MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Prob med installering af Win XP
Fra : Maria

Dato : 23-06-07 08:22

Vi skal have installeret windows xp på en computer, som i forvejen havde
win xp, men vi besluttede at installere den på ny. Men når installationen
når til 35-34 min så "låser" computeren, og vi må genstarte.

Vi har nu prøvet at sætte et andet cd-drev i maskinen, men den spurgte
efter en fil, som den skulle bruge, men vi ved jo ikke, hvad drevet
hedder. Vi prøvede med H og J. Men det var ikke drevnavnet.

Vi prøvede med disse, for harddisken er delt op i partioner.

Det eneste vi kunne vælge på listen over drev var A:

Vi har prøvet at sætte andre ram i, men det hjalp ikke.
Hvad kan der så være galt?
Motherboardet?
Harddisken?

Nogen som har nogle forslag til hvad vi kan gøre?

Her er en oversigt over hvad de har på div. drev
http://peecee.dk/?id=51762

--
Maria

Fra : Desserten

Dato : 23-06-07 08:32

"Maria" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news.tuc5favni6cslu@bruger-tf2zvk51...
> [...]
> Harddisken?
>
> Nogen som har nogle forslag til hvad vi kan gøre?
>
> Her er en oversigt over hvad de har på div. drev

Mange oplever at deres PC er for "hurtig" når win xp skal installeres...det resulterer
ofte i eks. blå skærm, mgl filer ( selvom alle filer ligger på CD ), PC låser , osv

Sæt jeres PC ( CPU ) ned til at køre default i BIOS, altså det sløveste den overhoved kan
køre............ hvis ikke der er fejl i pc'en så tror jeg I vil have success med det !

Når så windoze er installeret så sætter i fut i fejemøget igen, fuld knald på CPU

Fra : Maria

Dato : 24-06-07 08:56

Den 23.06.2007 kl. 09:31 skrev Desserten <FuckOff@SpamFucker.Zero>:

> [...]
> success med det !
>
> Når så windoze er installeret så sætter i fut i fejemøget igen, fuld

kæresten synes ikke at kan sætte cpuen ned, men kun overclocke den.

--
Maria

Fra : Desserten

Dato : 24-06-07 09:47

> kæresten synes ikke at kan sætte cpuen ned, men kun overclocke den.
>
> --

Når en maskine er helt ny og cpu sættes i for første gang, starter de fleste bios'er med
en default og meget lav hastighed indtil den har detected hvad der sidder i af CPU. Det
gør bios for ikke at skade CPU. Jeg kan ikke tro at jeres BIOS ikke kan sætte cpu ned til
et absolut minimum.......prøv at kigge godt efter

Fra : Maria

Dato : 24-06-07 10:15

Den 24.06.2007 kl. 10:47 skrev Desserten <FuckOff@SpamFucker.Zero>:

> [...]
> sætte cpu ned til
> et absolut minimum.......prøv at kigge godt efter

Det er IKKE en ny maskine, vi skal have installeret windows xp på. XP skal
installeres på ny, fordi de vi tror der er fejl i den vi havde på, så den
er slettet. Men når vi prøver at installere XP på, går den i stå når der
er 35-34 min tilbage af installationen.

--
Maria

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-06-07 10:56

On Sun, 24 Jun 2007 11:15:18 +0200, Maria <m_h_k79@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er slettet. Men når vi prøver at installere XP på, går den i stå når der

Det kan være fejl på harddisken - Check den med et diagnostisk værktøj
fra diskproducenten. Hent det evt fra http://www.ultimatebootcd.com/

Hvis der er fejl på disken må den udskiftes...

Fra : Maria

Dato : 24-06-07 12:19

Den 24.06.2007 kl. 11:55 skrev Michael Rasmussen <michael@invalid>:

> Det kan være fejl på harddisken - Check den med et diagnostisk værktøj
> fra diskproducenten. Hent det evt fra http://www.ultimatebootcd.com/
>
> Hvis der er fejl på disken må den udskiftes...

Det er prøvet, og der er ikke fejl på harddisken.

--
Maria

Fra : Desserten

Dato : 24-06-07 16:15

> [...]
> prøver at installere XP på, går den i stå når der er 35-34 min tilbage af

Nej det er forstået, men det var for at illustrere at den mulighed findes i bios så den må
også findes i jeres pc.................. kig nu efter en gang til.....!

Og for en sikkerheds skyld ville jeg, når i får muligheden i setup / install, vælge at
formatere den partition / drev som i installerer på.......så er der intet tilbage af den
gamle windows

Fra : Maria

Dato : 09-07-07 19:29

[...]

Så lykkes det endelig langt om længe at få installeret win xp på
computeren.
Først satte vi et gammelt grafikkort, så nåede vi at installere win xp,
derefter lod vi det sidde og fik installeret lidt prog. men så "døde"
computeren.
Vi skiftede tilbage til det nyere grafikkort. Men pc "døde" stadig ind i
mellem. For at løse dette problem opdaterede vi bios, og det løste
åbenbart at pcen "døde/låste". :)
--
Maria

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-07-07 14:17

Maria skrev:

> Her er en oversigt over hvad de har på div. drev
> http://peecee.dk/?id=51762

Jeg kan ikke rigtig se logikken i at du skriver, at I ikke kan se
andet end A-drevet, men samtidig har kunnet tage det billede af
skærmen, for det viser da i høj grad mere end A.

