MS Windows
briani 27239
Windows og strømspareskinne
Fra : Carsten

Dato : 17-06-07 11:11

Hej

jeg har netop anskaffet en USB strømspareskinne, men når jeg slukker for
PC'en slukker de tilkoblede enheder ikke. Det sker først når jeg lige tager
stikket fra strømsparreskinnen ud af stikkontakten og så sætter den ind
igen. Når jeg tænder for PC'en tænder de øvrige tilsluttede enheder så igen.
PC og strømspareskinne er ikke tilsluttet samme stikkontakt. Jeg mener det
er noget med at jeg skal de-aktivere USB instant power funtion, men hvor gør
jeg det? Eller er der andre gode råd. Jeg bruger XP prof på en Acer bærbar

På forhånd tak for gode råd.

Fra : Mads

Dato : 17-06-07 12:11

On Sun, 17 Jun 2007 12:10:32 +0200, "Carsten" <skjul@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>jeg det? Eller er der andre gode råd. Jeg bruger XP prof på en Acer bærbar

Problemet ligger i at der er strøm på dine USB porte
selvom computeren er slukket. På nogen maskiner
kan dette slås fra i BIOS, men om man kan det på
din bærbare aner jeg desværre ikke.

Det skal du nok over i bærbar gruppen for at få
svar på.

mvh Mads

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-07 22:30

Carsten skrev:

> På forhånd tak for gode råd.

Jeg fandt et usb-indstikkort - hvor strømmen blev afbrudt - på nettet.

Pris godt 75 kr.

http://kortlink.dk/3y67
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-07 22:35

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg fandt et usb-indstikkort - hvor strømmen blev afbrudt - på nettet.

Upz - så ikke der var tale om en bærbar!
Hans

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-06-07 16:51

> Jeg fandt et usb-indstikkort - hvor strømmen blev afbrudt - på nettet.
>
> Pris godt 75 kr.
>
> http://kortlink.dk/3y67

Kan man ikke bare slukke på stikkontakten i stedet for at købe en
strømsparreskinnen eller usb-indstikkort? Hvad er fordelen med en
strømsparreskinne? Nu tænker jeg ikke på til en bærbar.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-06-07 22:55

Jørgen Nielsen skrev:

> Kan man ikke bare slukke på stikkontakten i stedet for at købe en
> strømsparreskinnen eller usb-indstikkort?

I princippet jo.

Men jeg er måske bare teknikfreak?

Her i rummet har jeg dog kun ét stik i nærheden, og dét tar osse
isdn-telefoner, ladeapparater til mobiler m.m. og tv.

Har ikke lyst til at sætte et dobbeltstik i og så slukke for 3 pcer og 2
skærme på én gang med en tangentafbryder - når man så tænder for én pc
senere står den anden skærm med strøm på men uden signal (en af mine pc'er
starter også bare man sætter strøm på - en anden skal startes 2 gange når
strømmen har været væk) - jeg er ikke sikker på at min kone vil bryde
sig om det når hun skal på nettet

Men hvis 'puteren selv lukker ned (efter x antal minutter) tar den jo så
(hér i huset) skærm, scanner, printer og (stereo)anlæg med
Hans