MS Windows
briani 27239
Konrol af system filerne
Fra : Kokken

Dato : 23-06-07 09:27

Jeg har en systemfil som windows XP siger er istykker. Jeg kan forsøge at
reparere den ved at sætte min 4 år gamle Windows system CD i computeren - og
så sige: Kør - SFC/scannow. Hvis der så findes manglende eller ødelagte
system filer - Så bliver de erstattet af de 4 år gamle system filer fra
Windows system CD'en.

Jeg har endnu ikke foretaget ovenstående procedure da jeg har et vigtigt
spørgsmål.

Jeg har på computeren løbende opdateret XP og har nu servicepack 2 og hele
svineriet. Min 4 år gamle Windows XP system CD er fra tiden før Service pack
1.

Så er det at jeg vil spørge om jeg kan risikere at ødelægge min nuværende
Windows XP servicepack 2 installation ved at køre ovenstående procedure. Kan
jeg ikke risikere at der bliver overskrevet servicepack 2 filer af 4 år
gamle Windows systemfiler som ikke mere er gyldige?

Kan det lade sige gøre på nogen måde at lave en Windows XP system CD med
servicepack 2 ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-06-07 08:40

Kokken wrote:

> Så er det at jeg vil spørge om jeg kan risikere at ødelægge min nuværende
> Windows XP servicepack 2 installation ved at køre ovenstående procedure. Kan

Ja.

> jeg ikke risikere at der bliver overskrevet servicepack 2 filer af 4 år
> gamle Windows systemfiler som ikke mere er gyldige?

Jo.

Du kører SP2 efterfølgende og derefter Windows Update og så er maskinen
frisk igen

> Kan det lade sige gøre på nogen måde at lave en Windows XP system CD med
> servicepack 2 ?

Jo.
http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

Jesper Poulsen

Fra : hcma

Dato : 23-06-07 08:58

"Kokken" <popserver@huk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> år gamle Windows systemfiler som ikke mere er gyldige?
>
> Kan det lade sige gøre på nogen måde at lave en Windows XP system CD med

prøv at kigge her:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
og her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10
m v h
hcma

Fra : Jack

Dato : 23-06-07 13:28

"Kokken" <popserver@huk.com> skrev i en meddelelse
> Kan det lade sige gøre på nogen måde at lave en Windows XP system CD med
> servicepack 2 ?

http://www.nliteos.com/
Er rigtigt godt, og nemt