Skifte mellem 2 netværk fra en pc
Fra : andersen

Dato : 26-07-07 22:11

Hejsa.

Jeg har fået en hjemmearbejdsplads.
Min router at sat op således at den ene port går direkte til arbejdspladen
og får tildelt ip af serveren der.
Og så har jeg en port til min egen internet forbindelse.

Så er spørgsmålet.
Hvordan skifter jeg mellem disse 2 netværk uden at skulle flytte kablet
hver gang ??

mine egne ideer : et netkort mere . men hvordan skifter jeg så nemmest
mellem disse.
eller en manuel omskifter har jeg også overvejet.

Kom så med nogle ideer !
På forhånd tak.
Brian Andersen

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-07-07 23:02

andersen skrev:
> mine egne ideer : et netkort mere . men hvordan skifter jeg så nemmest
> mellem disse.
> eller en manuel omskifter har jeg også overvejet.
Med 2 netkort kan du deaktivere det du ikke bruger i egenskaber for netværk.

En ren mekanisk switch ville nok også virke, evt. med et script til dhcp
release/renew, men om de findes ved jeg ikke.

Hvis det er en begrænset mængde maskiner du skal nå på arbejdet kunne du
også havde begge kort kørende samtidig, med nogle routing tabeller, men
sikkerheds mæssigt er det nok en dum ide.

Fra : andersen

Dato : 28-07-07 20:09

Jan Nielsen <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> wrote in

> [...]
> du også havde begge kort kørende samtidig, med nogle routing tabeller,
> men sikkerheds mæssigt er det nok en dum ide.

Problemet er bare at jeg skal kunne gå på internet via begge net (skifte
mellem dem)
MVH Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-07-07 05:00

andersen wrote:
> Kom så med nogle ideer !

Dit "glemte lige" får ingen relevans for tråden af flere årsager. Hold
derfor supplerende oplysninger i den aktuelle tråd.

FUT:dk.admin.netikette

Jesper Poulsen

Fra : andersen

Dato : 28-07-07 09:58

Har nu smidt 2 net kort i.
og kan fint pinge bege netværk nu.
Men hvordan styrer jeg hvilke net der skal brugestil internet trafik +
Da jeg skal kunne bruge begge netkort.
Kan det brugerbestemmes eller skal jeg ud i noget VMvare ?

Håber der sidder en kreativ supporter der har lyst til at hjælpe.

MVH Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-07-07 12:09

andersen wrote:

> Håber der sidder en kreativ supporter der har lyst til at hjælpe.

Kig på tråden "Forbinde to PC'ere" - metric

Jesper Poulsen

Fra : andersen

Dato : 28-07-07 20:04

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in news:46ab23b7$0$2090
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Kig på tråden "Forbinde to PC'ere" - metric

Tak for hjælpen, hr. betjent
Jeg fik en del inspiration her
http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg0405.mspx

Men ikke helt hvordan jeg kan skifte mellem med et muse klik.

MVH Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-07-07 20:57

andersen wrote: