MS Windows
briani 27239
Der er altså ingen Partitionerings værktøj~
Fra : torben

Dato : 21-06-07 17:07

Hej.
Jeg skal have flere partitioner på HD, Skal jeg bruge mit eget software til
det, siden XP kun kan lave det i Fdisk.
-
Toben

Fra : Plonk

Dato : 21-06-07 15:12

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg skal have flere partitioner på HD, Skal jeg bruge mit eget software
> til det, siden XP kun kan lave det i Fdisk.

Ja

Fra : Hans

Dato : 21-06-07 15:57

"Plonk" <no***@post.dk> skrev i en meddelelse

> "torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja

Igen en herre/dame der ikke kunne lade være med at svare på noget,
vedkommende åbenbart ikke ved noget om.
Og spørgerens oplysninger er forresten også positivt forkerte.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 16:11

Prøv Kontrolpanel/Administration/Computeradministration/Diskhåndtering.

Fra : MN

Dato : 21-06-07 16:30

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i meddelelsen

> Igen en herre/dame der ikke kunne lade være med at svare på noget,
> vedkommende åbenbart ikke ved noget om.
> Og spørgerens oplysninger er forresten også positivt forkerte.

Hvad med at du bidrog med noget konstruktivt for en gangs skyld.

Fra : Plonk

Dato : 21-06-07 16:34

"MN" <moni@nospam.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at du bidrog med noget konstruktivt for en gangs skyld.

Og måske lige forklarede hvordan, man opretter partitioner med xp værktøj
?? det ville da for mig være en rar nyhed

Fra : Mads

Dato : 21-06-07 16:44

On Thu, 21 Jun 2007 17:34:11 +0200, "Plonk" <no***@post.dk> wrote:

> Og måske lige forklarede hvordan, man opretter partitioner med xp værktøj
>?? det ville da for mig være en rar nyhed

XP's Diskhåndtering kan da sagtens oprette flere partitioner
på samme disk.

Fra : Plonk

Dato : 21-06-07 17:16

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> On Thu, 21 Jun 2007 17:34:11 +0200, "Plonk" <no***@post.dk> wrote:
> XP's Diskhåndtering kan da sagtens oprette flere partitioner
> på samme disk.

Forklar så venligst hvordan

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-06-07 17:59

Efter mange tanker skrev Mads:

> XP's Diskhåndtering kan da sagtens oprette flere partitioner
> på samme disk.

Nix du kan ikke oprette flere partioner på din aktive systemdisk med
XP's Diskhåndtering det kræver pqmagic eller lignende hvis du har flere
harddiske kan du bruge XP's Diskhåndtering på dem.

Bc

Fra : MN

Dato : 21-06-07 16:51

"Plonk" <no***@post.dk> skrev i meddelelsen

> "MN" <moni@nospam.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Og måske lige forklarede hvordan, man opretter partitioner med xp værktøj
> ?? det ville da for mig være en rar nyhed
Det skal du ikke regne med fra Hans.
Kun dumme bemærkninger.

Fra : Plonk

Dato : 21-06-07 16:37

"MN" <moni@nospam.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at du bidrog med noget konstruktivt for en gangs skyld.

Kan han ikke

Fra : Hans

Dato : 21-06-07 17:58

"MN" <moni@nospam.sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i meddelelsen

> Hvad med at du bidrog med noget konstruktivt for en gangs skyld.

Jeg synes faktisk, det er meget konstruktivt at påpege, at en klog
herre/dame (endnu en gang, endnu en gang, endnu en ganbg) udstiller sin
enorme uvidenhed, men ikke kan lade være med at forsøge at gøre sig klog.
At hr. Torben ikke kan finde ud af at trykke på F1 og skrive partition (det
hedder det også på engelsk) er en helt anden sag.

Fra : Plonk

Dato : 21-06-07 18:21

> [...]
> At hr. Torben ikke kan finde ud af at trykke på F1 og skrive partition
> (det hedder det også på engelsk) er en helt anden sag.

du har endnu ikke bidraget med en skid.....

Fra : Jack

Dato : 21-06-07 19:54

"Plonk" <no***@post.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> du har endnu ikke bidraget med en skid.....

Og det gør han helt sikkert heller ikke

Fra : Desserten

Dato : 22-06-07 08:12

> Og det gør han helt sikkert heller ikke

Hov hov...........glem nu ikke underholdningsværdien..........jeg må nok sige at der får
han sgu et 13 tal............manden er jo dybt underholdende.....hvem kan ikke sige at de
ikke nyder at se folk komme galt afsted.............RENT 13 TAL.....LOL

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-07 16:10

torben skrev:

>Jeg skal have flere partitioner på HD, Skal jeg bruge mit eget software
>til det, siden XP kun kan lave det i Fdisk.

Hvis disken allerede er partitioneret med en partition der fylder hele
disken, ja så skal du bruge dit eget software til det, hvis du ikke har
noget software der kan det som du ønsker, så kan du hente gparted
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php og brænde en cd som du kan boote
med og derefter lave / ændre dine partitioner.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-06-07 16:15

"Ivan V. Klattrup" skrev i en meddelelse

> [...]
> http://gparted.sourceforge.net/livecd.php og brænde en cd som du kan boote
> med og derefter lave / ændre dine partitioner.

Hvorfor kan XP's egen diskhåndtering ikke bruges til dette ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-07 16:36

www.synoptik.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-06-07 19:01

> www.synoptik.dk

Måske du skulle vende dine egne briller om, jeg har lige slettet og
genoprettet en partition på min systemdisk, ved at bruge windows egen
diskhåndtering.

Kan selvfølgelig godt være jeg har brug for linket, for jeg kunne ihvertfald
ikke se nogen problemer.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-06-07 19:15

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> [...]
> diskhåndtering.
>
> Kan selvfølgelig godt være jeg har brug for linket, for jeg kunne
Så var der jo også mere end en partion på din systemdisk i forvejen. Hvis
den havde været en hel partion kunne du ikke have brugt XP's diskhåndtering
mvh
Bc

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-06-07 19:25

"Bjarne Chr" skrev i en meddelelse
> Så var der jo også mere end en partion på din systemdisk i forvejen. Hvis
> den havde været en hel partion kunne du ikke have brugt XP's
> diskhåndtering

Korrekt, kan heller ikke se nogen steder hvorvidt Torben (OS) har det eller
ej.
Kunne meget vel være at han kun oprettede en partition på 1/x del af disken
da han installerede windows, dertil kan diskhåndtering fint bruges til at
oprette en partition på resten. Det er korrekt at man ikke kan resize
partitioner med den. Dertil kan man bruge partition magic eller sådan noget.