SAtech gigaswitche strømforbrug
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-07 12:43

Hej

Jeg påtænker at udvide mit giganetværk med en Satech SN-0080G r5,
8port gigaswitch

Nogen der har erfaringen med den, især omkring strømforbrug? Den er
opgivet til max 20W, og det er jo en del for sådan en desktop switch,
men max20w kan jo sagtens betyde den bruger 4,5W ?
For der er vel ikke særligt meget forskel i effektforbruget hen over
forbrugsmønsteret.

Mvh. Bjarke

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-07-07 13:36

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> opgivet til max 20W, og det er jo en del for sådan en desktop switch,
> men max20w kan jo sagtens betyde den bruger 4,5W ?

sidst jeg chekkede er 3com's gigabit 8 ports opgivet til 4,9watt...

> For der er vel ikke særligt meget forskel i effektforbruget hen over
> forbrugsmønsteret.

den bruger sikkert mere jo flere computere du har forbundet til
switchen, og måske også med antallet af pakker den skal videresende.

JonB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-07 13:57

On 29 Jul., 14:36, Jon Bendtsen <no...@example.com> wrote:

> sidst jeg chekkede er 3com's gigabit 8 ports opgivet til 4,9watt...

Ja det var det jeg mente, den tjekkede jeg nemlig også...

Asus´s 8port gigaswitch ser ud til til at have samme data som SAtech
switchen og fx har indbygget strømforsygning. den er opgivet til <10W
Satech er jo opgivet til <20W

men hvis den bruger 5W og 20W ved fx startstrøm.. så kan man jo lige
sågodt købe den, da den kun koster 329kr og jeg kan afhente den.
hvorimod 3com switchen koster ca. 500 med levering.

> den bruger sikkert mere jo flere computere du har forbundet til
> switchen, og måske også med antallet af pakker den skal videresende.

Ja det kan jo tænkes

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 30-07-07 09:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>men max20w kan jo sagtens betyde den bruger 4,5W ?
>For der er vel ikke særligt meget forskel i effektforbruget hen over

Hvis varme = forbrug, så bruger min meget, damn den er lun (faktisk
ubehagelig at holde på)

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-07-07 09:23

Steen Holm Pedersen wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej

> Hvis varme = forbrug, så bruger min meget, damn den er lun (faktisk
> ubehagelig at holde på)

well, den gælder ivertfald omvendt. Højere forbrug leder til højere
varme, så jo, den bruger nok meget.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-08-07 20:20

On 30 Jul., 10:19, "Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk>
wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjark...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:1185709377.430634.311060@k79g2000hse.googlegroups.com...
> Hej

> Hvis varme = forbrug, så bruger min meget, damn den er lun (faktisk
> ubehagelig at holde på)
>
> --
> /Steen

Hej sten

Er din switch fra Satech i metalkasse og intern strømforsygning?

For bestilte en fra Satech som skulle være deres version5. Men den jeg
fik var en plastkasse, med extern strømforsygning. Selvom der står i
"specifikationer" at den har indbygget intern strømforsygning..

Ikke det betyder noget, men det er da ikke så godt at man ikke ved
hvad man for. Der står nu heller ikke noget med satech eller noget..
Men er en OEM et eller andet hvor der bare står:

8-port 10/100/1000 Mbps Gigabit Ethernet Switch
-RoHS compliamt
-IEEE802.3
-IEEE802.3u
-IEEE802.3ab

jeg måler strømforbruget til ca. 6w og den bliver ikke speciel varm..
Den externe strømforsygning er opgivet til 7,5vdc 1A

Jeg ved ikke helt om de specifikationer som satech skriver om,
overhovedet passer med denne switch?
men ser da ud til den inderstøtter 9000 jumpopakker.. selvom det ikke
ændrer på hastighed synes jeg.
Sådan her ser den ud: http://img107.imageshack.us/img107/8219/p8060026lp4..jpg