MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Systemgendannelse i Vista virker ikke
Fra : P V Jørgensen

Dato : 18-06-07 22:14

Systemgendannelsen i min Vista Home Premium virker ikke. Den kører godt nok,
men efter genstart kommer følgende meddelelse:

Systemgendannelsen blev ikke fuldført. Systemfilerne og indstillingerne på
computeren blev ikke ændret.
Detaljer: Der opstod en uventet fejl under systemgendannnelse.

Hvordan får jeg det til at virke?

PV Jørgensen

Fra : Henrik

Dato : 18-06-07 23:46

"P V Jørgensen" <pvfjern@NIXprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren blev ikke ændret.
> Detaljer: Der opstod en uventet fejl under systemgendannnelse.

Bruger du Norton/Symantec antivirus?
På en XP-maskine med Norton, skal den startes i fejlsikret tilstand, for at
systemgendannelse kan fungere. Aner ikke om det er tilfældet med Vista.

/Henrik M.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 19-06-07 19:05

Ja, PC´en kører med Norton (32 dage tilbage).
Vil det hjælpe at afinstallere Norton?

PV Jørgensen

Fra : Henrik

Dato : 19-06-07 22:42

> Ja, PC´en kører med Norton (32 dage tilbage).
> Vil det hjælpe at afinstallere Norton?
>
> --
> Mvh
>
> PV Jørgensen

Hvis du ikke har nogen preferencer for Norton, så gerne for min skyld. Jeg
mener den splitter mere ad, end den gavner.

Har Vista ikke mulighed for at starte i "fejlsikret tilstand" (F8 under
boot), ligesom XP?
Efter at have ledt lidt - jo, det kan man. F8 er stadig svaret.
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/323ef48f-7b93-4079-a48a-5c58eec904a11033.mspx

Når du så har dyret i "safe mode" kan du systemgendanne (eller hvad det nu
hedder i Vistala).

/Henrik M.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 24-06-07 23:07

> [...]
>
> Når du så har dyret i "safe mode" kan du systemgendanne (eller hvad det nu

Lidt besværligt med omvejen over fejlsikker, men tak for hjælpen.

PV Jørgensen