MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opstartsdriver til SATA-diske ...
Fra :    ab©

Dato : 22-06-07 09:41

.... i forbindelse med nyinstallation. Kan nogen komme med et tip om, hvordan
jeg får XP-installationen til at acceptere indlæsning af driver fra CD i
stedet for fra floppy (F6 - anden driver) ?

ab©

Fra : Thomas P

Dato : 22-06-07 10:40

Se indlæg i denne gruppe 16/6-2007:
Installere SATA driver uden diskettedrev

Fra :    ab©

Dato : 22-06-07 12:21

"Thomas P" <nejtil@spam> skrev i en meddelelse

> Se indlæg i denne gruppe 16/6-2007:
> Installere SATA driver uden diskettedrev

Tak for info - ja, det er jo øjnene man først bliver blind på :-/

- Men desværre - den forklaring bliver jeg ikke hjulpet meget af - det ser
ud til, at programmet / programmerne (hvilken) kan alt for meget / har alt
for mange muligheder - jeg skal jo bare have nogle få filer over på en CD

ab©

Fra : Kell Petersen

Dato : 25-06-07 09:39

Brug f.eks Nlite , til at overføre dem til en NY hjemmelavet arbejdskopi af
XP

Fra :    ab©

Dato : 09-07-07 10:11

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Brug f.eks Nlite , til at overføre dem til en NY hjemmelavet arbejdskopi
> af XP

Tak for dit tip - da jeg først prøvede at installere programmet, må jeg have
gjort en (eller flere) fejl, for det endte med, at jeg fik installeret et
andet program, hvor der var flere valgmuligheder - men Nlite var
efterfølgende rimelig let at gå til. Jeg kunne fint integrere alle driverne
i min XP, men underligt nok nægtede installationen at bruge driverne under
installationen - som om der var fejl i filerne Jeg måtte vælge "ignore"
til hver fil for at få installationen til at køre videre ...

I anden omgang fik jeg et eksternt floppy-drev, der kunne bruges til
indlæsningen (det første drev kunne godt indlæse via F6, men når
installationen så kom igang blev drevet ignoreret).

Det er denne "monster-bærbare", jeg har fået billigt
http://reviews.cnet.com/laptops/alienware-area-51m-7700/4505-3121_7-31456556.html -
den er åbenbart meget kræsen m.h.t. floppy-drev :-/

MVH
ab©