke mod stød eller
tyveri så under alle omstændigheder tager man jævnligt backup af sin
bærbare, hvis man har bare en smule snøvs.

I det hele taget er adskillelse i data- og applikationsdrev ikke den
store organiseringshjælp, som det var engang. Når alting lægges under
ens profil, kan det være ligemeget hvor den er placeret.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-07-07 16:05

Toke Eskildsen wrote:

> store organiseringshjælp, som det var engang. Når alting lægges under
> ens profil, kan det være ligemeget hvor den er placeret.

Jeg sørger så tilgengæld for at _intet_ ligger under min profil. Der
skal være plads til Windows' favoritdiciplin: total fuckup.

Jesper Poulsen

Fra : Jack

Dato : 04-07-07 20:11

Jack wrote:

> [...]
>nu er alt væk..." - okay, du har måske ikke være med på denne type forum så

Du svare ikke på hvad der bliver spurgt om, du rådgiver om hvad du mener er
bedst, som det eneste rigtige. Hvis du ligelæser et senere svar fra Doktor K
ser du så også, at han har et eksternet drev, og bare bad om et råd til,
hvordan han sammenlagde to drev. Hvilket du altså ikke havde noget bud på...
Og jo jeg har ca. været med fra dengang det hed bbs

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-07-07 20:31

Jack wrote:

> Du svare ikke på hvad der bliver spurgt om, du rådgiver om hvad du mener er

Betaler du mig for at være her?

> bedst, som det eneste rigtige. Hvis du ligelæser et senere svar fra Doktor K
> ser du så også, at han har et eksternet drev, og bare bad om et råd til,

Ja, til backups. Jeg taler om data-drev, ikke backupdrev!

Jesper Poulsen

Fra : Jack

Dato : 04-07-07 21:26

Jack wrote:

>Betaler du mig for at være her?

Hvis jeg gjorde, var du hermed fyret...

>Ja, til backups. Jeg taler om data-drev, ikke backupdrev!

Så start en tråd om det, istedet for at kommentere ud i det blå .... som jeg
startede med at skrive, forhold dig til spørgsmålene.

hvad er det forøvrigt for en newsopsætning du bruger, siden "kvote" pilene
ikke automatisk dannes når man besvare dine indlæg

Fra : emj

Dato : 04-07-07 22:14

Jack skrev:

>hvad er det forøvrigt for en newsopsætning du bruger, siden "kvote" pilene
>ikke automatisk dannes når man besvare dine indlæg

De dannes da præcis som de skal her.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Jack

Dato : 04-07-07 22:26

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> Jack skrev:
> De dannes da præcis som de skal her.

Mystisk... ikke her og det er kun hans indlæg ????

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-07-07 22:31

Jack skrev:

>hvad er det forøvrigt for en newsopsætning du bruger, siden "kvote" pilene
>ikke automatisk dannes når man besvare dine indlæg

hvilket ikke er et problem for newsreadere, men er det for nogle
mailprogrammer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jack

Dato : 04-07-07 22:34

> Jack skrev:
> hvilket ikke er et problem for newsreadere, men er det for nogle
> mailprogrammer.

Og betyder ???? og rettes ????

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-07-07 22:51

Jack skrev:

>og rettes ????

Ved at Jesper fjerner et flueben i sine indstillinger
Funktioner > Indstillinger > Redigering > Generelt > Brug
MIME-kodningengen "quoted printable" i meddelelser der indeholder
8-bit-tegn (der fjernes der et flueben)

Eller ved at Jack bruger OE-Quotefix
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
http://tgm.dyndns.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jack

Dato : 04-07-07 23:02

Ivan V. Klattrup wrote:
> [...]
> Funktioner > Indstillinger > Redigering > Generelt > Brug
> MIME-kodningengen "quoted printable" i meddelelser der indeholder

Så må jeg hellere bruge det selvom han er den eneste jeg nogensinde har
haft problemet med. Forøvrigt er det da et udemærket lille adon.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-07-07 23:21

Jack wrote:

> Hvis jeg gjorde, var du hermed fyret...

Det siger mere om dig end om mig.

> Så start en tråd om det, istedet for at kommentere ud i det blå .... som jeg

Ud i det blå. Hmmm. Jeg forholder mig til det der er skrevet, no more
and no less.

> startede med at skrive, forhold dig til spørgsmålene.

Jeg forholder mig til det der er skrevet. Jeg rådgiver på basis af mange
års erfaringer på usenet og på diverse EDB-fora.

> hvad er det forøvrigt for en newsopsætning du bruger, siden "kvote" pilene
> ikke automatisk dannes når man besvare dine indlæg

Må jeg foreslå dig en newsreader, mr. expert?

FUT:dk.admin.netikette

Jesper Poulsen

Fra : Jack

Dato : 04-07-07 23:31

Jack wrote:

> ikke automatisk dannes når man besvare dine indlæg

>Må jeg foreslå dig en newsreader, mr. expert?

Nu har jeg jo ikke slået mig op som expert, og som jeg svarede Ivan
Klattrup: så måtte jeg jo nok hellere instalere det foreslåede pgr. da du
nok ikke evner at lave dine indstillinger om til hvad alle andre bruger ( i
hvert tilfælde alle andre jeg har svaret)

Fra : emj

Dato : 05-07-07 01:19

Jack skrev:

> så måtte jeg jo nok hellere instalere det foreslåede pgr. da du
>nok ikke evner at lave dine indstillinger om til hvad alle andre bruger

OE har aldrig været andet end et mailprogram. Til news er det håbløst,
men det evner du nok ikke at forstå.
Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Jack

Dato : 05-07-07 10:25

> Jack skrev:
> OE har aldrig været andet end et mailprogram. Til news er det håbløst,
> men det evner du nok ikke at forstå.
> Hilsen emj

jo da og bruger også Agent ind imellem, men Outlook er altså lige ved
hånden, og hvorfor opfinde den dybe talerken 2 gange ??

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 14:45

Jack wrote:

> jo da og bruger også Agent ind imellem, men Outlook er altså lige ved
> hånden, og hvorfor opfinde den dybe talerken 2 gange ??

Fordi OE ikke er en dyb tallerken.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 04:58

Jack wrote:

> Klattrup: så måtte jeg jo nok hellere instalere det foreslåede pgr. da du
> nok ikke evner at lave dine indstillinger om til hvad alle andre bruger ( i

Hvorfor skulle jeg ændre indstillinger så ikke-newssoftware også kan
være med?

Jesper Poulsen

Fra : Jack

Dato : 05-07-07 10:26

Jack wrote:

> [...]
> ( i

Hvorfor skulle jeg ændre indstillinger så ikke-newssoftware også kan

Det skal du da heller ikke, du skal bare nørde videre og være ligeglad med,
at ca. 80 % bruger Outlook. Det er bare dem der er dumme.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 14:46

Jack wrote:

> Det skal du da heller ikke, du skal bare nørde videre og være ligeglad med,
> at ca. 80 % bruger Outlook. Det er bare dem der er dumme.

Om de er dumme ved jeg ikke. Jeg ved blot at de ikke understøtter
standarderne for usenet.

FUT:dk.admin.netikette

Jesper Poulsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-07-07 11:06

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev :

>Hvorfor skulle jeg ændre indstillinger så ikke-newssoftware også kan
>være med?

Kan du give bare en fornuftig grund til at bruge QP?

Fut: news:dk.admin.netikette

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jack

Dato : 05-07-07 20:48

Jesper Poulsen wrote:

> Hvorfor skulle jeg ændre indstillinger så ikke-newssoftware også kan
> være med?

Outlook kan vise newsgrupper, det kan skrive til newsgrupper og næsten alle
har det. Hvad er det lige der gør, at det så ikke er en newsreader såvel som
et mail pgr. ??

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-07-07 21:42

Jack wrote:

> Outlook kan vise newsgrupper, det kan skrive til newsgrupper og næsten alle
> har det. Hvad er det lige der gør, at det så ikke er en newsreader såvel som

At den ikke overholder standarderne for nyhedsgrupper.

FUT:dk.admin.netikette

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-07-07 00:49

Jack skrev:

> hvad er det forøvrigt for en newsopsætning du
> bruger, siden "kvote" pilene ikke automatisk dannes
> når man besvare dine indlæg

Det er fordi han bruger:

Det går galt i Outlook Express, mens andre programmer
godt kan finde ud af det.

Du kan installere OE Quotefix, så slipper du af med det
problem, se mere i OE-gruppen!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-07-07 08:24

Allan Vebel skrev:

>Du kan installere OE Quotefix, så slipper du af med det
>problem, se mere i OE-gruppen!

Det nemmeste ville ellers være hvis folk fulgte netiketten
http://usenet.dk/netikette/linje.html#encoding men desværre er der
ignoranter indimellem som ikke vil følge den.

FUT: dk.admin.netikette

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jack

Dato : 05-07-07 10:29

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Det er fordi han bruger:

> Det går galt i Outlook Express, mens andre programmer
> godt kan finde ud af det.
>
> Du kan installere OE Quotefix, så slipper du af med det
> problem, se mere i OE-gruppen!

Er allerede gjort så skal jeg bare huske at bruge det...

Fra : Hans

Dato : 03-07-07 15:33

Doktor K wrote:
> [...]
> ikke er særligt begejstret for.
> Findes der et program, der kan slå mit C og D-drev sammen, så jeg

Det kan Acronis Disk Director Suite gøre for dig:

http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/

Hans

Fra : Doktor K

Dato : 03-07-07 15:48

Okay, tak for tippet, Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-07 16:52

Doktor K skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Okay, tak for tippet, Hans

Og et andet rigtig godt tip:

Jan

Fra : Doktor K

Dato : 03-07-07 19:11

> Og et andet rigtig godt tip:
>
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Okay

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-07-07 16:12

"Doktor K" <kejser-k@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> særligt begejstret for.
> Findes der et program, der kan slå mit C og D-drev sammen, så jeg ikke

Du er sikker på at det ikke er et recovery drev?
Programmer der kan gøre det er bl.a. "Partition Magic" og "Acronis Disk
Director", og jeg mener også at "Paragon Hard Disk Manager" kan gøre det.
Jeg ved ikke om der findes nogle freeware alternativer.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Doktor K

Dato : 03-07-07 16:19

Hmmmm, det hedder bare d:Data med 69,8 ud af 69,8 GB ledige, så mon ikke
alt, hvad der har med recovery at gøre ligger på c-drevet?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-07-07 17:09

"Doktor K" <kejser-k@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmmm, det hedder bare d:Data med 69,8 ud af 69,8 GB ledige, så mon ikke
> alt, hvad der har med recovery at gøre ligger på c-drevet?

Jo, når det er så stort så er det ikke det. Jeg har en Acer bærbar, der
ligger en skjult partition, og det er noget med at den ikke må slettes, men
det er jo ikke tilfældet med dit.

Fra : KentBM

Dato : 04-07-07 07:57

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
> ligger en skjult partition, og det er noget med at den ikke må slettes, men
Og når man så har slettet partitionen alligevel, fordi man (jeg) ikke
vidste bedre, og fordi det overhovedet ikke var forklaret i papirerne
fra Acer. Hvordan kan jeg så få fat i systemet igen? Nogle forslag?

--

Kent

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-07-07 17:01

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> Og når man så har slettet partitionen alligevel, fordi man (jeg) ikke
> vidste bedre, og fordi det overhovedet ikke var forklaret i papirerne fra
> Acer. Hvordan kan jeg så få fat i systemet igen? Nogle forslag?

Jeg tror du bliver nødt til at sende den på værksted. Det er også utroligt
at de laver sådan noget. De kan så i det mindeste skrive det.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 07-07-07 17:10

KentBM skrev:
> Og når man så har slettet partitionen alligevel, fordi man (jeg) ikke
> vidste bedre, og fordi det overhovedet ikke var forklaret i papirerne
> fra Acer. Hvordan kan jeg så få fat i systemet igen? Nogle forslag?

Er det ikke bare at bruge en almindelig winxp skive
og så installere igen.

Ved ikke om du kan bruge recovery siven.
Du skal dog selv og finde diverse drivere drivere

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-07-07 15:34

Dette link har været nævnt tidligere:
http://www.dvd-request.com/

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : KentBM

Dato : 19-07-07 20:54

Jørgen Nielsen skrev:
> <væk>
> Dette link har været nævnt tidligere:
> http://www.dvd-request.com/

Tak for det. Jeg prøver at bruge det til maskinen.

--

Kent

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-07-07 21:35

"Doktor K" <kejser-k@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmmm, det hedder bare d:Data med 69,8 ud af 69,8 GB ledige, så mon ikke
> alt, hvad der har med recovery at gøre ligger på c-drevet?

Nix. Den kan ikke lave recovery fra c, når der skal installeres på c. Den
overskriver jo det hele under recovery.
Noget tyder på en skjult partition eller lign, men du bør i hvert fald sikre
dig, at du har adgang til din recovery inden du laver noget om. Så jeg ville
nok lige kontakte supporten og høre, hvad de siger.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 04-07-07 07:41

On Tue, 3 Jul 2007 16:02:43 +0200, "Doktor K" <kejser-k@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>særligt begejstret for.
>Findes der et program, der kan slå mit C og D-drev sammen, så jeg ikke skal

Ja, Vistas egen diskhåndtering! Det kræver godtnok, som alle andre
programmer, at du tømmer den ene partition først.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 04-07-07 09:32

> [...]
> særligt begejstret for.
> Findes der et program, der kan slå mit C og D-drev sammen, så jeg ikke

Send dog lortet tilbage, hvis der ikke er ordentlig dokumentation osv.
Men den var sikkert billig.!

/Ole

Fra : Doktor K

Dato : 04-07-07 13:44

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Send dog lortet tilbage, hvis der ikke er ordentlig dokumentation osv.
> Men den var sikkert billig.!
>
> /Ole

Tak for endnu et yderst behjælpeligt svar, der oser af vid.