MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Overførsel
Fra : urlex

Dato : 23-06-07 20:22

Ny PC med Vista home premium og gl. PC med XP Pro Sp2 og PC-Link-kabel
USB 2.0 volder problemer ! Jeg har prøvet alt også sat kompalitet i ny
PC til XP pro Sp2, men intet hjælper. Hvad skal jeg gøre ? vh urlex

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-06-07 21:40

urlex wrote:

> Ny PC med Vista home premium og gl. PC med XP Pro Sp2 og PC-Link-kabel
> USB 2.0 volder problemer ! Jeg har prøvet alt også sat kompalitet i ny
> PC til XP pro Sp2, men intet hjælper. Hvad skal jeg gøre ? vh urlex

Brug dog et krydset ethernetkabel. Alt andet er noget juks.

Sørg desuden for at de rigtige brugere er sat op på XP-maskinen.

Jesper Poulsen

Fra : urlex

Dato : 25-06-07 09:42

On 23 Jun., 23:40, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Brug dog et krydset ethernetkabel. Alt andet er noget juks.
>
> Sørg desuden for at de rigtige brugere er sat op på XP-maskinen.

> [...]

Hej Jesper skal krydset ethernetkablet tilsluttes LAN (RJ-45)
porten ?
Jeg har et blåt kabel, hvor det ene ende 8-stik er monteret således:
brun-brun/hvid-orange-blå-hvid/rød-grøn-hvid/grøn den anden ende 8-
stik: blå-brun-brun/hvid-grøn-blå-hvid/grøn-orange-orange/hvid, det må
være et krydset ethernetkabel ?
Mit problem hvordan får de 2 ender fat i en forbindelse - jeg kan ikke
se dem i Stifinder ?
Hvilken kommando skal jeg bruge ?
Jeg er bruger (administrator) på begge PC !
vh urlex

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-06-07 16:23

urlex wrote:

> Hej Jesper skal krydset ethernetkablet tilsluttes LAN (RJ-45)
> porten ?

Ja.

> Mit problem hvordan får de 2 ender fat i en forbindelse - jeg kan ikke
> se dem i Stifinder ?

Du skal ind under netværk - ved ikke hvordan i Vista og XP, da jeg selv
anvender 2000.

> Hvilken kommando skal jeg bruge ?

Det ligger altsammen under netværket - 'My Network Places' på min maskine.

Jesper Poulsen