MS Windows
briani 27239
Hjælp til flg. Vista home og xp.pro på sam~
Fra : ham_selv

Dato : 30-06-07 16:12

Jeg har fået en bærbar med Vista home på men kan ikke få den til at
"tale" sammen med min stationær med xp.pro begge er i mshome ..nogen
hjælp til dette i gruppen

På forhånd tak

ham_selv

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.7 Final

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-06-07 16:15

ham_selv skrev:

> Jeg har fået en bærbar med Vista home på men kan ikke få den til at
> "tale" sammen med min stationær med xp.pro begge er i mshome ..nogen
> hjælp til dette i gruppen

Du får måske mere hjælp i news:dk.edb.netvaerk
Hans

Fra : ham_selv

Dato : 30-06-07 16:57

smider da lige en request derover ..tia

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Hans

Dato : 30-06-07 16:26

ham_selv wrote:
> Jeg har fået en bærbar med Vista home på men kan ikke få den til at
> "tale" sammen med min stationær med xp.pro begge er i mshome ..nogen
> hjælp til dette i gruppen

Firewallen er nok slået til på én eller begge maskiner.

Hans

Fra : ham_selv

Dato : 30-06-07 16:56

ja men fil og udskriftdeling er tilladt i firewall på begge?

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Hans

Dato : 30-06-07 17:04

ham_selv wrote:
> ja men fil og udskriftdeling er tilladt i firewall på begge?

Er den samme bruger oprettet på begge maskiner?

Hans

Fra : ham_selv

Dato : 30-06-07 17:36

jeg forstår ikke helt hvad du mener.

men med to xp kan man bare sætte den i samme netværk (mshome eller
what ever) og så dele printer etc. men det kan jeg ikke her ?

--
--------------------------------- --- -- -

Fra : Hans

Dato : 30-06-07 17:51

ham_selv wrote:
> jeg forstår ikke helt hvad du mener.
>
> men med to xp kan man bare sætte den i samme netværk (mshome eller
> what ever) og så dele printer etc. men det kan jeg ikke her ?

Det kommer jo an på hvilke brugere der er oprettet på netværket, herunder
gæstekonti, og da sikkerheden er strammet op på Vista skal du ikke regne med
at den er aktiveret.

Det er ganske givet brugerrettigheder som driller dig.

Hans

Fra : ham_selv

Dato : 30-06-07 20:40

okay tak hans jeg prøver om jeg kan finde en løsning

--

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-06-07 20:43

ham_selv skrev:

> okay tak hans jeg prøver om jeg kan finde en løsning

Okay - ja, normalt kører det jo på 10 min. mellem XP'er, så det kan jo som
foreslået ligge i Vista!?
Hans