MS Windows
briani 27239
Repration af XP
Fra : jane

Dato : 26-06-07 17:45

Jeg har lige læst i et computerblad at man ikke kan udføre en repeation af
Winsows XP med en OEM version, den skulle kun kunne bruget til installation
af Windows på en blank disk. Kan det være rigtigt?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bjarne Chr

Dato : 26-06-07 18:40

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installation
> af Windows på en blank disk. Kan det være rigtigt?

-----------
Det er noget sludder, men en OEM version lever og dør med den computer den
bliver installeret på første gang. Så længe det er den samme computer kan du
sagtens både reparere og geninstallere,

--
venlig hilsen
Bc

Fra : jane

Dato : 26-06-07 19:25

"Bjarne Chr" <bjaxx@xxx_speed.dk> wrote in

> [...]
> den bliver installeret på første gang. Så længe det er den samme
> computer kan du sagtens både reparere og geninstallere,

Ja det regnede jeg også med, men blev pludselig i tvivl da jeg læste det
sludder

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Preben

Dato : 27-06-07 08:40

> "Bjarne Chr" <bjaxx@xxx_speed.dk> wrote in

> Ja det regnede jeg også med, men blev pludselig i tvivl da jeg læste det
> [...]
Hej
Nu ikke for at være direkte uenig
Man kan nu godt "reparere" ret meget på en PC med OEM XP og stadig
aktivere
Jeg har lige skiftet motherboard i en Aldi PC her skulle jeg ringe til
Microsoft, da jeg havde repareret XP
De = maskinen spurgte om årsagen til genaktivering, så trykkede jeg en tast
for nyt board,
så gik det videre til proceduren med de der lange numre,
ellers ingen problemer..
mvh
Preben

Fra : Maria

Dato : 26-06-07 21:20

Den 26.06.2007 kl. 19:40 skrev Bjarne Chr <bjaxx@xxx_speed.dk>:

> [...]
> den
> bliver installeret på første gang. Så længe det er den samme computer

Hvad så hvis det er en ny computer, og den gamle er formateret og smidt
ud, kan man så ikke indstalle win xp på den nye med en OEM win XP?

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Bjarne Chr

Dato : 26-06-07 22:29

"Maria" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news.tujpfoysi6cslu@bruger-tf2zvk51...

> [...]
> ud, kan man så ikke indstalle win xp på den nye med en OEM win XP?
>

> --
> Sendt med Operas banebrydende postklient:
-----------------
OEM-udgaver er billigere, men må kun benyttes på den pc den først bliver
installeret på. Når den først har været aktiveret på en computer. Får du
vrøvl med aktiveringen på en anden computer.
--
venlig hilsen
Bc
I started out with nothing....I still have most of it
..

Fra : Joke

Dato : 27-06-07 07:13

"Bjarne Chr" <bjaxx@xxx_speed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installeret på. Når den først har været aktiveret på en computer. Får du
> vrøvl med aktiveringen på en anden computer.
Hvilket vrøvl hvis du ser bort fra den ikke må flyttes, kan det nemt gøres
er sidste aktivering omkring ½ år gammel er det skal intet problem at flytte
med den.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 27-06-07 16:34

Joke kom med følgende:
> Hvilket vrøvl hvis du ser bort fra den ikke må flyttes, kan det nemt gøres er
> sidste aktivering omkring ½ år gammel er det skal intet problem at flytte med
> den.

Og det ser man så "bare" bort fra?

--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-06-07 18:46

> [...]
> installation
> af Windows på en blank disk. Kan det være rigtigt?

Nej det er på tide du finder noget andet litteratur at læse i, man kan godt
lave "repair install" med en oem cd. Der skal naturligvis være
overensstemmelse med den version af xp du har installeret og den cd du har.

"oem restore cd'ere" er noget andet, de kan som regel ikke bruges (direkte).

Fra : jane

Dato : 26-06-07 19:23

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> wrote in

> [...]
> godt lave "repair install" med en oem cd. Der skal naturligvis være
> overensstemmelse med den version af xp du har installeret og den cd du

Ja det mente jeg da også man kunne, jeg læste det i Komputer for alle nr
10-2007, og de skriver:

Hvis du har problemer med Windows, kan du repraere den ved at installer den
på ny, oven på den gamle installation. Det kræver at din Windows-
installations-cd er en fuld udgave og ikke en såkaldt OEM- version, som kun
kan installeres på en helt blank harddisk

Ak ja et computerblad som alle skulle kunne forstå, du har sikkert ret jeg
må finde noget andet litteratur. :))

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-06-07 23:29

jane wrote:

> Ja det mente jeg da også man kunne, jeg læste det i Komputer for alle nr

Dét forklarer sagen. "Komputer" er det mest usaglige computerblad jeg
til dato har mødt. Gad vide om de har IT-professionelle ansat?

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 28-06-07 10:53

On Thu, 28 Jun 2007 00:28:43 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Dét forklarer sagen. "Komputer" er det mest usaglige computerblad jeg
>til dato har mødt. Gad vide om de har IT-professionelle ansat?

Tja, når de ikke engang kan stave til Computer... ;)

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell