MS Windows
briani 27239
Ups nu har jeg 2 XP på samme drev
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 15-06-07 23:30

Hej NG
Havde problemer med at installere XP på en ny maskine.
fordi Grafikkortdriveren skulle installeres før bundkortdriverne. Forsøgte
så at reparere med windowsCD og da det ikke lykkedes bad jeg windows om en
nyinstallation. Det resulterede i at jeg nu har to XP på samme drev. Den
første XP virker altså ikke og jeg vil godt have den fjernet.
Spørgsmålet hvordan gør jeg det ?
Kan det gøres uden at formatere hele drevet og så lave en nyinstallation?
Det ville være rart med en afklaring inden jeg lægger programmer ind.
Kan i hjælpe?
mvh
Kurt

Fra : Pico

Dato : 16-06-07 14:46

Kurt Pedersen wrote:
> [...]
> Kan det gøres uden at formatere hele drevet og så lave en
> nyinstallation? Det ville være rart med en afklaring inden jeg lægger

Deet ved jeg ikke, men som jeg opfatter dit spørgsmål har du 2 XP på samme
HD, af dem virker kun den ene. Jeg ville prøve at slette den der ikke virker
og så se hvordan det virker. Virker det fint er lykken gjort, virker det
ikke må du begynde forfra.
Hvis du eer i tvivl om hvilde mappe der er den virkende XP kan du i
startmenuen vælge et af XPs standardprogrammer, højreklikke og vælge
egenskaber og se hvor stien peger hen.
--
MVH
Pico

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 17-06-07 14:19

Hej NG
Slettede det dårlige windows-bibliotek og slettede henvisningen til den
dårlige XP i Boot.ini
Nu kører det
mvh
Kurt