MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Auto shutdown
Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-07-07 17:00

Der er jo en del google hits på programmer, som automatisk kan lukke PCen
ned på givne tidspunkter. Er der nogen der kender et freewareprogram af
slagsen, som gør det godt - og er fri for spyware?.

Mvh.

Karsten

Fra : Ole C

Dato : 01-07-07 17:06

Karsten Jensen skrev blandt andet:

> Der er jo en del google hits på programmer, som automatisk kan lukke
> PCen ned på givne tidspunkter. Er der nogen der kender et
> freewareprogram af slagsen, som gør det godt - og er fri for spyware?.

Google finder en masse, hvis du skriver "auto shutdown" og "free"

--
vh
Ole C.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-07-07 17:08

Karsten Jensen skrev:

> Der er jo en del google hits på programmer, som automatisk kan lukke
> PCen ned på givne tidspunkter. Er der nogen der kender et
> freewareprogram af slagsen, som gør det godt - og er fri for spyware?.

"poweroff" af Jørgen Bosman.

Jeg kan sende det til dig hvis det er.
Hans

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-07-07 17:12

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev
> "poweroff" af Jørgen Bosman.
>
> Jeg kan sende det til dig hvis det er.

Tak for hjælpen. Jeg fandt det her:

http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

Mvh.

Karsten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-07-07 17:59

Karsten Jensen skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Tak for hjælpen. Jeg fandt det her:

Nå, så var du bedre til at google end jeg

Hvis du ikke er nået til det endnu så læg det bare i "Dokumenter" og lav en
genvej til det i proceslinien.
Hans

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-07-07 18:18

> Hvis du ikke er nået til det endnu så læg det bare i "Dokumenter" og lav
> en genvej til det i proceslinien.

Hvad kan den som man ikke kan med windows's egen shutdown kommando, evt
kombineret med opgaveplanlægning ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-07-07 18:22

Sune Storgaard skrev:

> Hvad kan den som man ikke kan med windows's egen shutdown kommando,
> evt kombineret med opgaveplanlægning ?

Spare dig for x-antal tastetryk.

Men hvorfor spørger du *mig* om det?
Hans

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-07-07 20:45

> Spare dig for x-antal tastetryk.

shutdown -s -f -c "spar på keyboardet" -t 3600

ja.. med dagsprisen på keyboards så løber det da op..

> Men hvorfor spørger du *mig* om det?

Fordi du forslog programmet ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-07-07 21:46

Sune Storgaard skrev:

> Fordi du forslog programmet ?

Nu var det jo ærlig talt ikke mig der søgte efter et sådant program.
Hans

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-07-07 08:19

Tak for forslagene. Jeg benytter Hans forslag, da det er langt det letteste.
Et par klik eller fire med musen. Så gør det ikke noget at programmet
optager en smule ressourcer.

Mvh.

Karsten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-07-07 09:07

Karsten Jensen skrev:

> Tak for forslagene. Jeg benytter Hans forslag, da det er langt det
> letteste. Et par klik eller fire med musen. Så gør det ikke noget at
> programmet optager en smule ressourcer.

Velbekomme.

Vi har brugt det i årevis - dog godtnok den "gamle" udgave.

Kunne ikke finde ud af at åbne den ny med WinZip.
Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-07-07 21:49

> Der er jo en del google hits på programmer, som automatisk kan lukke
> PCen ned på givne tidspunkter. Er der nogen der kender et
> freewareprogram af slagsen, som gør det godt - og er fri for spyware?.

www.tersgov.dk/luk!.lnk

Den kører du bare som en planlagt opgave.

Claus

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-07-07 22:06

Karsten Jensen skrev:
> Der er jo en del google hits på programmer, som automatisk kan lukke PCen
> ned på givne tidspunkter. Er der nogen der kender et freewareprogram af
> slagsen, som gør det godt - og er fri for spyware?.

Scheduleren i samarbejde med kommandoen shutdown følger med windows.

En hurtig en ville være i en shell at skrive

at 22:00 /every:m,t,o,to,f,l,sø shitdown -s -f

hvilket sætter en nedlukning hverdag kl. 22.00

/andreas

/Andreas

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-07-07 08:16

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En hurtig en ville være i en shell at skrive
>
> at 22:00 /every:m,t,o,to,f,l,sø shitdown -s -f
>
> hvilket sætter en nedlukning hverdag kl. 22.00

Du har et meget dårligt forhold til din PC kan jeg forstå "shitdown"
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-07 18:47

"Karsten Jensen" <kjhxcipuojle@invalid> skrev i en meddelelse news:4687cf86$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Der er jo en del google hits på programmer, som automatisk kan lukke PCen ned på givne tidspunkter. Er der nogen der kender et
> freewareprogram af slagsen, som gør det godt - og er fri for spyware?.

Hvis du lytter til musik til at falde i søvn på, så kan jeg anbefale dette auto shutdown program,
det kan indstilles til at fade ned for lydstyrken over et antal minutter.

shut down at time xx.xx
eller shut down in 10,20,30,,, min.

http://www.immortalsoftware.com/
Goodnight Timer - Freeware for Windows
Like listening to music or audiobooks in bed?
Then this is for you! Goodnight timer reduces the sound
volume of your computer in a given amount of time and speed
and the shuts down your computer.

Jan Rasmussen