MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
nem genvej?
Fra : LG

Dato : 18-06-07 09:29

Er her nogen, som kender et let måde at lave en genvej direkte til at ændre
skærmopløsningen? Jeg kendes selvfølgelig den almindelige med at højreklikke
på skrivebordet og derpå vælge egenskaber/indstillinger o.s.v.
Det jeg søger, er en kommando hvor man med et enkelt klik er inde og kan
ændre opløsningen. (vi taler Windows Xp Pro)

Fra : Hagar

Dato : 18-06-07 09:51

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det jeg søger, er en kommando hvor man med et enkelt klik er inde og kan
> ændre opløsningen. (vi taler Windows Xp Pro)

Til mit ATI grafikkort fulgte et program som ligger noget nede ved uret hvor
man hurtigt kan ændre opløsningen

Hagar

Fra : L.E.P.

Dato : 18-06-07 10:04

Mon, 18 Jun 2007 10:29:17 +0200, skrev "LG" <leifgraversen@mail.dk> :

> [...]
>Det jeg søger, er en kommando hvor man med et enkelt klik er inde og kan
>ændre opløsningen. (vi taler Windows Xp Pro)

Prøv at se om der i indstillingerne for dit skærmkort skulle være en
indstilling der gør det muligt at få vist en ikon på proceslinjen.

På mit NVIDIA-kort kan man ved at højre-klikke på ikonet, ændre bl.a.
opløsningen.

Hilsen Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-07 10:19

LG skrev:

>Er her nogen, som kender et let måde at lave en genvej direkte til at
>ændre skærmopløsningen?

Lav en genvej med følgende linje
rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL desk.cpl,,3

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : LG

Dato : 19-06-07 09:17

Det virker sgu. Tak for det. Hvor finder man selv disse muligheder?
Jeg mener: Det er jo ikke en, man går rundt og husker i baghovedet, vel?
mvh Leif