MS Windows
briani 27239
Off Topic - hjælp, please *S*
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 08:25

Ved godt jeg er off topic, men den eneste anden gruppe jeg har fundet er en
international en og der havde jeg ikek held med at spørge.

Så jeg prøver og håber i vil bære over med mig:

Jeg har en gammel HP LaserJet 4/4M hvori der sidder en "Flash Simm" til at
lagre formularer i (fakturaer, brevpapir osv)
I tidernes morgen blev denne Flash Simm leveret med en floppy diskette med
noget "HP Flash Software" til at overføre formularerne til printerens Flash
Simm. Denne floppy diskette har jeg mistet og efter at printeren ellers ikke
har været brugt i årevis har jeg nu brug for at skrive ud på den igen med
nye formularer lagret i Flash Simm....

Skulle der være nogen der ligger inde med en floppy diskette med "HP Flash
Simm" softwaren, eller har den liggende på en harddisk vil det være
fantastik, hvis vedkommende vil sende det til mig.
Jeg HAR forsøgt mig både hos HP og hos www.euroform.dk (der sælger nye
produkter), men ingen af dem ligger inde med denne gamle software....

Desuden - dengang lavede jeg formularerne i et program der hed "FormMaker" -
og den kunne det hele, og det program har jeg stadig liggende. Det virker
bare ikke på nye Windows'er og piver over at der "mangler noget Borland" for
at kunne køre. Men måske har nogen derude en ide om noget nyere af samme
type?

Evt. Hvis nogen har en viden om hvordan hylen jeg får overført mine
"printfiler" til printerens Flash Simm (som det jo reelt er, når formularen
er designet i corel, illustrator eller lign, og er printet til den rigtige
printerdriver ud i en fil) - så vil jeg blive meget glad!

Igen - jeg undskylder at dette indlæg ER off topic, men jeg har bare søgt
som en gal efter et rigtigt sted at smide råbet om hjælp ind og tænkte, at
denne gruppe måske havde brugere nok til at jeg var heldig at finde en der
har det program jeg mangler....

På forhånd tak

Finn
finncSNABELKATwebhuset.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-06-07 17:31

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev :

> [...]
>denne gruppe måske havde brugere nok til at jeg var heldig at finde en der

Det kan da godt være, at du er heldig og får et brugbart svar
her, men ellers vil news:dk.edb.hardware være en mere korrekt
gruppe.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-06-07 00:43

Finn Christensen skrev:

> Jeg har en gammel HP LaserJet 4/4M

Sådan en købte jeg også i 1994

> til at lagre formularer i (fakturaer, brevpapir osv)

Har du tænkt på at lave disse formularer i et mere
fremtidssikret program?

I dag kan du få en ny laserprinter med 2 års garanti
for den samme pris som tonerpatronen koster til den
gamle.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 08:09

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i meddelelsen
> Ved godt jeg er off topic, men den eneste anden gruppe jeg har fundet er
> en international en og der havde jeg ikek held med at spørge.

Takker og skal ikke forstyrre mere.
I har jo begge to ret... *S*

Det er også endt med at der er bestilt en ny laserprinter nu. Passer dog
ikke helt at man kan få en til samme pris som en toner til den gamle... en
laserprinter med Flash Simm hukommelse (der altså gemmer formularerne efter
printeren også er slukket) koster en hel del mere. Valget faldt på en ny HP
Laser plus en ny Flash Simm. Prisen for printeren blev lige under 5000 kr og
flash simm'en koster 2695,-.
Begge dele plus moms....

Man kan ikke rigtigt nøjes med en lille printer til 500 kr, hvis man vil
have noget seriøs Flash hukommelse, noget netkort og noget papirkapacatet.
Printeren skal stå på vores lager, så den skal spille en del bedre end den
lille dejlige HP Deskjet jeg har derhjemme....

Anyway - problemet blev løst på den klassiske IT måde... ved at bruge nye
penge *GGGG*

Hav en god dag og tak for Jeres input

Finn