MS Windows
briani 27239
flytte harddisk
Fra : lisekristian@hotmail~

Dato : 16-06-07 18:24

Jeg har 2 pc'er med XP.
Nu er det ene bundkort stået af. Jeg vil derfor gerne flytte HD fra
denne pc over i den anden. Da denne HD er bedre skal den køre som
master i den anden pc.
Hvordan flytter jeg HD over med XP, programmer og det hele ? Hvis jeg
bare tilslutter den får jeg at vide at jeg ikke kan boote fra HD

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-06-07 08:11

lisekristian@hotmail.com wrote:
> [...]
> Hvordan flytter jeg HD over med XP, programmer og det hele ? Hvis jeg
> bare tilslutter den får jeg at vide at jeg ikke kan boote fra HD

Dit hardware er ikke ens. Dvs. især bundkort er er problemet så der skal
indlæses nye drivere for chipset osv. Du kan muligvis rede situationen ved
at køre en repare når du booter op på windows cd'en.
Dog kan du muligvis løbe ind i licensproblemer.

mvh
Henning

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-06-07 00:54

Henning Præstegaard skrev:

> Du kan muligvis redde situationen ved at køre en
> repare når du booter op på windows cd'en.

Det er bare uhyre sjældent at det vil lykkes, og går
det godt, kører maskinen meget ustabilt, og en ny
installation er alligevel nødvendig.

> Dog kan du muligvis løbe ind i licensproblemer.

Hvilke licensproblemer?

Ja, Windows skal sikkert aktiveres igen på grund af
ny hardware, men det giver sjældent problemer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-06-07 04:49

Allan Vebel wrote:

> Det er bare uhyre sjældent at det vil lykkes, og går
> det godt, kører maskinen meget ustabilt, og en ny
> installation er alligevel nødvendig.

Vrøvl. Jeg har gjort det utallige gange.

> Hvilke licensproblemer?
> Ja, Windows skal sikkert aktiveres igen på grund af
> ny hardware, men det giver sjældent problemer.

Det giver problemer med en OEM-version.

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-06-07 01:28

Jesper Poulsen skrev:

> Det giver problemer med en OEM-version.

Kan den ikke aktiveres på normal vis, kan man bruge
aktivering via telefonen, det gør jeg flere gange om
dagen - jeg har endnu ikke oplevet problemer med
det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-06-07 19:30

Allan Vebel wrote:

> Kan den ikke aktiveres på normal vis, kan man bruge
> aktivering via telefonen, det gør jeg flere gange om

Med en OEM-version?

OEM-versionen dækker kun den maskine som den oprindeligt er indstalleret på.

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-06-07 02:08

Jesper Poulsen skrev:

> Med en OEM-version?

Ja!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-06-07 07:24

Allan Vebel wrote:

> Ja!

Så er der stadig et licensproblem.

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-06-07 01:25

Jesper Poulsen skrev:

> Så er der stadig et licensproblem.

Der er altså ingen problemer i at udskifte hardware
på en maskine, og derefter genaktivere Wíndows, det
gør jeg flere gange om dagen.

Hvad vil du opnå med

Sidder der licensmærke på begge maskiner, kan jeg
ikke se probelmet, bare Windows bliver aktiveret med
den rigtige kode.

Ved udskiftning af hardware er det normalt at systemet
beder og aktivering via telefonen, men det fungerer hver
gang alligevel.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk