MS Windows
briani 27239
Opsætning af standardprogrammer pr. b
Fra : Anders

Dato : 23-06-07 09:44

Er det ikke muligt i Vista (og evt. XP), at lave en individuel opsætning
mht. hvilke programmer, der skal benyttes som standard?

Fx. har jeg sat Mozilla Firefox og Thunderbird som standard web og mail
programmer. Men når min kæreste så logger ind på maskinen med hendes
brugernavn, så spørger Windows hende, om Explorer ikke igen skal være
standard program til web, da hun altid åbner Explorer i stedet for
Firefox. Hun siger så, at hun vil have Explorer som standardprogram.
Dette resulterer i, at jeg også får Explorer som standardprogram!

Kan man ikke gøre sådan noget individuelt uden at ændre alle brugeres
opsætning?

Det samme gælder for mp3 filer osv.

Anders

Fra : Anders

Dato : 24-06-07 11:02

Anders skrev:
> Er det ikke muligt i Vista (og evt. XP), at lave en individuel opsætning
> mht. hvilke programmer, der skal benyttes som standard?

Er dette en umulighed eller hvad?

Anders

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-06-07 21:18

Anders skrev:

> Er dette en umulighed eller hvad?

Det er muligt at lave, men det kræver en pæn del benarbejde.

Den allernemmeste metode er at du opsætter et Active Directory og
bestemmer det via en gruppepolitik. Men hvis det kun drejer sig om
en håndfuld brugere er det måske lige voldsomt nok at give sig i kast
med (fordi det er hurtigere at lave indstillingerne ved normal hånd-
kraft).

I XP og Vista har man et program til at indstille tingene, det er dog
begrænset til hvad en dommer synes at programmet skulle kunne, det
hedder "Angiv programadgang og standarder" (jeg har ikke nogensinde an-
vendt programmet, så jeg ved ikke hvor godt det fungerer).