Har I prøvet at installere WinXP på C og bedt installationen om at
formatere C-drevet først?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-07-07 22:56

Desserten skrev:

> Mange oplever at deres PC er for "hurtig" når win xp
> skal installeres...det resulterer ofte i eks. blå skærm,
> mgl filer (selvom alle filer ligger på CD ), PC låser , osv

Den var ny

Jeg har installeret XP på tusindvis af maskiner, og har
aldrig oplevet det du beskriver.

Naturligvis kan en installation lave fejl, men det skyldes
som regel at der er fejl på noget hardware. Det er mest
harddisk, ram, grafikkort, øvrige kort, bundkort og cpu (i
nævnte rækkefølge) der laver fejl.

Jeg ckecker altid hardwaren inden jeg installerer noget,
og finder altid årsagen til at kunden ikke kan installere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : hcma

Dato : 23-06-07 09:00

> [...]
> win xp, men vi besluttede at installere den på ny. Men når installationen
> når til 35-34 min så "låser" computeren, og vi må genstarte.

kig her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no6
m v h
hcma/-

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-06-07 10:09

Maria forklarede:
> Vi skal have installeret windows xp på en computer, som i forvejen havde win
> xp, men vi besluttede at installere den på ny. Men når installationen når til
> 35-34 min så "låser" computeren, og vi må genstarte.

Hvis i vælger ny installation beholder i jo den gamle XP og hvis i også
vælger at den nye Xp skal ligge på C:drevet? tror jeg at computeren dør
af åndenød den har jo kun 3Gb at lege med til installationsfiler osv.
Er det ikke lidt vildt med 5 partioner på en 60 Gb. disk?

Bc
Enjoy life today, yesterday is gone, Tomorrow may never come.

Fra : Maria

Dato : 24-06-07 12:18

Den 24.06.2007 kl. 11:09 skrev Bjarne Chr <Bx@xx.invalid>:

> [...]
> af åndenød den har jo kun 3Gb at lege med til installationsfiler osv.
> Er det ikke lidt vildt med 5 partioner på en 60 Gb. disk?

Den gamle XP er formodenligt slettet nu, når den ny XP bliver installeret.
Hvordan skal vi lave diskpladsen om nu?

--
Maria

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-06-07 16:59

Maria udtrykte præcist:

> Den gamle XP er formodenligt slettet nu, når den ny XP bliver installeret.
> Hvordan skal vi lave diskpladsen om nu?

Hvis i ellers kan få lov så slet først C partionen og opret så en ny
partion Så er der 11 Gb fri plads på C Drevet til Windows. Hvis det var
min disk ville jeg nok slette alle partionerne og lave højst to
partioner f.eks. 40 Gb. på C og 20 Gb. til data mm.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-06-07 17:42

Bjarne Chr wrote:

> min disk ville jeg nok slette alle partionerne og lave højst to
> partioner f.eks. 40 Gb. på C og 20 Gb. til data mm.

Jeg ville gøre det omvendt. 10GB er nok til systemet, når _alle_ data
("Documents and Settings", samt programmer) ligger på den anden
partition. På den måde mister man ikke alt hvis Windows hænger sig selv.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-06-07 18:08

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg ville gøre det omvendt. 10GB er nok til systemet, når _alle_ data
> ("Documents and Settings", samt programmer) ligger på den anden partition. På
> den måde mister man ikke alt hvis Windows hænger sig selv.

Det er også en mulighed men det primære må være at have sine data
billeder osv. på den anden partion. Programmerne skal alligevel
genindstalleres hvis (når) der går koks i det. ^^

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-06-07 19:17

Bjarne Chr wrote:

> Det er også en mulighed men det primære må være at have sine data
> billeder osv. på den anden partion. Programmerne skal alligevel
> genindstalleres hvis (når) der går koks i det. ^^

Det afhænger af hvilke programmer man anvender. De fleste programmer jeg
bruger kan sagtens overleve en reinstallation af Windows.

Jesper Poulsen

Fra : Jack

Dato : 24-06-07 19:46

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
Bjarne Chr wrote:
>Jeg ville gøre det omvendt. 10GB er nok til systemet, når _alle_ data
>("Documents and Settings", samt programmer) ligger på den anden partition.
>På den måde mister man ikke alt hvis Windows hænger sig selv.

Alle de steder jeg kender, anbefaler mindst 20 Gb til C (hvis det er system
drev)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-06-07 20:09

Jack wrote:

> Alle de steder jeg kender, anbefaler mindst 20 Gb til C (hvis det er system
> drev)

10GB er rigeligt, hvis man gør som jeg har beskrevet.

Jesper Poulsen

Fra : Maria

Dato : 24-06-07 18:22

Den 24.06.2007 kl. 17:58 skrev Bjarne Chr <Bx@xx.invalid>:

> [...]
> min disk ville jeg nok slette alle partionerne og lave højst to
> partioner f.eks. 40 Gb. på C og 20 Gb. til data mm.

Hvordan skal vi gøre det, når vi starter pcen skriver den forsætter med
installationen.

--
Maria

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-06-07 18:47

Maria skrev den 24-06-2007:

> Hvordan skal vi gøre det, når vi starter pcen skriver den forsætter med
> installationen.

Også hvis i har Cd'en i drevet?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-06-07 11:05

Maria wrote:

> Her er en oversigt over hvad de har på div. drev
> http://peecee.dk/?id=51762

Det er en uheldig partitionering. I spilder 15-20 GB effektiv diskplads
på det. Brug subdirs i stedet og hold data på én stor NTFS-partition.

Jesper Poulsen