MS Windows
briani 27239
exe fil åbnes i notepad
Fra : Kim Malmberg

Dato : 30-06-07 17:07

Hej
Min kones pc kan ikke åbne exe filer.
Ved at dobbelt klikke på en given fil starter notepad op og jeg kan læse
indholdet af batch filen.
Jeg har været inde og chekke mappe indstillinger.
Hvordan retter jeg det
På forhånd tak

--
Venlig hilsen/Best regard.
Kim Malmberg

Fra : Bach

Dato : 30-06-07 20:29

"Kim Malmberg" <wallebogaard-it@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> indholdet af batch filen.
> Jeg har været inde og chekke mappe indstillinger.

Hej.
Højreklik..åben med...find exe filen..sæt flueben i dialog boksen...Voila:)

Mvh Bach.

Fra : Kim Malmberg

Dato : 30-06-07 22:55

"Bach" <laimic@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hej.
> Højreklik..åben med...find exe filen..sæt flueben i dialog

Hej Bach
Tak for dit svar det lyder meget enkelt... og er prøvet
når jeg højre klikke på en given fil ,har jeg kun menupunktet åben, ikke
noget åbn med.
Jeg har været i kontrolpanel-> mappeindstillinger-> exe fil ,står som tekst
dokument.
Kører win xp home på maskinen med sp2.
Via stigfinder har jeg også højreklikket, under egenskaber,men kan ikke
rigtig finde noget.
mvh Kim

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-06-07 23:28

Kim Malmberg wrote:

> [...]
> tekst dokument.
> Kører win xp home på maskinen med sp2.
> Via stigfinder har jeg også højreklikket, under egenskaber,men kan

Ubehageligt. Kan du køre .exe fil, hvis du i kør, skriver stien til den
eller
finder den igennem gennemse menuen?

Du har fået associeret exe filen med notepad. Det skal rettes i
registrerings
databasen, men jeg ved ikke hvor.

mvh
Henning

Fra : Kim Malmberg

Dato : 30-06-07 23:47

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller
> finder den igennem gennemse menuen?
>
> Du har fået associeret exe filen med notepad. Det skal rettes i

Hej
Rigtigt godt bud... notepad starter fortsat efter kør.
Men du har nok ret jeg må i reg databasen.

Fra : L.E.P.

Dato : 01-07-07 13:14

Sat, 30 Jun 2007 23:55:27 +0200, skrev "Kim Malmberg"
<wallebogaard-it@hotmail.com> :

>Jeg har været i kontrolpanel-> mappeindstillinger-> exe fil ,står som tekst
>dokument.
>Kører win xp home på maskinen med sp2.

Og du er sikker på at det ikke er filtypen EXC der står som
tekstdokument?

Hvis det ER exe-filer der er angivet som tekstdokument, så slet den,
for den behøver slet ikke være der.

Hilsen Lars

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-07-07 01:26

"Kim Malmberg" <wallebogaard-it@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46867faf$0$41511$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg har været inde og chekke mappe indstillinger.

http://windowsxp.mvps.org/exeasso.htm

Jan Rasmussen