MS Windows
briani 27239
Flere partioner i XP ??
Fra : Jas

Dato : 18-06-07 09:23

Hejsa

Har købt en maskine hvor der var Vista på og en stor hd i. Den vil jeg gerne
dele i flere partioner, men kan Windows selv det eller hvilket software skal
jeg bruge...

Jan

Fra : Jas

Dato : 18-06-07 10:54

Hov kan se jeg har skrevet XP i min overskrift men det er altså Vista det
drejer sig om...

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 13:23

> [...]
>
> Har købt en maskine hvor der var Vista på og en stor hd i. Den vil jeg
> gerne dele i flere partioner, men kan Windows selv det eller hvilket

Hej !

Jeg har stået med samme problem.
Min løsning var at "ghoste" crevet over på en anden HD.
Derefter lave partitionerne, og så "ghoste" tilbage igen.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Ole C

Dato : 18-06-07 13:40

Jas skrev blandt andet:

> Har købt en maskine hvor der var Vista på og en stor hd i. Den vil
> jeg gerne dele i flere partioner, men kan Windows selv det eller
> hvilket software skal jeg bruge...

For eksempel Partition Magic eller Acronis Disk Director - begge
købeprogrammer eller Cute Partition Manager - gratis: http://www.cutepm.com/

--
vh
Ole C.

Fra : jørgen

Dato : 18-06-07 14:26

Jas wrote:
> [...]
> dele i flere partioner, men kan Windows selv det eller hvilket software skal

Vista's diskhåndtering kan formindske partitioner (til en vis grænse),
og gøre plads til nye