Cisco dræber Linksys-navnet
Fra : NoOne

Dato : 27-07-07 11:19

http://comon.dk/index.php/news/show/id=32011

"Cisco vil aflive brandet Linksys. Fremover skal alt brandes med
Cisco-logoet

På en pressekonference bekræftede Ciscos direktør John Chambers, at
Cisco afliver Linksys-brandet. Fremover skal alle produkter lanceres
under Ciscos navn, med et nyt og redesignet logo.

Grunden til at Linksys er blevet holdt i live som mærke overhovedet,
er at det er bedre kendt blandt de amerikanske forbrugere end Cisco.

John Chambers forklarer, at selvom Linksys er et velkendt brand, giver
det ingen mening at have flere forskellige navne hvis man satser
internationalt"

hmmm hvad siger i andre ?? ... vil det ikke give signal forvirring at
"home-proddukter" også kommer til at at hedde Cisco ... det er jo ikke
samme kvalitet ...

en "Cisco" router til 400 - 500 kr vil jeg nu aldrig opfatte som en
"rigtig" Cisco ;)

men en "hjemme-router" som man skal telnet'te (ikke www-config) til og
som kører IOS ;) så er man ved at være der ....

RaZoR :)

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 27-07-07 12:52

> Grunden til at Linksys er blevet holdt i live som mærke overhovedet,
> er at det er bedre kendt blandt de amerikanske forbrugere end Cisco.

Min opfattelse er at Cisco-brandet er mere kendt en Linksys.
Men det er måske bare mig?

> [...]
> samme kvalitet ...
>
> en "Cisco" router til 400 - 500 kr vil jeg nu aldrig opfatte som en

Hvis Cisco nu kaldte routeren for "Home router" eller sådan noget
ville der måske ikke være så stor forvirring.
Hvis man kigger godt efter på sin Linksys router, står der faktisk også et
lille Cisco-logo på den.

> men en "hjemme-router" som man skal telnet'te (ikke www-config) til og
> som kører IOS ;) så er man ved at være der ....

Ja, det kunne være fedt
At Ciscos hjemmeprodukter nu også falder under Cisco-brandet,
kunne være en god grund til at forbedre kvaliteten af dem
og give dem flere features.
Personligt har jeg aldrig haft nogle problemer med min Linksys router.

Mange hilsner

Marco Rasmussen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-07-07 14:40

> Min opfattelse er at Cisco-brandet er mere kendt en Linksys.
> Men det er måske bare mig?

Blandt netværksfolk sikkert. Blandt alm. forbrugere, så tror jeg
Linksys er mere udbredt.

Thomas
--
"I've often driven past a house where (apparently) a fellow geek
lives. They own a Mini, which sports a large (British-style) front

Fra : Henning Fuchs

Dato : 23-08-07 05:49

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message

> Blandt netværksfolk sikkert. Blandt alm. forbrugere, så tror jeg
> Linksys er mere udbredt.

Det var det samme dengang Lasat købte Eicon..

Hvis man havde bare en lille smule forstand på computere, vidste man at
Lasat var 1000 gange mere kendt end Eicon, men alligevel valgte de at dræbe
navnet Lasat, ene og alene fordi TDC brugte Eicon Diva når man brugte
ISDN...

Fra : per christensen

Dato : 28-07-07 13:27

Jeg har da haft en Cisco router her hjemme i mange år !
Cisco 677 !

Og jeg ved at Worldonline/Tiscali også brugte Cisco 77 og cisco 827, så de
har da vært til hjemme brug før !

MVH
Per

Fra : NoOne

Dato : 28-07-07 20:36

On Sat, 28 Jul 2007 14:27:08 +0200, "per christensen" <per@pc-net.dk>
wrote:

>Jeg har da haft en Cisco router her hjemme i mange år !
>Cisco 677 !

ja ja men det er jo hellerikke en "supermarkeds-route" som "linksys"
er ... :)

RaZoR :)

Fra : Brian

Dato : 29-07-07 11:47

> en "Cisco" router til 400 - 500 kr vil jeg nu aldrig opfatte som en
> "rigtig" Cisco ;)

næh.. men cisco har jo flere mange lavet noget skrammel de nok ikke burde
ha sat deres navn på..
f.eks. 677

/Brian

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-07-07 20:47

On 2007-07-29, Brian <3487394.328743@smarte.dk> wrote:

> næh.. men cisco har jo flere mange lavet noget skrammel de nok ikke burde
> ha sat deres navn på..
> f.eks. 677

677 er strengt taget ikke noget Cisco har lavet, men noget de netop bare
har sat deres navn på.

--
Andreas

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-07-07 07:57

> 677 er strengt taget ikke noget Cisco har lavet, men noget de netop bare
> har sat deres navn på.

Nu pirrede du min nysgerrighed. Hvem har så lavet den?

Thomas
--
In the 60's people took acid to make the world weird. Now the world is
weird, people take prozac to make it normal.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-07-07 15:45

On 2007-07-30, Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> wrote:

> Nu pirrede du min nysgerrighed. Hvem har så lavet den?

NetSpeed, som Cisco købte i 1998

--
Andreas

Fra : Henning Fuchs

Dato : 23-08-07 05:50

"Brian" <3487394.328743@smarte.dk> wrote in message

> næh.. men cisco har jo flere mange lavet noget skrammel de nok ikke burde
> ha sat deres navn på..
> f.eks. 677

Øhh.. Hvorfor?? Det er da klart den bedste router jeg nogensinde har haft...

Meget bedre end ZyXEL 660-R og ZyXEL Prestige 2000 serien..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-08-07 22:21

On Fri, 27 Jul 2007 12:19:00 +0200, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> "Cisco vil aflive brandet Linksys. Fremover skal alt brandes med
> Cisco-logoet

http://blogs.cisco.com/news/2007/07/will_the_linksys_brand_become.html

-A